Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako kolmekymppisenä enää tehdä lapsia

Vierailija
27.09.2026 |

Jaksaako, kaksikymppisenä niiden kanssa varmaan jaksaakin

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa. Jaksaa. Kaksikymppistä kiinnostaa yleensä vielä nuoruus.

Sain esikoiseni vuonna 1987. Olin silloin 28, tyypillisen ikänen ensisynnyttäjä: yliopisto käyty, työpaikka, puoliso. Toisen lapseni sain 1990, ja vaikka molemmat lapset nukkuivat huonosti, ei se ollut ylitsepääsemätön ongelma.

Vierailija
2/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se riippuu ihmisestä ja miten siihen asennoituu. Itse tein lapset nuorena (alle 20.v) ja en todellakaan olisi halunnut enää vauvoja kun olin olin 30.v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai se riippuu ihmisestä ja miten siihen asennoituu. Itse tein lapset nuorena (alle 20.v) ja en todellakaan olisi halunnut enää vauvoja kun olin olin 30.v

Minä taas olin alle 20-vuotiaana vielä koulussa. En olisi pystynyt huolehtimaan lapsista.

Vierailija
4/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko 30 vai 39? Lapset ovat raskaampia hoitaa siinä 35 vuoden jälkeen, kun oma kroppa alkaa ilmoittaa lahoamisesta. Se ei kuitenkaan tee kyvyttömäksi vanhemmaksi. On hyvä olla henkisesti valmistautunut tulevaan.

t. 33-vuotiaana vanhemmaksi, ruuhkavuodet on aika rankat

Vierailija
5/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi syntyi kun oli 42 ja mies 44. Terve ihana lapsi ja hyvin on jaksettu hänen kanssaan. Miten joku voi olla jo kolmikymppisenä väsynyt?

Vierailija
6/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 29-vuotias, eikä ole mitään aikeita tehdä lapsia vielä 5 vuoteen. Ei ole töitä, ei rahaa, ei tarpeeksi suurta asuntoa tai mahdollisuutta siihen.

Vierailija
7/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olin alle 20-vuotiaana vielä koulussa. En olisi pystynyt huolehtimaan lapsista.

Minäkin olin😊 Suoritin Lukion loppuun vauvasta huolimatta ja pidin vähän taukoa jatko-opiskelusta että sain olla vauvan kanssa kotona, kuopuksen hoiti isä kotona 3- vuotiaaksi.

Vierailija
8/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloinhan ne vasta kannattaakin tehdä.

Vierailija
9/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin olin😊 Suoritin Lukion loppuun vauvasta huolimatta ja pidin vähän taukoa jatko-opiskelusta että sain olla vauvan kanssa kotona, kuopuksen hoiti isä kotona 3- vuotiaaksi.

Niin? Ja hankitko sen jälkeen koulutuksen ja menit työelämään?

Vierailija
10/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 29-vuotias, eikä ole mitään aikeita tehdä lapsia vielä 5 vuoteen. Ei ole töitä, ei rahaa, ei tarpeeksi suurta asuntoa tai mahdollisuutta siihen.

Oletko edes varma että saat lapsia sitten kun sinulle on optimaalinen aika TEHDÄ niitä?

Vierailija
11/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teiniäiti wt:t tulevat kehumaan kerta vauvapalstan keskustelu kertoo että he ovat tehneet oikean valinnan 

Vierailija
12/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain toisen lapsen 38v, ihan hyvin jaksoin. On jo aikuinen. 27v.

Vierailija
13/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli lapset kun olimme 37/40 ja 39/43. 

Helpot raskautumiset ja raskaudet, terveet lapset. Ei ole jaksamisessa mitään ongelmia ja etuna ettei tässä vaiheessa ole mitään ruuhkavuosia, kun esim. taloudelliset jutut on kunnossa. Yövalvomiset oli helppoja kun tässä iässä alkaa olla unien tarve jo vähäisempi. 

Nuorempana olisi ollut vaikeampaa.

Vierailija
14/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin? Ja hankitko sen jälkeen koulutuksen ja menit työelämään?

Sit tuli tehtailtua viisi lasta lisää. Nuorimmat eri miehille.

Vierailija
15/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen synnyttänyt lapseni ollessani 28,5 v, 29,5 v ja 32 v ja kyllä se kannatti. Lasten lisäksi hoitui haastava työ, taloremppa ja moni muu pienempi asia.

Vierailija
16/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lapsi syntyi kun oli 42 ja mies 44. Terve ihana lapsi ja hyvin on jaksettu hänen kanssaan. Miten joku voi olla jo kolmikymppisenä väsynyt?

Minua tämä nykyaika väsyttää todella paljon. Sitten kun lapsikin on kuvioissa niin väsymys kasaantuu. Olemme rikkinäinen perhe ja lapsi on nepsy. Onnittelut teille terveen lapsen ja onnistuneen liiton johdosta

Vierailija
17/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa.

Vierailija
18/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko edes varma että saat lapsia sitten kun sinulle on optimaalinen aika TEHDÄ niitä?

Nainen tulee raskaaksi suojaamattomasta yhdynnästä. Eri

Vierailija
19/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen opiskellut koko elämäni. Helpompi se on pienten lasten kanssa opiskellessa, kuin töissä. Opinnot aina joustaa, työelämä on vähän kinkkisempi. Mutta opiskelin 20 vuotiaan, opiskelin 30 vuotiaana ja vielä vaihdan kerran alaa. Nykytyöelämä muuttuu niin hurjaa vauhtia, että jatkuva opiskelu on välttämätöntä, jos ei halua, että tekoäly vie työt. 

Vierailija
20/44 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teiniäiti wt:t tulevat kehumaan kerta vauvapalstan keskustelu kertoo että he ovat tehneet oikean valinnan 

Wt teiniäidillä on terveet lapset. Vanhoilla uranaisilla joiden isäkin on vanha on jokaisella jonkiasteisia nepsy ongelmia. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän