Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

POJAT LÖYTYIVÄT!!!

Vierailija
28.09.2026 |

Espoossa kadonneet 13-vuotiaat pojat löytyivätPoliisit ilmoittivat maanantaiaamuna, että pojat ovat viranomaisten seurassa.

Kommentit (178)

Vierailija
101/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että löytyivät, loistavaa.

Kyllä kaikki muu järjestyy, lapsiahan he vielä ovat.

Itse hädin tuskin muistan tuosta iästä mitään..

Kaikki järjestyy kyllä parhain päin.

Jep, samaa mieltä. Lapsia ovat vielä.

Hyvä, että löytyivät kunnossa.

Kun miettii näitäkin kirjoituksia täällä, missä "täydelliset" kasvattajat haukkuvat pojat ja heidän perheensä, niin miettii, minkälaisia kasvattajia he itse ovat?

Jos olisin heidän lapsi, näiden kirjoittajien, niin en karkaisi, vaan ilmoittaisin itse itseni lastensuojeluun. 

Tosin noille "täydelliselle" tekisi hyvää kokea se kauhu, kun oma lapsi olisi karkuteillä muutaman päivän.

Mutta parempi olisi kertanolaus, ja ilmoittaa lastensuojeluun itseni, etten halua enää noiden kasvattavan minua, koska he eivät kykene siihen ja ovat ajattelultaan äärimmäisen häiriintyneitä.

Silloin lastensuojelu puuttuu peliin ja pääsisin sijaiskotiin, omasta vapaasta tahdosta.

No jos koti on normaali ja lapsi rakastaa vanhempiaan, niin miksi lapsi karkaa kotoaan? Sehän on hätähuuto joka kertoo että kotona ei ole kaikki kunnossa.

No, ite lähdin "maailmalle" kaverin kanssa, 2 pv sen jälkeen kun täytin 18 vee. 

Valehtelin, et saatiin töitä, ja pidän vuoden vapaata opinnoista. 

No, kuukauden olin karkuteillä, rahat loppui, en mitään yhteyttä pitänyt kotiln ja konsulipalvelun kautta saatiin lentoliput kotiin, vanhemmat maksoi kaikki kulut. Hotellit, taksit, ruuat, lennot X2, vastassa Vantaalla.

Oli lämmin vastaanotto, vanhemmat vastassa, kotona sauna ja lempiruuat valmiina.

Aina ollut hyvä koti, vanhemmat huolehtivia ja rakastavia.

Seikkailunhaluni ja kypsymättömyyteni oli suurta.

Mutta opin kantapään kautta, koska se häpeä ja huoli mitä vanhemmilleni aiheutin oli niin suurta, että kadun sitä vielä tänäkin päivänä.

Mutta siitä alkoi aikuisuuteni, kasvaminen ja opiskelut kuin myös työnteko, ja velkani maksoin takaisin. Ihan kunnon kansalainen minusta tuli. Mut sen verran "fiksu" olin, eteen tehnyt tuota reissua alaikäisenä, ettei poliisit ole perässä ja lastensuojelu.

Vieläkin koen häpeää, kun tuota aikaa mietin, että miksi ihmeessä tein noin vanhemmilleni? 

Vierailija
102/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hienoa että löytyivät, loistavaa.

Kyllä kaikki muu järjestyy, lapsiahan he vielä ovat.

Itse hädin tuskin muistan tuosta iästä mitään..

Kaikki järjestyy kyllä parhain päin.

Jep, samaa mieltä. Lapsia ovat vielä.

Hyvä, että löytyivät kunnossa.

Kun miettii näitäkin kirjoituksia täällä, missä "täydelliset" kasvattajat haukkuvat pojat ja heidän perheensä, niin miettii, minkälaisia kasvattajia he itse ovat?

Jos olisin heidän lapsi, näiden kirjoittajien, niin en karkaisi, vaan ilmoittaisin itse itseni lastensuojeluun. 

Tosin noille "täydelliselle" tekisi hyvää kokea se kauhu, kun oma lapsi olisi karkuteillä muutaman päivän.

Mutta parempi olisi kertanolaus, ja ilmoittaa lastensuojeluun itseni, etten halua enää noiden kasvattavan minua, koska he eivät kykene siihen ja ovat ajattelultaan äärimmäisen häiriintyneitä.

Silloin lastensuojelu puuttuu peliin ja pääsisin sijaiskotiin, omasta vapaasta tahdosta.

Nämä nuoret saattavatkin joutua sijaiskotiin. Et voi tietää minkä vuoksi lapset lähtivät kotoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin oliko siis nämä hatkanuoria vai ei?

Kotoa hatkassa. Eivät olleet laitosnuoria.

Vierailija
104/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka laitosnuorista puhunut on?

Vierailija
105/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poikien leikki oli vanhemmille painajainen.  En voi edes kuvitella mitä  vanhemmat kävi läpi tuossa.  Nyt ei ole sympatiat poikien puolella, heidän paikka on nyt  muualla kuin kotona. Ilman seuraamuksia  se voi toistua, ja voi olla ettei silloin lopputulos ole välttämättä näin hyvä kuin nyt.

Mitsä päättelet, että kyseessä olisi jokin leikki?

