Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lopetin karkit, pullat, keksit, sipsit ym turhan

Vierailija
27.09.2026 |

Samoin lopetin kerman ostamisen. En osta enää valmisruokia. Aloin tehdä ruokaa tuoreista aineksista, kasvispainotteisesti. Jos lihaa, niin se on kanaa. Kalaa syön myös. Paino putoaa ja lompakko kiittää. En laske kaloreita, vaan tällä systeemillä jatkan. Miten sokea olinkaan sille, että herkut kuuluivat ihan jokapäiväiseen elämääni. Niin että laihduttaminen on helppoa, varsinkin, jos on syönyt niin kuin minä. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko elämä ilman nautintoja mitään elämää?

Mikä nautinto on jatkuva moskan mässyttäminen?

Suuri nautinto.

Vierailija
42/45 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt kahvin kanssa, ei mitään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein saman. Paino ei laske yhtään. Elämänlaatu tosin on laskenut. 

Mitä elämänlaatua on sairaalloinen mässyttäminen?

Sairaalloinen mässyttäminen ja totaalikielto ainoat vaihtoehdot?

Vierailija
44/45 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein saman. Paino ei laske yhtään. Elämänlaatu tosin on laskenut. 

Mitä elämänlaatua on sairaalloinen mässyttäminen?

Kokeile itse olla kokonaan ilman alkoholia ja herkkuja niin ymmärrät! Kesät talvet joulut ja lomat 

Vierailija
45/45 |
27.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet menopaussi-iässä. Mikään ei auta enää läskeihin eikä varsinkaan veriarvoihin. 

No, minä olen kokeillut viimeisen kahden vuoden ajan: 2 viikkoa ketoosikarppausta (oli pakko lopettaa, kun meni yöunet kokonaan), maltillinen vhh 70-80g/hh, pätkäpaasto 1kk 16:8, 1 kk 18:6, 1 kk 5:2, 1 kk 14:10. Ei lähtenyt grammaakaan painoa. Se johtuu siitä, että kaikki nuo vaativat alhaisen stressitason ja alhaisen kortisolitason toimiakseen. Vaihtareissa estrogeenin väheneminen poistaa entisen kortisolipuskurin, joten kortisoliin pitää kiinnittää enemmän huomiota. Siksi aloitin neljän viikon pituisen Pomroyn nopean aineenvaihdunnan dieetin, jossa syödään täysjyväpuuroa aamiaiseksi ja desin verran täysjyvähiilareita muilla aterioilla viitenä päivänä viikossa; vähärasvaista 2 pv, vähähiilarista&vähärasvaista 2 pv, n. 100g hiilareita ja oliiviöljyä 30g/ pv kolme päivää viikossa. 3 ateriaa ja 2 välipalaa päivässä. Ei maitotuotteita, ei maissia, ei kofeiinia. Paino alkoi vihdoin tippua noin 700g viikossa, vaihtarimaha lähti viikossa. Nyt jatkan ihan tavallisella hyvähiilarisella, n. 100g hiilareita/pv. (ei sokeria, ei perunaa, ei valkoisia jauhoja). Paino tippuu aika tasaisesti 400-500g viikossa, vaikka en kaikkia öitä nuku edes kovin hyvin. Normaalipaino on nyt kahden kilon päässä.

Oma käsitykseni on, että liian vähäiset hiilarit vaihdevuosissa stressaavat kehoa liikaa, kun estrogeenin määrä vähenee, siksi täysjyväisten ruokien lisääminen pienissä määrissä auttaa painon pudotuksessa, hiilarit tuottavat kortisolin vastahormoneita. Tämä ei siis tarkoita, että sokeri ja muu mättö kuuluisi ruokavalioon, vaan lisäsin kaura- ja ohrapuuroa sekä täysjyväleipää aamupalaan sekä täysjyväriisiä ja kvinoaa parina päivänä viikossa pääaterioille.

Estrogeenin väheneminen vähentää myös insuliiniherkkyyttä, siksi huonoja hiilareita kannattaa karsia reippaasti, jos niitä on käyttänyt. 

Liikuntaa olen harrastanut kuten ennenkin, pari kertaa punttia viikossa, kävelylenkkejä ja iltajoogaa. Ei mitään liian kovaa rääkkiä, joka nostaisi kortisolia liikaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän