Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi eläkeläisten on pakko varata terveyskeskuksen, laboratorion ym. aikaisimmat aamuajat

Vierailija
28.09.2026 |

Heillä olisi aikaa käydä keskipäivällä ja iltapäivällä. Minä en voi köydä kuin aamulla että ehdin töihin.

Kommentit (176)

Vierailija
141/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ap päättelee, että VAIN  eläkeläiset varaavat aamuajat? Etkö siis ap (tai työssäkäyvä ihminen) itse osaa, pysty tai uskalla varata itselleen labraan aamuaikaa?

Miten joku voikin olla niin typerä kuin ap?

Tätä ihmettelin itsekin, että mistä tämä ap tietää, että siellä labrassa on vanhukset aamuisin, kun hän ei itse sinne silloin pääse. Käykö hän siis kurkkimassa siellä, että keitä siellä oikein on, kun hänelle ei riittänyt aikaa? 

Totta kai. Kunnon vauvapalstalainen istuu aina odotusaulassa laskemassa montako vanhusta siellä on paikalla, samalla naputtaa vihaviestiänsä vanhuksia kohtaan palstalle 

Vierailija
142/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni myös kuvittelee että kaikkien verikokeisiin tarvitaan paasto. -> lisää kysyntää aamuajoille. 

T ent ajanvaraaja

No sitten info olisi tarpeen.

Totta. Kerroin kyllä kaikille soittamalla aikaa varaaville tarvitaanko paastoa vai ei. Pikku f kokeen edessä kertoo paaston tarpeen, mutta kukaan ei kerro, että tämän voi selvittää myös itse. Monta muutakin asiaa on hiljaista tietoa, vaikkapa se, että selkeään virtsikseen (ei komplikaatioita, ei eka kerta) saa sekä julkkarilta että privasta reseptin ilman mitään labroja tai lääkärikäyntejä. 

Ai enpä tuota ole tiennyt, vaikka siitä joutuu kyllä kärsimään tämäntästä tämän lääkityksen takia eikä anneta tarpeeksi tehokkaita antibioottejaan ekalla kerralla.

Sulle on siis ilmeisesti kehittynyt jo se resistanssi. 

Onneksi olkoon loppuelämälle ja toivo, ettet saa mitään muuta bakteeritulehdusta 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin osa verikokeista tulee ottaa aamulla paaston jälkeen. Labrat eivät ole edes auki myöhemmin iltapäivällä. 

Vierailija
144/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä ap päättelee, että VAIN  eläkeläiset varaavat aamuajat? Etkö siis ap (tai työssäkäyvä ihminen) itse osaa, pysty tai uskalla varata itselleen labraan aamuaikaa?

Miten joku voikin olla niin typerä kuin ap?

Tätä ihmettelin itsekin, että mistä tämä ap tietää, että siellä labrassa on vanhukset aamuisin, kun hän ei itse sinne silloin pääse. Käykö hän siis kurkkimassa siellä, että keitä siellä oikein on, kun hänelle ei riittänyt aikaa? 

Totta kai. Kunnon vauvapalstalainen istuu aina odotusaulassa laskemassa montako vanhusta siellä on paikalla, samalla naputtaa vihaviestiänsä vanhuksia kohtaan palstalle 

Voisiko tuon asian paremmin sanoa. No ei voi! 

Kiitos hyvästä kommentista! <3

Vierailija
145/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa verikokeista tulee ottaa aamulla paaston jälkeen. Labrat eivät ole edes auki myöhemmin iltapäivällä. 

Mtta saihan ap taas vihata rauhassa vanhuksia. Toivotaan, ettei siitä itsestään koskaan tule vanha 

Vierailija
146/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työelämässä olevat ovat tälläkin hetkellä töissä. 

Ap ei käy ole työelämässä, kuten en minäkään. 

Me istumme täällä Vauvassa kirjoittelemassa. :D

Vierailija
147/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän kaupungissa labra sulkeutuu klo 13. 

Ap kyselee tyhmiä aikansa kuluksi. 

Vierailija
148/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Ap olisi töissä, hän pääsisi työterveyden kautta labraan työaikana, eikä notkuisi täällä viisastelemassa.

Vierailija
149/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moniin kokeisiin pitää olla ravinnotta.

Tämä! Ja sitte vanhukset yleensä heräilee hyvin aikaisin, todella kärsivää ootella iltapäivän aikoihin.

Vierailija
150/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moniin kokeisiin pitää olla ravinnotta.

Tämä! Ja sitte vanhukset yleensä heräilee hyvin aikaisin, todella kärsivää ootella iltapäivän aikoihin.

Lisäksi, että se paasto ei saa kestää yli 12 tuntia. Eli jos iltapalan syö klo 20, on koe otettava aamulla kello 8.

Vierailija
151/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työelämässä olevat ovat tälläkin hetkellä töissä. 

Ap ei käy ole työelämässä, kuten en minäkään. 

