Miehen pitää aina olla joka paikassa puoli tuntia aikaisemmin. Menee hermot
Jos on vaikka klo 10:30 sovittu jotain niin riittää, että on puolelta siellä missä pitää olla. Mutta ei, mies haluaa lähteä jo kolme varttia ennen sitä niin, että ollaan sitten 15-20 minuuttia ennen jo siellä. Miksi ihmeessä? Ja tekee kauheaa draamaa, jos ollaan ehkä minuutin myöhässä.
Kommentit (32)
On kohteliasta muita kohtaan olla ennemmin hieman aikaisessa kuin myöhässä.
Myös yksi jatkuvasti myöhästelevä kaverini sai potkut koeajalla, koska oli töistä 10-15 min myöhässä yli 10 kertaa ensimmäisen kahden kuukauden aikana. Hän ei itse ymmärtänyt tätä yhtään ja piti nipotuksena... ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sattunut, että liikenneonnettomuuden vuoksi on myöhästynyt tärkeästä kokeesta. Käyttämättömästä lääkäriajasta menee maksu. Parkkipaikkaa joutuu etsimään. Auton rengas puhkeaa.... Jne
Itse varaan aikaa, kaikenlaista voi sattua.
Kuinka usein joudut liikenneonnettomuuteen ja olisiko tilanteen pelastanut se, että olisi lähtenyt kotoa aiemmin? Tuskinpa. Ihan hullua olla jatkuvasti puoli tuntia etuajassa siksi, että saattaa tapahtua liikenneonnettomuus, joka todennäköisesti estää menemisen kokonaan tai myöhästyttää niin paljon, että puolituntinenkaan ei riitä. Mutta ehkä voisi mennä varmuudeksi sitten vaikkapa 2 tuntia etuajassa?
AP puhui 15minuutista myös. Yrittäisit edes olla kartalla, mistä puhutaan, äläkä vääristele asioita.
Tulkitsin tuon niin, että jos mies menisi itsekseen, niin hän olisi puoli tuntia etuajassa, mutta ap saa viivästettyä lähtöä 10-15 minuuttia ja siltikin ollaan vielä reilusti etuajassa.
Tapaamiseen etuajassa ilmoittatuva syö järjestäjän aikaa. Se vituttaa eniten kiireistä järjestäjää.
Tulkaa ajoissa. Ei etuajoissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan sattunut, että liikenneonnettomuuden vuoksi on myöhästynyt tärkeästä kokeesta. Käyttämättömästä lääkäriajasta menee maksu. Parkkipaikkaa joutuu etsimään. Auton rengas puhkeaa.... Jne
Itse varaan aikaa, kaikenlaista voi sattua.
Kuinka usein joudut liikenneonnettomuuteen ja olisiko tilanteen pelastanut se, että olisi lähtenyt kotoa aiemmin? Tuskinpa. Ihan hullua olla jatkuvasti puoli tuntia etuajassa siksi, että saattaa tapahtua liikenneonnettomuus, joka todennäköisesti estää menemisen kokonaan tai myöhästyttää niin paljon, että puolituntinenkaan ei riitä. Mutta ehkä voisi mennä varmuudeksi sitten vaikkapa 2 tuntia etuajassa?
Heh, joka vuosi ihmisiä myöhästyy pääsykokeesta, koska eivät huomioi mahdollisia onnettomuuksia tai junien hajoamisia. Ehkä kannattaisi olla se 2h aikaisemmin sen sijaan että odottaa kokonaisen vuoden seuraavaan pääsykokeeseen.
Pääsykokeeseen toki kannattaa mennä ajoissa, jos on pitkä matka, mutta lääkärin vastaanotolle, elokuviin, kahvilatreffeille, töihin tai sukulaisvierailulle mennessä on turhaa lähteä tolkuttoman aikaisin mahdollisen liikenneonnettomuuden takia. Jos myöhästyt kerran elämässäsi, niin sitten myöhästyt. Maailma ei kaadu siihen.
Vierailija kirjoitti:
Mielummin aina ajoissa kuin myöhässä. Koskaan ei voi tietää mitä matkalla sattuu. Olin lähdössä lääkäriin ja autokatoksesta lähdin autolla niin parkkipaikalla roska-auto kulkuväylän tukkeena. Vartti meni kun kuski sai roska-astiat tyhjättyä ja lähti pois. Onneksi olin hyvissä ajoin matkassa.
Mutta eihän tuossa se aiemmin lähteminen auttanut mitään, päinvastoin ihan turhaan sait istua autossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielummin aina ajoissa kuin myöhässä. Koskaan ei voi tietää mitä matkalla sattuu. Olin lähdössä lääkäriin ja autokatoksesta lähdin autolla niin parkkipaikalla roska-auto kulkuväylän tukkeena. Vartti meni kun kuski sai roska-astiat tyhjättyä ja lähti pois. Onneksi olin hyvissä ajoin matkassa.
Mutta eihän tuossa se aiemmin lähteminen auttanut mitään, päinvastoin ihan turhaan sait istua autossa.
Niinpä :D Jos olisit lähtenyt vartin myöhemmin, niin olisit päässyt suoraan lähtemään ja roska-auto olisi mennyt jo pois.
Minullakin on tarkat säännöt: Olen sovitussa paikassa korkeintaan 3 minuuttia ennen sovittua aikaa. Jos myöhästyn, se on minusta kauheaa ja mahdotonta. Odotan oikeaa aikaa vaikka kulman takana.
Sulla on hyvä mies kun pitää susta Nepsystä huolta.
Vierailija kirjoitti:
Minullakin on tarkat säännöt: Olen sovitussa paikassa korkeintaan 3 minuuttia ennen sovittua aikaa. Jos myöhästyn, se on minusta kauheaa ja mahdotonta. Odotan oikeaa aikaa vaikka kulman takana.
Kaikki tuijottaa -fobia.
Vierailija kirjoitti:
Tapaamiseen etuajassa ilmoittatuva syö järjestäjän aikaa. Se vituttaa eniten kiireistä järjestäjää.
Tulkaa ajoissa. Ei etuajoissa.
Jos ollaan etuajassa, niin odotetaan muualla oikeaa ajankohtaa. Lääkärin vastaanotolla tai lentokentällä tämä ei ole mikään ongelma.
Riippuu tilanteesta, ymmärtäisin aloituksesta, että AP haluaa joka paikkaan viime hetkellä, töihinsä, lääkärille, lentokentälle tai laivarantaan. Sukulaisvierailut ja rennompi tapaaminen omaa aivan oman myöhästymiskoodin kuin kuin osa muista. Oma vaimo taas ei ymmärrä, miksi vien lapsen joka aamu 15min ennakkoon koululle, vaikka välillä olemme ruuhkan takia paria minuuttia ennen koulun alkua. Naisilla tuo koulusta myöhästyminenkin näyttää olevan sallittua, eikä töihinkään tarvitse mennä ajoissa.