Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko muuttaneet veroprosenttianne yleistukea varten

Vierailija
26.09.2026 |

Jotta saisitte enemmän yleistukea.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein muutoksia verokorttiin ja nyt veroprosentti on 1.

Vierailija
2/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin, mutta ei varmaan olisi kannattanut. Ainakaan silloin ei kannata, jos joutuu hakemaan toimeentulotukea.

T. Mätkyjä odotellessa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä saa toimeentulotukea loppuvuonna.

Vierailija
4/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska ei siitä ole mitään hyötyä, koska se kuitenkin miinustetaan toimeentulotuesta.

Vierailija
5/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutan sen takas joulukuussa 20 prosentiksi.

Vierailija
6/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Minulla on aina vuoden lopussa lisämenoja ja mahdolliset mätkyt olisi katastrofi. Kun pitää prosentin kovana, luultavammin ei ainakaan mätkyjä saa ja voi saada jopa palutusta.

Vierailija
7/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nolla muutu pienemmäksi.

Vierailija
8/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verottajaa laski prosentiksi 1. Olisin halunnut sen olevan 10. No Muutan sen takas sit parin kuukauden päästä.

Vierailija
9/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei se nolla muutu pienemmäksi.

20% on automaattisesti. 

Vierailija
10/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kikkailen vähän koska kela laski veronpalautuksen kaksi kertaa toimeentulotukeen joten en saa toimeentulotukea loppuvuonna ollenkaan ja valituksessa kestää kuukausia.

Vierailija
11/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai laskin sentilleen miten paljon tukea saan ja sen mukaan muutin prosentin. Muu olisi tyhmää. 

Vierailija
12/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulojen määrä ratkaisee: Verohallinto laskee uuden prosenttisi koko vuoden arvioitujen tulojesi perusteella. Jos sinulla ei ole vuoden aikana juuri muita tuloja kuin yleistuki (joka on noin 800 €/kk), todellinen veroprosenttisi voi hyvinkin painua 1 prosenttiin tai jopa nollaan.

Mulla ei ole muita tuloja

Vierailija
13/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin, mutta ei varmaan olisi kannattanut. Ainakaan silloin ei kannata, jos joutuu hakemaan toimeentulotukea.

T. Mätkyjä odotellessa

Kyllä sen voi muuttaa uudestaan. Vaikka joka kk

Vierailija
14/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulojen määrä ratkaisee: Verohallinto laskee uuden prosenttisi koko vuoden arvioitujen tulojesi perusteella. Jos sinulla ei ole vuoden aikana juuri muita tuloja kuin yleistuki (joka on noin 800 €/kk), todellinen veroprosenttisi voi hyvinkin painua 1 prosenttiin tai jopa nollaan.

Ei painu nollaan eikä 1 prossaan.

Minulla se on 15,5

Tulona vain yt

Vierailija
15/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koska ei siitä ole mitään hyötyä, koska se kuitenkin miinustetaan toimeentulotuesta.

Mulla ei miinusteta kun ulosottomies tai taisi viimeksi nainen olla niin kerkiää ensin vetämään sen välistä, teoriassa siis parempi se oletusprosentti kuin pienempi, vähenee ulosottovelat enemmän, vaikkei silläkään ole merkitystä kun en niitä meinaa maksaa, vanhenee ennen eläkeikää kuitenkin. 

Vierailija
16/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei painu nollaan eikä 1 prossaan.

Minulla se on 15,5

Tulona vain yt

Yleistukeahan verotetaan enemmän kuin palkkatuloja

Vierailija
17/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei miinusteta kun ulosottomies tai taisi viimeksi nainen olla niin kerkiää ensin vetämään sen välistä, teoriassa siis parempi se oletusprosentti kuin pienempi, vähenee ulosottovelat enemmän, vaikkei silläkään ole merkitystä kun en niitä meinaa maksaa, vanhenee ennen eläkeikää kuitenkin. 

Tuli näköjään aivopieru, siis miinustetaan toki kuukausittain se veron osuus toimeentulotuesta, jos olisi pienempi vero yleistuessa ja saisi enemmän yleistukea niin saisi vähemmän toimeentulotukea, ei oikein missään tapauksessa kannata alentaa yleistuen veroprosenttia jos on toimeentulotuella

Vierailija
18/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se näytti että on 1 prossa. No parin viikon päästä kun täytän yleistuki hakemuksen niin nähdään mitä tapahtuu. Muutan sen takas 20 prosentiks joulukkuussa ei kai siinä ehdi isoa vahinkoa tapahtua että saan hiukan rahaa enemmän.

Vierailija
19/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se näytti että on 1 prossa. No parin viikon päästä kun täytän yleistuki hakemuksen niin nähdään mitä tapahtuu. Muutan sen takas 20 prosentiks joulukkuussa ei kai siinä ehdi isoa vahinkoa tapahtua että saan hiukan rahaa enemmän.

Koska en saa toimeentulotukea euroakaan ennen joulukuuta.

Vierailija
20/48 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kikkailen vähän koska kela laski veronpalautuksen kaksi kertaa toimeentulotukeen joten en saa toimeentulotukea loppuvuonna ollenkaan ja valituksessa kestää kuukausia.

Olin todella hämmästynyt kun oma valitukseni käsiteltiin viikossa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi