Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinkkuelämää -sarjasta on hyviä analyyseja Youtubessa. Mr. Big narsistinen ja Carrie hänen koukussaan 20 vuotta

Vierailija
21.01.2025 |

Olen törmännyt ja katsellut hyviä psykologisia analyyseja Sinkkuelämää sarjasta. Noissa analyyeissa käydään kausi kaudelta heidän parisuhteensa dynamiikka läpi ja näytetään tärkeimmät klipit. 

Katsoin itse sarjaa sen tullessa tuoreena telkkarissa silloin ysärin lopussa ja 2000-luvun alussa. Olin itse parikymppinen silloin. Nyt päälle nelikymppisenä tajuan kaiken eri tavalla, kuinka toksinen heidän suhteensa oli. 

Eli Mr. Big tämmöinen saavuttamaton naistenmies, välttelevä kiintymyssuhdetyyli ja Carrie täysin juoksee tämän miehen perässä ja yrittää saada Mr. Bigin täysin itselleen, missä ei onnistu kunnolla. Sitten Carrie räjähtää, kun ei kestä miehen välttelevää kylmää kuumaa leikkiä ja yrittää erota. Aina kun Carrie meinaa päästä eteenpäin elämässään, Mr. Big huuveroi Carrien takaisin. Kaveritkin päivittelevät, että taas meni eron jälkeen takaisin ja kaikki alkaa alusta.

He käyvät tätä toksista sykliä läpi monta kertaa.

Sarja on näin nelikymppisen silmiin itseasiassa nerokas kuvaus toksisesta ihmissuhteesta, jota en silloin parikymppisenä tajunnut.

Kommentit (164)

Vierailija
1/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä yksi hyvä analyysi heidän suhteestaan

Vierailija
2/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttelijällä on ehkä jotain persoonallisuushäiriön tyyppistä, onkin kai ahdistellut naisia. Naamanilmeet ei ole mitenkään miellyttäviä, joten luulisi vaiston pelaavan jossei halua ehdottomasti uskoa muuta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Carriehan on itse persoonallisuushäiriöinen ja manipuloi tiuhaan vaihtuvia romanttisia kumppaneitaan yhtä tiuhaan vaihtuvien mielihalujensa mukaan.

Vierailija
4/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mr. Big on narsistisia piirteitä omaava hurmuri, naistenmies. Hänellä on myös välttelevä kiintymyssuhdetyyli. Carrie ei kelpaa hänelle viralliseksi tyttöystäväksi, mutta hän kyllä panee tätä. Carrie taas haluaisi Mr. Bigin kunnon parisuhteeseen ja aina saa pettyä Mr. Bigiin.

Heillä on niin sanottu situationship tai friends with benefits tyylinen suhde ihan sen takia, koska Mr. Big ei suostu sitoutumaan Carrieen, mutta Carrie haluaa enemmän ja siksi roikkuu Mr. Bigissä toivoen, että saisi sittenkin Mr. Bigin itselleen.

Vierailija
5/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä analysoija sanoo, että Mr. Bigin ja Carrien suhteen tajuaa, kun katsoo Mr. Bigiä siten, että hän on narsistinen naistenmies. 

Vierailija
6/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä/nuorena miehenä en ole koskaan pystynyt seuraamaan ko. sarjaa, vaikka olen kiinnostunut ymmärtämään miten naiset kokevat parisuhteita etc.

Sarjasta minulle on jäänyt hyvin negatiivinen kuva Carriesta joka tavoittelee saavuttamatonta miestä haaskaten elämänsä. Olen ymmärtänyt sarjan niin että Carrie ei haluaisi elää sinkkuna vaan saada Mr. Big:n itselleen parisuhteeseen. En näe että sarja siis kuvaisi kuinka hienoa vapaa sinkkuelämä hänelle on, vaan kuinka tuskaista elämä on kuin on yksi mies josta ei pääse yli, vaikka välillä olisi suhteissa muiden kanssa.

Vierailija
7/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis Carriehan on itse persoonallisuushäiriöinen ja manipuloi tiuhaan vaihtuvia romanttisia kumppaneitaan yhtä tiuhaan vaihtuvien mielihalujensa mukaan.

