2/3 osaa yli 30 vuotiasta miehistä on lapsettomia!
Naisista lapsettomia on vain noin puolet! Eikö tämä kerro sen että pieni osa miehistä tekee noin puolet naisista raskaaksi?
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kertoo, että moni lisääntyneistä naisista ja varsinkin miehistä on tehnyt lapsia useamman kuin yhden kumppanin kanssa. Tuossa tosin ei mitään uutta ole. Jotkut hyppivät luonnostaan paljon pedistä toiseen.
Vaikea ymmärtää miksi kukaan nainen haluaisi lapsia miehen kanssa jolla on jo lapsia aiemmasta liitosta. Siinähän väkisinkin omat lapset saavat vain osan isän huolenpidosta ja elämässä on lisäksi jatkuvasti mukana näiden lasten äiti.
Minulla on lapsia kolmen naisen kanssa. En tiedä mikä minussa on naisiin vedonnut, en ole mitenkään lapsirakas enkä oikeastaan halunnut perhettäkään. Enemmänkin halukkaita naisia olisi ollut mutta aloin itse jarruttelemaan.
Miten kukaan voi tietoisesti tehdä jälkikasvua kolmen kumppanin kanssa? En ymmärrä.
Olen eri, mutta eikö periaatteessa toivottavaa ole. että kyseistä asiaa ei tehdä epätietoisena saati tiedottomana?
Vierailija kirjoitti:
Naiset h u o r a a v a t
Mutta huoraamiseen tarvitaan mieshuoria
Vierailija kirjoitti:
Ja silti sanotaan että miehet on etuoikeutettuja?
Maailmassa on kahdenlaisia väitteitä.
Niitä joita pitää asianmukaisesti perustella ja niitä joita ei tarvitse perustella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 1978 enkä muista, että lapsuudessani olisi lapsettomia miehiä ollut juurikaan.
Kun taas nykyään niitä on aivan älyttömästi tuttavapiirissä.
Ydinperheitä ei ole nykyään juurikaan. On uusioperheitä ja sitten kaiken maailman vuoroviikkohuoltajuutta, yh-iskää ja yh-äitiä.
Sitten ihmetellään kun lapset voivat huonosti ja teinit vetää mielialalääkkeitä.
Jep silloin tavallinen työtä tekevä mies kelpasi kunhan ei ollut juoppo tai väkivaltainen. Mietin yksi päivä, että jos isäni ja vaarini olisivat olleet nuoria aikuisia tässä ajassa, olisivat aivan varmasti jääneet ilman perhettä. Nyt surkuhupaisasti sukuhaara päättyy minuun, vaikka pakka on ns. kunnossa.
No ei kyllä ollut vuonna 1978 kenelläkään noin vähäiset kriteerit. Sekä naiset että miehet halusivat kyllä parisuhteeseen sellaisen ihmisen kanssa, josta olivat oikeasti kiinnostuneita ja johon olivat rakastuneita, ja kyllä 70-luvullakin haettiin itselle sopivaa kumppania. Tuo on ihan omituinen harhakäsitys, että koskaan olisi "riittänyt" vain se, että ei ole juoppu, väkivaltainen ja käy töissä. Tuo on ilmeisesti jokin väärinymmärrys siitä, että kun paljon aiemmin avioero oli käytännössä melkein mahdottomuus, ajateltiin, että kävi hyvä tuuri, kun mies ei ollut juoppo tai väkivaltainen ja kävi töissä. Koska jos päinvastaista paljastui häiden jälkeen, saattoi olla vaikea siitä tilanteesta lähteä. Mutta ei edes 1800-luvulla ihmisille ole ollut ihan sama, kenen kanssa ovat yhdessä. Kyllä silloinkin on pidetty ihanteena sitä, että ollaan rakastuneita. Toki silloin oli silti usein "pakko" mennä löytää "edes joku", eli jos ei jotain oikeasti kiinnostavaa saanut, saatettiin tyytyä johonkin kelvolliseen, ja silloin selitetty asiaa parhain päin, että "ei se ainakaan juo eikä lyö". Mutta ei ollut enää vuonna 1978 sellaista.
Tarkastelin tilannetta kokonaisuutena, en yksilöiden preferenssien kautta. Vuonna 1978 tahtomattaan ilman perhettä jääneet miehet olivat profiililtaan aivan erilaisia kuin vuonna 2026.
