POJAT LÖYTYIVÄT!!!
Espoossa kadonneet 13-vuotiaat pojat löytyivätPoliisit ilmoittivat maanantaiaamuna, että pojat ovat viranomaisten seurassa.
Kommentit (272)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pojat karkasivat pikku syyslomalle, ilmoittautuvat itse poliisille, ja nyt jotkut uuvatit kuvittelevat että 13-vuotiaat laitetaan tämän takia johonkin lasten vankilaan.
Kuka on puhunut vankilasta? Lastensuojelulaitos on ihan hyvä paikka tuollaisille karkureille, eikä se ole mikään vankila.
No ei ole ihan hyvä paikka "tuollaisille", jos kotiolot ovat tavanomaiset ja lapset koulunkäyntiin kykeneviä.
Vierailija kirjoitti:
Pojat karkasivat pikku syyslomalle, ilmoittautuvat itse poliisille, ja nyt jotkut uuvatit kuvittelevat että 13-vuotiaat laitetaan tämän takia johonkin lasten vankilaan.
"Pikku syyslomalle" josta poliisi pyysi soittamaan vihjeet 112:een. Tässä on jokin pahasti vialla joko pojissa, heidän vanhemmissaan, tai molemmissa. Lastensuojelu ei tasan salli, että karkaamista edeltävät olosuhteet jatkuvat. Siksi huostaanotto.
Aika noloa tämä vanhemmille. Kun jutusta tulee julkinen - ihmiset spekuloivat nyt syitä syviä maailman tappiin. Tai ainakin niin kauan kunnes tulee taas joku uusi juttu... Tämäkin on hyvä terottaa nulikoille asian puinnin yhteydessä. Tuon ikäiset eivät ilmeisesti pysty ajattelemaan vielä kauhean hyvin tekojensa seurauksia. Mutta nyt jos koskaan on oppitunnin paikka siihen.
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti kerrotaan missä ovat olleet ja miksi. Itsekin melkein unettoman yön viettänyt poikien kohtalo mielessä.
Eiköhän sinun ole paras hakeutua psykiatrin palvelujen pariin jos uutiset tekevät tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Vain minun mieli vain sommali tärkeä ihminen
Hyvin se suomea suoltaa sarvipäiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Mua on jo alunperin ärsyttänyt tämä suunnaton mediahölinä selkeästi normaalista pikkukundien syysretkestä. Tottakai äidit alkaa itkemään joka suuntaan, kun itse tietävät, mikä on lapsensa ajanut kotoa karkaamiseen. Ihan varmasti tietävät. Miksi selitellä epätoivoisesti, että ollaan hyvä koti, kaikki hyvin, kaikki järjestyy. Juu. Siinäpähän selvittelevät, toivottavasti ei tästäkään tartte enää kuulla sanaakaan. Terveisiä Espooseen stadista.
"Pojat on poikia! jaarituksen korkeaveisu. Tämäntapainen kepposteluko jotenkin normaalia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka on puhunut vankilasta? Lastensuojelulaitos on ihan hyvä paikka tuollaisille karkureille, eikä se ole mikään vankila.
Ei ole. Ymmärrätkö kuinka paljon sekin maksaa. Eikä kyllä ole muutenkaan.
Piiskaa pennuille pyllylle perkele
Ei tuon takia joudu laitokseen. Ei tule sijoitusta mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outo ja tyhmä sekin joka on majoittanut nuo kotiinsa. Jos siellä kotona olisi syy olla hatkassa silti majoittanut ihminen olisi voinut tehdä toisin. Onko ollut joku joka halusi suojella lapsia. Joku syy on siihen miksi serkut oli noin monta päivää pois kodista.
Eiköhän he ole olleet jossakin, jossa vanhemmat eivät kotona tai päihdetapauksia, joita ei kiinnosta. Kukaan vanhempi muutoin majota.
Tai sellaisia jotka ei osaa meidän äidinkieltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheessä ongelmia?
Ei tietenkään ole. Äidin mukaan heillä on oikein rakastava koti.