Vitut ole. Tuo vuosia jatkunut ihan älytön Carrie viha on joku joukkopsykoosi itsessään.

Vierailija
8/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisipä katsoa tämä sarja uudelleen.

Aikoinaan se tuli vain kerran viikossa telkkarista, syksystä kevääseen (eli yksi kausi). Ja sitten pitkä kesätauko välissä, kunnes syksyllä alkoi uusi kausi, kerran viikossa yksi jakso.

Melko hidasta etenemistä :D

Nyt voisi ahmia tämän sarjan kaikki jaksot ja kaudet melko nopeasti.

Vierailija
9/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä/nuorena miehenä en ole koskaan pystynyt seuraamaan ko. sarjaa, vaikka olen kiinnostunut ymmärtämään miten naiset kokevat parisuhteita etc.

Sarjasta minulle on jäänyt hyvin negatiivinen kuva Carriesta joka tavoittelee saavuttamatonta miestä haaskaten elämänsä. Olen ymmärtänyt sarjan niin että Carrie ei haluaisi elää sinkkuna vaan saada Mr. Big:n itselleen parisuhteeseen. En näe että sarja siis kuvaisi kuinka hienoa vapaa sinkkuelämä hänelle on, vaan kuinka tuskaista elämä on kuin on yksi mies josta ei pääse yli, vaikka välillä olisi suhteissa muiden kanssa.

Olet ymmärtänytkin sarjan ihan oikein. Carrie ei halua elää sinkkuelämää, vaan haluaa Mr. Bigin itselleen kunnon suhteeseen, mutta Mr. Big ei halua Carrieta muuhun kuin kevytsuhteeseen, eli voidaan paneskella, mutta suhde ei ole virallinen eikä missään juuri näyttäydytä yhdessä.

Sarjan suomennoshan on hieman kökkö, Sinkkuelämää. Sarjan englanninkielinen nimihän on jotain ihan muuta.

Vierailija
10/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahinta on Steve!

Vierailija
11/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carrie on se itsekäs narsisti, jolle maailmassa on vain minäminäminä. Mr.Big kiinnostaa rahan ja statuksen vuoksi. Oikeastaan loistava kuvaus nykynaisista, jotka jäävät lapsettomiksi ja katkeriksi vanhoiksi piioiksi.

Sex and the city ennusti tämän ja oikeastaan Bridget Jonesin kanssa huijasi naiset tähän loputtomaan tyytymättömyyden ja onnettomuuden kehään. Me miehet olemme siirtyneet katselemaan ei-länsimaisia naisia.

Vierailija
12/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarjassa on myös ihan loppuun hiottu käsikirjoitus. Jokainen repliikki on huolella mietitty. Melko laadukas sarja sen oudosta nimestä huolimatta ja hyvin tuo 2000-luvun taitteen elämän silmille. Hyvin aikaa kestänyt sarja myös.

Vierailija
13/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ehkä se hirveä vuosien säätäminen kannatti, koska Carriehan kesytti miehen itselleen lopulta. Oikein hyvä pari olivat, valitettavasti mies sitten kupsahti ennen aikojaan.

Vierailija
14/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mr. Big on narsistisia piirteitä omaava hurmuri, naistenmies. Hänellä on myös välttelevä kiintymyssuhdetyyli. Carrie ei kelpaa hänelle viralliseksi tyttöystäväksi, mutta hän kyllä panee tätä. Carrie taas haluaisi Mr. Bigin kunnon parisuhteeseen ja aina saa pettyä Mr. Bigiin.

Heillä on niin sanottu situationship tai friends with benefits tyylinen suhde ihan sen takia, koska Mr. Big ei suostu sitoutumaan Carrieen, mutta Carrie haluaa enemmän ja siksi roikkuu Mr. Bigissä toivoen, että saisi sittenkin Mr. Bigin itselleen.

