Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sanokaapa jotain ystävällistä nuoremmista sukupolvista

Vierailija
26.09.2026 |

Tuntuu, että tosi usein vanhemmilta sukupolvilta tulee pelkkiä haukkuja. Voisitteko keksiä jotain ystävällistä sanottavaa? Jotain ei passiivisaggressiivista mieluiten... Jos ei, niin miksi se tuntuu vaikealta?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyiset vanhemmat osaa kehua pieniä lapsia pienistäkin arjen suorituksista.

Niin ne lumihiutaleet muodostuvat.

Vierailija
22/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haukkujat on elämästä vieraantuneita olmeja, joiden sukupolvien välinen ketju on katki. 

Normaalit ihmiset tuntee kaiken ikäisiä ihmisiä, eivätkä hauku mitään ikäryhmää. Tietävät, että kaiken ikäisissä on kaikenlaisia ihmisiä. 

PISA-luusereihin ei kukaan halua pitää yhteyttä. Sen sijaan oikeasti mukaviin nuoriin pidetään jatkuvasti yhteyttä. Jyvät on eroteltu akanoista. T. boomeri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloitan itse sanomalla jotain mukavaa vanhemmista sukupolvista. Arvostan sitä, että monet teistä on oman sukunne ensimmäisiä korkeasti koulutettuja ihmisiä. Se on varmasti ollut iso ponnistus.

Häh? Mistä sukupolvista sinä puhut?

Boomereiden keskuudessa on tilastollisesti eniten ensimmäisen polven korkeakoulutettuja. Eli esimerkiksi heistä. Miksi kysyt?

Vierailija
24/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaleista nuorista tykätään, mutta lumihiutaleista, häiriköistä, kiusaajista, alisuoriutujista ei tykätä. 

Vierailija
25/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

JOTKUT nuoret ovat oikein siistejä ulkoasultaan. Samoin JOTKUT nuoret ovat oikein kohteliaita.

Onneksi kaikilla nuorilla ei ole tatuointeja ja lävistyksiä, joten vielä on toivoa jäljellä joiden suhteen.

Vierailija
26/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäisi sanoa mitään noin typerään kysymykseen? Nuoremmissa sukupolvissa on niin paljon erillaisia ihmisiä ei heistä voi mitään yhtenäistä mielipidettä sanoa.

Vierailija
27/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisillä parikymppisillä on keskimäärin paljon parempi itseluottamus kuin meillä sukupolvea vanhemmilla tuolloin oli.

Lisäksi he ovat tottuneempia siihen että ihmisiä on erilaisia ja se on ihan OK.

Vierailija
28/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 48 ja esikoiseni on 18. Esikoinen (poika) ja kaverinsa ovat upeita tyyppejä, sosiaalisesti taitavia, kivoja toisilleen, reippaita ja fiksuja. Yleisemmin esikoisen sukupolvi vaikuttaa erittäin suvaitsevaiselta ja heillä on valmiudet ymmärtää maailmaa laajasti.

Vähän vanhemmat nuoret (~23-27) joita olen tavannut työelämässä ovat kaikki todella mukavia ja ystävällisiä ihmisiä!

Tämän olen ilokseni myös huomannut. Suvaitsevaisuus ja toisten huomioiminen on aivan toisella tasolla, kuin omalla sukupolvellani oli nuorena.   

Vierailija
29/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin omat nuoreni ovat kiinnostuneempia yhteiskunnallisista asioista kuin itse tuossa iässä.

Mulla taas päinvastoin. 
Kaiken ikäisissä on kaikenlaisia tyyppejä. 

Vierailija
30/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen laskutuksessa, kaikkein ystävällisimmät ja kohteliaimmat soittajat ovat nuoria.

Keski-ikäisiltä tulee ikäviä kommentteja. Iäkkäät ihmiset ovat mukavia.

Vierailija
31/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInusta nuo nykyiset termit eri sukupolville ovat täysin keinotekoisia ja oli älytöntä aloittaa niiden nimeäminen aakkosten loppupäästä. Mihinkähän sukupolveen ne 1890-luvulla syntyneet mahtavat kuulua heitä varhemmista sukupolvista puhumattakaan?

Vierailija
32/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret ovat tietoisia esim. ympäristöasioista tai vaikka sijoittamisesta.

Höpö höpö!

Vierailija
33/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInusta nuo nykyiset termit eri sukupolville ovat täysin keinotekoisia ja oli älytöntä aloittaa niiden nimeäminen aakkosten loppupäästä. Mihinkähän sukupolveen ne 1890-luvulla syntyneet mahtavat kuulua heitä varhemmista sukupolvista puhumattakaan?

Aakkosten alkupäästähän ne on aloitettu.

Vierailija
34/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen 48 ja esikoiseni on 18. Esikoinen (poika) ja kaverinsa ovat upeita tyyppejä, sosiaalisesti taitavia, kivoja toisilleen, reippaita ja fiksuja. Yleisemmin esikoisen sukupolvi vaikuttaa erittäin suvaitsevaiselta ja heillä on valmiudet ymmärtää maailmaa laajasti.

Vähän vanhemmat nuoret (~23-27) joita olen tavannut työelämässä ovat kaikki todella mukavia ja ystävällisiä ihmisiä!

Tämän olen ilokseni myös huomannut. Suvaitsevaisuus ja toisten huomioiminen on aivan toisella tasolla, kuin omalla sukupolvellani oli nuorena.   

Itselläni taas on aivan eri kokemukset.

Vierailija
35/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykynuoret ovat tietoisia esim. ympäristöasioista tai vaikka sijoittamisesta.

Olet väärässä. Tutkitusti eläkeikäiset ovat eniten huolissaan ympäristöstä.

Vierailija
36/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoremmat sukupolvet osaavat kyseenalaistaa kännäyskulttuurin. Joka viikonloppua ei ole pakko vetää nelivedolla.

Vierailija
37/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joka päivä tekemisissä lasten ja nuorten kanssa ja he ovat ihania tyyppejä kaikki. Meidän vanhempien ihmisten kannattaa antaa nuoremmille mahdollisuus, olla avoimin mielin ja tutustua heihin. Arvostus toiseen luo arvostusta. 

Vierailija
38/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella kummallinen aloitus ap:ltä.

Täällähän haukutaan tauotta vanhuksia ja eläkeläisiä, ja nostetaan nuoria jalustalle. Eiköhän eniten tarvetta olisi vanhempien sukupolvien kehumiselle.

Vierailija
39/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyisillä parikymppisillä on keskimäärin paljon parempi itseluottamus kuin meillä sukupolvea vanhemmilla tuolloin oli.

Lisäksi he ovat tottuneempia siihen että ihmisiä on erilaisia ja se on ihan OK.

Tuosta olen kyllä täysin eri mieltä.

Vierailija
40/53 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Röh.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi seitsemän