Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Neuvokaa miten aloitan juoksuharrastuksen!! Talvella kokeilin ja jalat kipeytyi vain :(

Vierailija
30.05.2007 |

Haluaisin juosta. Eikös se sitä paitsi hoikenna aika tehokkaasti?

Neuvoja otan kiitollisena vastaan :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim. 5min kävely, 10 min juoksu, 5 min. kävely... Ja venyttelyt päälle.. Vähitellen lisää juoksuaikaa.. :)

Älä juokse joka päivä, 4 krt. viikko on aiak hyvä, pienemmälläkin määrällä pärjää.. mutta 4 krt viikossa kehittää.. Kokeile myös korvaavana harjoitteena vesijuoksua.. palauttaa lihakset mutta antaa sen juoksutunnun (tavallaan..)

Vierailija
2/3 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon kengät ja hyvä alusta, mä tykkään itse hiekasta, jotkut pururadat on mulle liian pehmeitä, muttei missään nimessä asfaltilla. Oikea kestävyysjuoksutyylikin helpottaa, eli pidä askel mahdollisimman matalalla ettet pompi ylös ja alas.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki meistä pronatoi, eli astuu linttaan- tämä rasittaa mm. polvia kovan kuormituksen yhteydessä. Mahdollinen pronaatio tai muu askel" virhe" olisi hyvä tutkituttaa esim. fysioterapeutilla ja teettää urheilupohjalliset tossuihin.

Mulla ei ole kokemuksia esim. Intersporteissa tehtävistä halvemmista pohjallisista, nekin VOI olla jees, mutta tietty ihan ammattilainen tietää parhaiten.

Mulla on siis fysioterapeutin tekemät pohjalliset. Tosin olen juossutkin tosi paljon ja kaikenlaista vaivaakin on ollut, mutta nuo pohjalliset on auttaneet.