Nykyisin moni on lapseton omien valintojensa vuoksi. Ei välttämättä niin, että olisi ollut vela, mutta moni mies ei ole vielä 30+ ikäisenä uhrannut ajatustakaan sille, haluaako lapsia, tai sitten ajattelee jotain "ehkä joskus, en osaa päättää, olishan se kiva, mutta vielä ei ole aika". Näitä tapauksia olen itse tavannut melkein 50-vuotiaana deittaillessani. Itselläni teini-ikäiset lapset, ja miehet ovat lapsettomia koska "ei oikein koskaan tuntunut siltä että olisi halunnut". Kun tutustutaan paremmin, saattaa rivien välistä tai suoraankin kerrottuna sitten selvitä, että asia saattaa vähän kaduttaa tai ainakin mietityttää. Että "se juna meni jo", ja asian lopullisuus tuntuukin vähän pysäyttävältä.
Toki jos pelkään yli 30-vuotiaiden tilannetta tarkastellaan, tuo ei vielä oikein kerro lopullista tilannetta. Kannattaisi katsoa vasta 45-vuotiaita, että kuinka moni sai lapsia ja kuinka moni ei. Moni pariskunta hankkii lapsia vasta paljonkin yli 30-vuotiaina, joten moni yli 30-vuotiaana lapseton mies voi kuitenkin vielä hankkia lapsia myöhemmin, esimerkiksi vaikka 36-vuotiaana (mutta hän on silti ehtinyt näkyä tilastossa "lapsettomana yli 30-vuotiaana").
Ja me 1/3 väännetään varatankilla. Tulkaa nyt auttamaan, minulla on jo hiuksetkin harmaat ja pussit silmien alla. Aina vaan ja uutta suoneen. Minä en JAKSA!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähinnä kertoo, että moni lisääntyneistä naisista ja varsinkin miehistä on tehnyt lapsia useamman kuin yhden kumppanin kanssa. Tuossa tosin ei mitään uutta ole. Jotkut hyppivät luonnostaan paljon pedistä toiseen.
Vaikea ymmärtää miksi kukaan nainen haluaisi lapsia miehen kanssa jolla on jo lapsia aiemmasta liitosta. Siinähän väkisinkin omat lapset saavat vain osan isän huolenpidosta ja elämässä on lisäksi jatkuvasti mukana näiden lasten äiti.
Minun miehelläni on lapsia edellisestä suhteesta, enkä oikein ymmärrä miten tämä kuvio olisi yhtään sen huonompi asia? Yhteisellä lapsellamme on vanhempia sisaruksia, jotka viihdyttävät lastamme ja rakastavat häntä aivan kuten sisarusta rakastetaan. Miehen lapset ovat ihania ja hyväkäytöksisiä, rakastan heitä. Lasten äiti on täyspäinen, järkevä ja tasapainoinen ihminen, joten lapsilla on useampi aikuinen, jotka pitävät heistä huolta ja vetävät yhtä köyttä.
Ymmärrän kyllä, että kaikki uusperheet eivät ole yhtä toimivia, mutta ei kaikki uusperheet ole katastrofejakaan. Oma asennekin ratkaisee paljon. Jos jo heti alkukättelyssä vihaa edellisen suhteen lapsia ja suhtautuu heihin kilpailijoina, niin aivan takuulla on ongelmia tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt 1978 enkä muista, että lapsuudessani olisi lapsettomia miehiä ollut juurikaan.
Ydinperheitä ei ole nykyään juurikaan. On uusioperheitä ja sitten kaiken maailman vuoroviikkohuoltajuutta, yh-iskää ja yh-äitiä.
Sitten ihmetellään kun lapset voivat huonosti ja teinit vetää mielialalääkkeitä.
Jep silloin tavallinen työtä tekevä mies kelpasi kunhan ei ollut juoppo tai väkivaltainen. Mietin yksi päivä, että jos isäni ja vaarini olisivat olleet nuoria aikuisia tässä ajassa, olisivat aivan varmasti jääneet ilman perhettä. Nyt surkuhupaisasti sukuhaara päättyy minuun, vaikka pakka on ns. kunnossa.
Miksi ihannoitte tuollaista? Ihmisethän toivovat kavereiltaankin enemmän asioita, miehet myös, joten miksi parisuhteen kohdalla ihanteen pitäisi olla se, että juuri mitään kriteereitä tai toiveita ei ole, eikä minkäänlaista yhteensopivuutta toivota? Jopa kavereita yhdistää usein monet asiat, mutta parisuhteeseenko pitäisi sitten lähteä kenen tahansa työssäkäyvän kanssa, jolla ei ole päihdeongelmaa tai väkivaltataipumusta? Jos tällainen tuntuu itsestä hyvältä, niin täysin vapaasti saa toki tehdä niin, mutta itse en ihan hahmota, että missä kohtaa tuossa se IHMISSUHDE on?