Ikävä kyllä rakastavien vanhempien lapselle voi silti tulla ongelmia. Alaikäinen voi kokeilla päihteitä tai hänet houkutellaan mukaan johonkin kiellettyyn puuhaan. Näpistelyä kaupasta, heikompien lasten uhkailemista, uhmakasta käytöstä koulussa ja kotona. Ulkopuolinen taho voi nähdä tilanteen selvemmin kuin lapsen vanhemmat. Sanoin kerran vieraille pojille kaupassa, vähän päälle kymmenvuotiaille, että ei saa varastaa. He eivät edes pelästyneet vaan valehtelivat röyhkeästi. He olivat liikkeellä ilman vanhempiaan, joten nämä eivät varmaan tienneet lastensa harrastuksista.
Sossun hoteissa ei tarkoita mitään laitosta. Vaan sossu jatkaa tästä eteenpäin ja perheet saavat apua ja tukea. Eikä nämä tarvitse sijoituspaikkaa, kun kodit ilmeisesti ovat turvallisia. Kyllä se asia on tutkittu. Pojat on kotona viimeistään illalla.
Koulukoti on rikollisille lapsille, jotka saa tuomion oikeuden kautta.
Nää pojat eivät ole rikosta tehneet, eikä semmoisia epäillä. Sanoo poliisi. Kuten eivät ole rikoksen uhrejakaan.
Nyt on purun aika.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Pikku syyslomalle" josta poliisi pyysi soittamaan vihjeet 112:een. Tässä on jokin pahasti vialla joko pojissa, heidän vanhemmissaan, tai molemmissa. Lastensuojelu ei tasan salli, että karkaamista edeltävät olosuhteet jatkuvat. Siksi huostaanotto.
Ei tule huostaanottoa. Ei sellaista edes noin vaan voi tehdä. Sossu kyselee jotain ja asia on selvä.
Vierailija kirjoitti:
Noh, kertokaa nyt hel*****ssä missä jätkät ovat olleet ja miksi.
Tämä holhous Suomi alkaa vi***maan.
Oliko vain ho***massa vai käyttivätkö huumeita vai mikä oli homman nimi.
Keskisessä Espoossa sanoo lehti. Se riittää yleisölle.
Tämä.oli suuri seikkailu!! Pojat on kotona ja se riittää meille ulkopuolisille.
Ketä jaksaa kiinnostaa täysin tuntemattoman kersan karkumatkat toisella puolen Suomea? Siis oikeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perheessä ongelmia?
Ei tietenkään ole. Äidin mukaan heillä on oikein rakastava koti.
Tämä. Perhe missä ei ole mitään ongelmia eikä milloinkaan ole ollut
Lapsella voi olla jokin oma ongelma. Hän voi tarvita psykologista tukea tai tutkimuksia siitä, mikä on vikana. Onko kaikki hyvin koulussa vai esiintyykö siellä paljon kiusaamista? Pelkääkö hän jotakin? Onko taustalla jotain, mihin olisi tarvittu tukea varhaislapsuudessa? Joskus harvoin taustalla on nuoren mt-ongelma.
Vierailija kirjoitti:
Mua on jo alunperin ärsyttänyt tämä suunnaton mediahölinä selkeästi normaalista pikkukundien syysretkestä. Tottakai äidit alkaa itkemään joka suuntaan, kun itse tietävät, mikä on lapsensa ajanut kotoa karkaamiseen. Ihan varmasti tietävät. Miksi selitellä epätoivoisesti, että ollaan hyvä koti, kaikki hyvin, kaikki järjestyy. Juu. Siinäpähän selvittelevät, toivottavasti ei tästäkään tartte enää kuulla sanaakaan. Terveisiä Espooseen stadista.
Normaalista syysretkestä ei soiteta poliisille! Näitä "syysretkiä" ollut kavereilla ennenkin, miksi soitella poliisille?
Pojat ehkä vaan kävivät viikon verran ryyppäämässä ja hu*rissa. Ihan normaalia.