Me istumme täällä Vauvassa kirjoittelemassa. :D

Samalla voitte jonottaa labraan kuten minäkin nyt teen.

t.70v 

Vierailija
152/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen eläkeläinen enkä varaa aikoja. Menen labraan jonottamaan. Oli paasto tai ei. Virtsaamatta en aamulla kuitenkaan pysty olemaan. Otan ne kokeet Korian ja vien ne labraan. Kun herään lähden labraan jonottamaan. Minulla ainakin on usein paatokokeet. 

Vierailija
153/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on onneksi osa labroista auki illalla ja jopa lauantaina. 

Vierailija
154/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi et varaa aikaista aamua? 

Et ehkä oikein ymmärtänyt lukemaasi. Niitä aikoja ei ole. Siksi ei voi varata.

no miten ne eläkeläiset sitten osaa varata itselleen ajat? 

Ne oppineet ilkeän ja ukävän tavan toisiltaan. Ovat opettaneet sen myös maahamme muualta muuttaneille. 

Hekin täyttävät tk.n aulaa vallan vaan kiusatakseen aapeeta.

Vierailija
155/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä on onneksi osa labroista auki illalla ja jopa lauantaina. 

Niin meilläkin, mutta vain päivystystapauksia varten. 

Muuten meidän pienessä kaupungissa labra ja koko terv.keskus, hammashoitoa myöten pelaa todella hyvin. Ajan saa samalle, tai seuraavalle päivälle. 

Pk.seudulla tilanne kuuluu olevan paljon huonompi.

Vierailija
156/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva.fi on oikein kuuluisa siitä, että ns. "työssä käyvät" istuvat kotona haukkumassa vanhuksia. 

On siinä huvia kerrakseen! :D

Vierailija
157/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauva.fi on oikein kuuluisa siitä, että ns. "työssä käyvät" istuvat kotona haukkumassa vanhuksia. 

On siinä huvia kerrakseen! :D

He harjoittelevat tulevaisuutta varten. Odittakaas nuoremmat, kun tämä tästä ikääntyy, siinä teillä läski tummuu, kun yritätte milleniaalia haukkua ahneeks.

Vierailija
158/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köydä......???? Opetteles ensin kirjoittamaan. Okei ? Esim mulla, joka olen saanut eläkettä JO täytetttyäni 15 v, nyt olen 50-v nainen, niin, mul on mm tyypin 2 diabetes, ja onhan mullakin eräs NS työ, ainoa päivä, mikä sopii mulle, on ke ja aamu. Ja kannattaa katsoa myöhempiä päiviä, eiköhän sieltä löydy sopivaa aamu aika. Ja muualtakin, kuin vain yhdestä paikasta. On siellä varmasti monta eri paikkaa, mistä valita. Mulle lähin on kaupungissa, alle 6:n km:n päässä. Tai on yks vielä lähempänä.....ja musta on typerää kysellä kaikkea roskaa siellä ! Esim asiakaan synt. päivää, vaikka se näkyy selkeästi esim kela-kortista. Ja jos kysytään joistakin sairauksista, mistä vi*****a mäkään tiiön niitä ? Siis muista, mitä mulla EI ole. Mikään laki ei velvoita ketään kysymään mitään. 

Katsokaa hänen tekstisuoltamista.  Joka rivillä vain sotkua.  Sisältö  kuitenkin kertoo aivan kaiken. Hän arvostele muita. 

Vierailija
159/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köydä......???? Opetteles ensin kirjoittamaan. Okei ? Esim mulla, joka olen saanut eläkettä JO täytetttyäni 15 v, nyt olen 50-v nainen, niin, mul on mm tyypin 2 diabetes, ja onhan mullakin eräs NS työ, ainoa päivä, mikä sopii mulle, on ke ja aamu. Ja kannattaa katsoa myöhempiä päiviä, eiköhän sieltä löydy sopivaa aamu aika. Ja muualtakin, kuin vain yhdestä paikasta. On siellä varmasti monta eri paikkaa, mistä valita. Mulle lähin on kaupungissa, alle 6:n km:n päässä. Tai on yks vielä lähempänä.....ja musta on typerää kysellä kaikkea roskaa siellä ! Esim asiakaan synt. päivää, vaikka se näkyy selkeästi esim kela-kortista. Ja jos kysytään joistakin sairauksista, mistä vi*****a mäkään tiiön niitä ? Siis muista, mitä mulla EI ole. Mikään laki ei velvoita ketään kysymään mitään. 

Opettele kirjoittamaan!

Haukkuu muita kun itse ihan pihalla. Mikä ns eläkeläinen hän on.  Mitä viisitoistavuotiaana   tapahtui? Ei olisi miellyttävää kohdata.

Vierailija
160/176 |
29.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi varata ihan minkä ajan haluaa. Ei siinä tarvitse muiden tarpeita ottaa huomioon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi yhdeksän