Ystäväni erosi vasta ja suuttui kun koin myötätuntoa hänen exäänsä kohtaan
Oliko kuin paha virhe osoittaa sääliä ja myötätuntoa ystävässä vielä epätoivoisesti roikkuvaa exää kohtaan? En halunnut olla epälojaali mutta niin varmasti ystäväni sen koki. Piti vakuutella että en ole kiinnostunut hänen exästään millään tavalla enkä halua läheistä suhdetta hänen kanssaan tai oikeastaan minkäänlaista suhdetta. Nyt ystävä haluaa harventaa yhteydenpitoa. Voiko tästä enää ystävyyssuhde selvitä entiselleen vai ajaudutaanko erilleen?
Kommentit (42)
Minua alkoi masentaa ja ahistaa tämä juttu aika paljon. Masentaa oma itse kun olen välillä niin kyvytön huomaamaan sosiaalisia vihjeitä ja kirjoittamattomia sääntöjä. Nyt sen takia melkein menetin hyvän ystävän.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi kannattanut pitää kita kiinni oikeassa paikassa. Rehellisyys ei ole hyve, jos toinen on herkässä tilassa.
Naisten välisissä suhteissa ei kosaan. Kyynistä ja laskelmoivaa. Vaikea ymmärtää, miksi tuollaisissa kavereissa edes pitää roikkua.
Tuo ns ystäväsihän on ihan pipipää.
No on kyllä ystävässäkin vikaa jos anteeksipyynnön jälkeenkin jatkaa tuota myllytystä, antaa sun numeroa eksälle jne.
Minä myös olen sosiaalisesti toisinaan pökkelö enkä osaa lukea tilanteita kuten kuuluisi ja toki olen aina pahoillani kun näin käy. Ne ystävät jotka ovat vuosia ystäviäni olleet tuntevat minut, tietävät tämän ja hyväksyvät sen, että joskus olen osaamattomuudessani sopimaton tietäen, etten tarkoita varmasti mitään pahaa.
AP:nä antaisin tuollaisen ystävän olla.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ystävä oli kysynyt exältään että saako antaa hänen numeronsa minulle ja sanonut että haluaisin auttaa. Vaikka moneen kertaan sanoin etten halua hänen exänsä numeroa enkä ole millään lailla kiinnostunut hänen exästä. Ystävä ei usko. :(
Täysin psykoa toimintaa tältä ns. ystävältä. Puhdasta ilkeilyä. Älä hyväksy tuollaista. Kannattaa suuttua ja sanoa että teit itse virheen mutta hän vaikuttaa vittuilevan tahallaan, etkä katsele sellaista hetkeäkään.
Kyllä mä pahoitin mieleni siitä että ystävä oli sanonut exälleen että haluan auttaa ja kysyi onko hänen ex kiinnostunut saamaan mun numeron. Ex oli sanonut että joo ja ystävä oli luvannut kysyä saako antaa mun numeron hänelle. Sanoin tälle ystävälle että en halua että ystävä antaisi mun numeron exälleen. Luulin että tuo asia olisi tullut jo selväksi kun sanoin etten halua auttaa hänen exäänsä enkä halua olla yhteyksissä häneen.
Ap
Tuntui ystävän toiminta ihan vaan kiusanteolta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä. Todella ilkeää ja halusi asettaa sinut ikävään tilanteeseen tuon puhelinnumeroasian kanssa. Miksi haluat hänet ystäväksesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Kyllä. Todella ilkeää ja halusi asettaa sinut ikävään tilanteeseen tuon puhelinnumeroasian kanssa. Miksi haluat hänet ystäväksesi?
No meillä on muutaman vuoden historia ja ollaan aika tiiviisti oltu yhteyksissä, joka päivä ollaan viestitelty. Olen kiintynyt tähän ystävään ja tottunut viestittelemään hänen kanssa. Ollaan oltu toistemme tukena. Tosin nyt vaikuttaa siltä että hän ei halua olla enää mun tukena. Kerroin että masentaa niin ystävä sanoi että jos koettaisin olla vaipumatta itsesääliin kun häneltä menee turhaan energiaa vakuutteluun.
Ap
Ihan sekopäältä kuulostaa ystäväsi
Meillä on molemmilla mielenterveysongelmia.
Ap
Nyt on sitten meidän yhteinen kaveri poistanut minut fb:stä. Arvatenkin ovat puhuneet keskenään minusta ja tämä kaveri on heittänyt bensaa liekkeihin. Saa nähdä oliko se ystävyys nyt sitten tässä.
Ap
Minä vaan olen sellainen ihminen että helposti tulee myötätunto ihan ketä tahansa kohtaan, en voi sille mitään. Kun se ystävän exäkin oli jätetty osapuoli ja koen kaikkia jätettyjä kohtaan myötätuntoa.
Ap
Nyt ystävä oli kysynyt exältään että saako antaa hänen numeronsa minulle ja sanonut että haluaisin auttaa. Vaikka moneen kertaan sanoin etten halua hänen exänsä numeroa enkä ole millään lailla kiinnostunut hänen exästä. Ystävä ei usko. :(