Mitä väärää on välttelevässä kiintymyssuhdemallissa. "Turvallisen" kiintymyssuhdemallin omaavat naiset ovat juuri niitä itsekkäitä narsisteja, joille vain se oma malli on yksi ja ainoa. Itse nykyään välttelen naisia, joiden vanhemmat eivät ole eronneet, juuri tämän takia.

Vierailija
15/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Carrie on se itsekäs narsisti, jolle maailmassa on vain minäminäminä. Mr.Big kiinnostaa rahan ja statuksen vuoksi. Oikeastaan loistava kuvaus nykynaisista, jotka jäävät lapsettomiksi ja katkeriksi vanhoiksi piioiksi.

Sex and the city ennusti tämän ja oikeastaan Bridget Jonesin kanssa huijasi naiset tähän loputtomaan tyytymättömyyden ja onnettomuuden kehään. Me miehet olemme siirtyneet katselemaan ei-länsimaisia naisia.

:D

Ei, vaan Carrie on epätoivoisen koukuttunut ja rakastunut saavuttamattomaan mieheen, joka kohtelee häntä kylmää kuumaa menetelmällä, jolloin aivoissa aktivoituvat kaikki koukuttumisen elementit. Tila on sama kuin huumekoukussa olevilla.

Mr. Big se tässä leikkii Carrien tunteilla, kun panee, mutta ei hyväksy tyttöystäväkseen. Carrie roikkuu, koska haluaa enemmän ja Mr. Big välillä antaa hyvää kohtelua, joka herättää Carrien toivon, että heistä tulisi vielä kunnon pari.

Vierailija
16/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pitäisipä katsoa tämä sarja uudelleen.

Aikoinaan se tuli vain kerran viikossa telkkarista, syksystä kevääseen (eli yksi kausi). Ja sitten pitkä kesätauko välissä, kunnes syksyllä alkoi uusi kausi, kerran viikossa yksi jakso.

Melko hidasta etenemistä :D

Nyt voisi ahmia tämän sarjan kaikki jaksot ja kaudet melko nopeasti.

Tässäkin asiassa on taannuttu. Joo, vanhan sarjan voi ahmia kerralla, mutta uudet sarjat ja kaudet tulee sekä suoratoistopalveluissa sekä telkkarissa taas kerran viikossa yksi jakso kausi kerrallaan. 

Vierailija
17/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Ei, vaan Carrie on epätoivoisen koukuttunut ja rakastunut saavuttamattomaan mieheen, joka kohtelee häntä kylmää kuumaa menetelmällä, jolloin aivoissa aktivoituvat kaikki koukuttumisen elementit. Tila on sama kuin huumekoukussa olevilla.

Mr. Big se tässä leikkii Carrien tunteilla, kun panee, mutta ei hyväksy tyttöystäväkseen. Carrie roikkuu, koska haluaa enemmän ja Mr. Big välillä antaa hyvää kohtelua, joka herättää Carrien

Eli jos sukupuoliroolit olisi toisinpäin, niin kyseessä olisi vainoaminen.

Vierailija
18/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin noin jo silloin neljännesvuosisata sitten, mutta olinkin aikuinen ja nähnyt tuollaisia miehiä. Harmitti aina, kun Carrie ei ottanut sitä maalaismiestä (Adrian?), joka oli paljon parempitasoinen kuin Mr. Big.

Vierailija
19/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun mielestä ei ollut millään lailla uskottavaa kun Carrie ja Big lopulta menivät naimisiin. Se taas oli juuri realistinen juonenkäänne, että Carrieta vuosikausia situationshipissä vedättänyt Big kihlautui muutaman kuukauden tuntemisen jälkeen 25-vuotiaan, hillityn mallikaunotar-tyyppisen naisen kanssa. Juuri noin menestyvät rikkaat naistenmiehet toimii: ei kiinnosta hittojakaan carrieiden nokkelat vitsit tai rosoisuus ja haasteellisuus. Se Bigin ja Carrien onnellinen loppu oli selkeästi faneille tehty vaikka muuten sarja (ei enää elokuva) näytti nerokkaasti millainen on toksinen ja kuluttava, naisen puolelta yksipuolinen rakkaus.

Vierailija
20/164 |
21.01.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piilonarsisti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yksi