Rodoksen loma piloille vatsataudin takia :(
Kahdentoista hengen matkaseurueesta ainakin seitsemän sairastui viikon kestäneellä lomalla vatsatautiin.
Mies sairastui kolmantena matkapäivänä. Mies oksensi yli 20 kertaa rajusti ja ripuloi. Kuume nousi korkeaksi, ja suomalainen lääkäri tuli katsomaan miestä hotellihuoneeseen ja kehotti häntä käymään sairaalassa.
Mies kieltäytyi lähtemästä ja sairasti pari päivää kestäneen taudin hotellihuoneessa.
Eno sairastui myös, mutta ei yhtä rajusti. Hänellä meni vatsa sekaisin ja nousi kuume. Vatsa kouristeli pari päivää taudin jälkeen.
Kommentit (51)
Hotellien lääkärit pitävät itsensä leivänsyrjässä ;-)
Jos osaa lukea lehtiä niin ei varaa matkaa tuonne. Iso riski sairastua. On niitä muitakin paikkoja missä lomailla. Viime kesänä oli rodoksella sama juttu mutta ei ihan näin paha tilanne.
Onko sielläkin niin että likavedet lasketaan mereen suoraan. Sitten turistit uivat siellä vessapaperin seassa. Kesällä vielä kun on lämmintä alkaa bakteerit muhia kunnolla. Kukaan ei hotellissa pyyhi ovenkahvoja jokaisen asiakkaan jäljiltä, joten taudit leviävät oikein hyvin. Kun yksi sairastuu, kohta sairastuu toinen ja sitten on puoli hotellia taudissa.
Nororätillä siivooja käy vähän pyyhkimässä hotellihuonetta ja pöpö leviää koko hotelliin. Ja lehdessä oli juttua et porukka yrjönnyt pitkin lattioita ja seiniä. Sellaiseen huoneeseen kun tulee uudet vieraat niin ihme jos ei sairastu...
Joo ja vaikka uisi vaan uima-altaassa niin pöpöt on sielläkin koska puolikuntoisena lähdetään altaalle ettei koko loma mene pilalle.
Vierailija kirjoitti:
Hotellien lääkärit? En ole vielä kertaakaan ollut hotellissa jossa olisi oma lääkäri.
Aamupalalla jugurttia. Sitten syödään vain lämmitettyä ruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Nororätillä siivooja käy vähän pyyhkimässä hotellihuonetta ja pöpö leviää koko hotelliin. Ja lehdessä oli juttua et porukka yrjönnyt pitkin lattioita ja seiniä. Sellaiseen huoneeseen kun tulee uudet vieraat niin ihme jos ei sairastu...
Kannattaa aina uskoa ihan kirjaimellisesti mitä ip-lehdet kirjoittaa.
Kuka korvaa pilalle menneen matkan? UMpitäisi laittaa matkustus kielto kohteeseen, että tällaiselta jatkossa vältyttäisiin.
Painajainen. Aina sitä itsekin on tarkkana pulloveden, uimavesien, käsihygienian ja ruokien kanssa mutta eipä se auta jos koko hotelli on taudissa.
Turistikohteissa jos missä on varsinkin käsihygienialla iso rooli. Itse pidän aina mukana desifiointipyyhkeitä, joita käytän aina ennenkuin syön yhtään mitään. Majoneesipohjaisia salaatinkastikkeita en syö ollenkaan ja muutenkin salaattiruokia mahdollisimman vähän, mieluummin hyvin kypsennettyä ruokaa. Jos on pakko käydä yleisissä vessoissa, niin sielläkin käytän desifiointipyyhkeitä sekä ennen että jälkeen asioinnin, sillä juurikin hanoista, vessan vetonupeista, obenkahvoista ja muista sellaisista sen vatsapöpön helpolla saa.
Paljon olen elämäni aikana matkustanut ja ainakin toistaiseksi välttynyt reissuissa tarttuvilta taudeilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hotellien lääkärit? En ole vielä kertaakaan ollut hotellissa jossa olisi oma lääkäri.
Kun epidemia iskee, paikalle hälytetty lääkäri jää usein hengailemaan paikan päälle ja kerää helpot rahat useammalta sairastuneelta.
Vierailija kirjoitti:
Turistikohteissa jos missä on varsinkin käsihygienialla iso rooli. Itse pidän aina mukana desifiointipyyhkeitä, joita käytän aina ennenkuin syön yhtään mitään. Majoneesipohjaisia salaatinkastikkeita en syö ollenkaan ja muutenkin salaattiruokia mahdollisimman vähän, mieluummin hyvin kypsennettyä ruokaa. Jos on pakko käydä yleisissä vessoissa, niin sielläkin käytän desifiointipyyhkeitä sekä ennen että jälkeen asioinnin, sillä juurikin hanoista, vessan vetonupeista, obenkahvoista ja muista sellaisista sen vatsapöpön helpolla saa.
Paljon olen elämäni aikana matkustanut ja ainakin toistaiseksi välttynyt reissuissa tarttuvilta taudeilta.
Norovirukseen ei tepsi käsidesi. Leviää myös ilman mukana jos joku oksentaa, esimerkiksi lentokoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Norovirukseen ei tepsi käsidesi. Leviää myös ilman mukana jos joku oksentaa, esimerkiksi lentokoneessa.
no höpö höpö
Kyllä ip-lehdetkin kirjoittaa ihan oikeasta elämästä. Itse olen ollut yrjölennolla Turkkiin kun lentokoneruuasta tuli kymmenille ihmisille ruokamyrkytys. Ihan todenmukainen oli juttu lehdissä. Ambulanssit odotti kentällä ja ihmisiä kuljetettiin hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
no höpö höpö
No luepa tuolta:
https://www.ruokavirasto.fi/elintarvikkeet/ohjeita-kuluttajille/ruokamy…
"Miten norovirus tarttuu?
Norovirustartunta on mahdollista saada virusta sisältävästä ruoasta tai vedestä. Norovirus tarttuu herkästi ihmisestä toiseen suoraan ja monia muita eri reittejä. Tärkeimpinä leviämisreitteinä pidetään noroviruksia sisältävän ulosteen tai oksennuksen kulkeutumista pinnoilta suuhun sekä pisaratartuntana aerosolissa (niin sanottu uloste-suu- eli feko-oraalinen tartuntareitti).
Tuhoaako käsidesi noroviruksen?
Käsidesin ei ole osoitettu tuhoavan noroviruksia kovin hyvin, joten desinfiointiaineita ei saa käyttää korvaamaan saippuapesua."
Jos on noro niin ihan sama mitä syö tai ei syö. Noro tarttuu joka paikasta. Helposti ja kauan.
Vierailija kirjoitti:
Voi olla vaikka tosi ärhäkkä noro. Noro säilyy pinnoilla ym 10 päivää. Kaikki hotellit saastuneet eikä siitä pääse eroon. Viikon välein vaihtuu ihmiset. Ja kaikki vessat, sängyt, ravintolat ym ihan noropöpöjä täys.
No noroksihan se on todettu useaan kertaan jo. Ei kyse ole mistään "erilaisesta bakteerikannasta". Tämä on VIRUS.
Sellainen osuva kommentti taas sieltä sellaiselta kommentoijalta.