Et voi millään tietää, mitä siellä karkumatkan taustalla on, ja mitä pojat (tai jompikumpi) on ehkä joutunut kokemaan kotona. Voi olla, että siellä on vallinnut pitkäaikainen helvetti, ja nyt vaan tuli mitta täyteen. 

Minun sympatiani ovat poikien puolella. En voi uskoa, että he olisivat ajattelemattoia. Toivottavasti ongelmiin löytyy ratkaisu, mitä ne sitten ikinä ovatkaan. Ymmärrän kyllä hyvin, että vanhemman sydän on syrjällään kun jälkeläinen katoaa - ja aivan erityisesti, jos syyllisyys kolkuttaa omatuntoa.

Vierailija
106/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei vaan olis taas hyväksikäytetty hatkanuoria? Kohta kuullaan riipaiseva tarina miten on lähdetty jonkun mohammedin kämpille? 

Vierailija
107/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No niin seuraavat sitten vaan yrittämään. Pystyyköhän jotkut olemaan yli viikon karussa?

Tiktok haaste siis, nyt meni melkein koko viikko, mitä seuraavaksi? Tässä on vaan se paha, että kaikki menee ranttaliksi, kukaan ei välitä kohta mistään mitään. Jokainen saa kodota jos tahtoo tyyliin, hyi hemmetti sentään!

Vierailija
108/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä. Nyt kotiarestia ja kännykät takavarikkoon 5 vuodeksi. Oppivat olemaan. 

Veikkaan, että sperman piereminen maijan takaosassa opetti paremmin kuin kotiaresti.

Veikkaa mt läski omia pirujasi. Lasten ja äiten yleishaukkuja hullu,  🐖 🤮🤮🤮

Vierailija
109/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pian voivat olla 🙏 

Vierailija
110/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asian käsittely siirtyy lastensuojeluviranomaisille.

Vierailija
111/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan se koti olla aivan normaali, hyvä koti mutta pojat seikkailunhaluisia. Riittää, että toinen saa tylsyyksissään kuningasajatuksen lähteä suureen maailmaan, reppu selässä seikkailemaan. Toinen tottunut tätä liideriä tottelemaan ja härdelli on valmis!  Onneksi, loppu hyvin, kaikki hyvin!

Kasvatus ja koti sekä vanhemmat pääsevät nyt syyniin, ei voi tietää oliko pojilla tällainen tarkoitus. Olan kohautuksella ei päästä nyt tilanteesta vaikka olisi miten hyvä koti. Poliisi on tarvittu apuun ja siitä on seuraukset eli lastensuojeluviranomaiset.

Vierailija
112/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheessä ongelmia? 

Ei tietenkään ole. Äidin mukaan heillä on oikein rakastava koti. 

Tämä. Perhe missä ei ole mitään ongelmia eikä milloinkaan ole ollut

Ja kuitenkin äiti lähetti pojille viestin "kaikki kyllä järjestyy". Minusta vähän ristiriitaista tai ainakaan kaikkea ei kerrota.

Vierailija
113/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat saivat nyt ainakin julkisuutta ja kuuluisuutta. Toivott. eivät muut lapset/nuoret ala matkimaan.

Vierailija
114/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Poliisin mukaan pojat ilmoittivat lopulta olinpaikastaan maanantaiaamuna vanhemmilleen. Pojat pyysivät vanhempiaan hakemaan heidät kotiin kaupan edustalta, kertoo rikoskomisario"

Miksi eivät kävelleet kotiinsa itse?

Miksi heidät piti hakea jostain kaupalta?

Vierailija
115/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittoiko "suojelijat" äkkiä pojat kadulle kun tajusivat että heillekin tulee nyt ongelmia? Vaitiolo vaatimus?

Eli alapeukuista päätellen oli kolme suojelijaa, sen verran nopeasti nuo ilmestyi.👍

Vierailija
116/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, kertokaa nyt hel*****ssä missä jätkät ovat olleet ja miksi.

Tämä holhous Suomi alkaa vi***maan.

Oliko vain ho***massa vai käyttivätkö huumeita vai mikä oli homman nimi.

Iso Omenassa mm pyörivät

Vierailija
117/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Noh, kertokaa nyt hel*****ssä missä jätkät ovat olleet ja miksi.

Tämä holhous Suomi alkaa vi***maan.

Oliko vain ho***massa vai käyttivätkö huumeita vai mikä oli homman nimi.

Iso Omenassa mm pyörivät

Kiitos

Vierailija
118/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Poliisin mukaan pojat ilmoittivat lopulta olinpaikastaan maanantaiaamuna vanhemmilleen. Pojat pyysivät vanhempiaan hakemaan heidät kotiin kaupan edustalta, kertoo rikoskomisario"

Miksi eivät kävelleet kotiinsa itse?

Miksi heidät piti hakea jostain kaupalta?

Joku roudasi pojat kaupan pihaan, nämä tuskin olisi tajunnut keksiä tuollaista helposti löydettävää paikkaa. Olisivat olleet jossain eksyksissä ja vastauksena etteivät tiedä missä ovat.

Vierailija
119/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoosta löytyivät.

Vierailija
120/178 |
28.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelimeen saatiin virta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kolme