Minua ainakin huolettaa mihin suuntaan yhteiskunta on menossa, jos koulutukselle allergiset jännäjoonakset hankkivat lapsia useamman naisen kanssa ja fiksut ja kouluttautuneet miehet eivät pääse perustamaan perhettä.
Toikin on jo niin paljon että pakko sanoa että liian hyvät tuet.
minä olen lapseton huggless, kissless ja fuckless keski-ikäinen tolkun impipoika tahdostani
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihannoitte tuollaista? Ihmisethän toivovat kavereiltaankin enemmän asioita, miehet myös, joten miksi parisuhteen kohdalla ihanteen pitäisi olla se, että juuri mitään kriteereitä tai toiveita ei ole, eikä minkäänlaista yhteensopivuutta toivota? Jopa kavereita yhdistää usein monet asiat, mutta parisuhteeseenko pitäisi sitten lähteä kenen tahansa työssäkäyvän kanssa, jolla ei ole päihdeongelmaa tai väkivaltataipumusta? Jos tällainen tuntuu itsestä hyvältä, niin täysin vapaasti saa toki tehdä niin, mutta itse en ihan hahmota, että missä kohtaa tuossa se IHMISSUHDE on?
Minua ainakin huolettaa mihin suuntaan yhteiskunta on menossa, jos koulutukselle allergiset jännäjoonakset hankkivat lapsia useamman naisen kanssa ja fiksut ja kouluttautuneet miehet eivät pääse perustamaan perhettä.
fiksut ja kouluttamattomat impisällit eivät ainakaan aiheuta vahingollista ja masennuttavaa bc-luvun kasvua plikoille
Kenkä tuonkin on tutkinnut? Joku vassari-Aada haastatellut Hesoissa muutamaa kymmentä vastaantulijaakö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usein nämä lapsen saaneet jäävät vielä miehettömiksi, koska kukaan mies ei halua kasvattaa jonkun toisen lasta.
No eikö se isä voi kasvattaa omaa lastaan yhdessä äidin kanssa?
Toki voisi.
Mutta kulttuuriamme pitäisi muuttaa siten, että yhdellä miehellä voi olla vaikka 7 vaimoa. Nykysuomessa harvempi nainen suostuu siihen että nurkissa pyörii 6 muuta naista, joten isättömänä se lapsi on sitten kasvatettava.
Naisten vaatimukset ovat kasvaneet. Miehet kyllä olisivat valmiita tekemään lapsia, kunhan naiset huolehtisivat niistä.
Monet +30 miehet ei ole edes seksiä koskaan harrastanut. Useampi 30-35v tämmöinen mies löytyy lähipiiristäni. Aivan kunnollisia työssäkäyviä miehiä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauniit naiset lisääntyy ja miehistä ne rikkaat ja jännittävät miehet lisääntyy.
Rumat naiset ja tavismiehet ei lisäänny.
"Rumat naiset ja tavismiehet ei lisäänny."
Kaikki eivät vain halua lapsia. Se ei liity ulkonäköön mitenkään.
Jotenkin tätä ketjua lukiessa nousi mieleeni muutamat ex-mäkikotkat... Anyway, olisikohan tämä teema syynä tämän maan Pisa-tulostenkin laskuun. Ai hurjaa.
Vierailija kirjoitti:
Monet +30 miehet ei ole edes seksiä koskaan harrastanut. Useampi 30-35v tämmöinen mies löytyy lähipiiristäni. Aivan kunnollisia työssäkäyviä miehiä ovat.
50 vuotta sitten näillä kaikilla olisi ollut perheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
50 vuotta sitten näillä kaikilla olisi ollut perheet.
Niin muuttuu maailma, Eskoseni.
Vierailija kirjoitti:
Naisten vaatimukset ovat kasvaneet. Miehet kyllä olisivat valmiita tekemään lapsia, kunhan naiset huolehtisivat niistä.
Eli mies ruikkaisi lastit sisään ja kaikki vastuu tulee naiselle? Raskaus, synnytys, lapsen hoito ja kasvatus. Voi mikä upea diili!
Osa plikoista on naituja mutta aborteerattuja ja siksi lapsettomia