Ilkeily palstalla
Jos ihminen kuvittelee voivansa olla ilkeä ja paha salaa, ja sitten olla kiva muille, hän on kyllä täysin väärässä. Ilkeyden aistii toisesta ihmisestä, kaksoiselämä tihkuu ihmisen ympäröivästä aurasta. Vaikuttaahan ilkeys ja ilkeiden ajatusten ajattelu ja esim. tällä hirveyksien kirjoittelu eniten ihmisen itsensä mieleen ja psyykeeseen.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeilijöille on moraalisesti sallittua ilkeilä takaisin. Samoin typeryksille saa näyttää heidän typeryytensä, valitettavasti vain harvat suostuvat sen näkemään.
Juuri näin, mutta valitettavasti palstamammat kokevat sen naisvihana.
Naisviha koetaan syystäkin naisvihana, ei liity edelliseen mitenkään.
Palstamamma m35
Ei se ole mitään naisvihaa, että on eri mieltä palstamammojen kanssa. Täällä on varmasti myös mukavia naisia, mutta he eivät viitsi juurikaan kommentoida, koska vihaiset ja katkerat mammat käyvät heti päälle. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi keski-ikäiset naiset haluavat painaa nuorempiaan ja kauniimpiaan aina jollain tavalla alas. Olen nähnyt sitä paljon koska minun kaikki naiseni ovat olleet kaunottaria.
Mistä tiedät että se joka sinua kurmoottaa on keski-ikäinen nainen? Minä ainakin haukun ahdasmielisiä urpoja jatkuvasti vaikka olen keski-ikäinen mies.
Sinä olet sisimmässäsi juurikin katkera keski-ikäinen nainen, koska sinulla on halu "kurmoottaa". Heikon itsetunnon omaava ylimielinen surkimus, sellainen mielikuva sinusta syntyy.
Ohis, mutta se jos mikä on kyllä naisvihaa, että pidät naissukupuolta synonyymina tietyille ihmisen negatiivisille ominaisuuksille (heikon itsetunnon omaava surkimus =nainen) henkilön todellisesta sukupuolesta riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Voi Luoja taas tätäkin keskustelupalstaa 🙈.
Eikö ole mitään järkevämpää aihetta🤔?!?
Oletko jotenkin yksinkertainen yksinäinen?
Ei nämä kaikki aiheet sinulle ole tarkoitettu?
Vierailija kirjoitti:
En huomannut minkäänlaista ilkeilyä palstalla eilen.
Porkkanat nostin ylös palstalta, olivat hyvänkokoisia.
Paikan luonne on se että sisältö elää jatkuvasti jankuttajistakin huolimatta. Mikä tarkoittaa myös sitä että hetkittäin on täysin aivokuollutta. Nähtävästi hyvin tarkoituksellisesti.
Ilkeys on joillekin ihmisille keino purkaa pahaa oloa. Valitettavasti se ei toimi, vaan ilkeys luo lisää pahoinvointia ja eniten juuri ilkeilijässä itsessään. Ilkeydestä, vihasta ja pahoinvoinnista syntyy kierre, jota on vaikea enää katkaista.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi pahaa oloa siirretään muihin?
Helpotus: Oma kärsimys tai häpeän tunne saattaa hetkellisesti lievittyä, kun taakkaa jakaa tai sysää eteenpäin (psykologiassa tätä kutsutaan projektioksi tai siirtymäksi).
Hallinnan tunne: Avuttomuuden tunne voi purkautua kontrollin hakemisena tai aggressiona muita kohtaan.
Tiedostamattomuus: Moni purkaa pahaa oloaan läheisiinsä tai sivullisiin tahtomattaan, kun omat voimavarat tai keinot tunteiden säätelyyn loppuvat."
Häpeän siirto.
Esim nuori mies ei osaa olla naisten kanssa. Tai naisten haukkuminen, jos naisella on itseviha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilkeilijöille on moraalisesti sallittua ilkeilä takaisin. Samoin typeryksille saa näyttää heidän typeryytensä, valitettavasti vain harvat suostuvat sen näkemään.
Palstamamma m35
Ei se ole mitään naisvihaa, että on eri mieltä palstamammojen kanssa. Täällä on varmasti myös mukavia naisia, mutta he eivät viitsi juurikaan kommentoida, koska vihaiset ja katkerat mammat käyvät heti päälle. En ole koskaan ymmärtänyt, miksi keski-ikäiset naiset haluavat painaa nuorempiaan ja kauniimpiaan aina jollain tavalla alas. Olen nähnyt sitä paljon koska minun kaikki naiseni ovat olleet kaunottaria.
Mistä tiedät että se joka sinua kurmoottaa on keski-ikäinen nainen? Minä ainakin haukun ahdasmielisiä urpoja jatkuvasti vaikka olen keski-ikäinen mies.
Sinä olet sisimmässäsi juurikin katkera keski-ikäinen nainen, koska sinulla on halu "kurmoottaa". Heikon itsetunnon omaava ylimielinen surkimus, sellainen mielikuva sinusta syntyy.
Ohis, mutta se jos mikä on kyllä naisvihaa, että pidät naissukupuolta synonyymina tietyille ihmisen negatiivisille ominaisuuksille (heikon itsetunnon omaava surkimus =nainen) henkilön todellisesta sukupuolesta riippumatta.
Sinä itse määrittelit tuon ilmaisun naiseksi ja nyt lauma samanlaisia tolloja valmistautuu suoltamaan miesvihaa suut ja silmät täyteen. Teette jatkuvalla syötöllä olkiukkoja, joita vastaan alatte tapella. Ei siinä, hyvät naurut siitä saa aina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamamma m35
Jos täällä perseilee aivan tarkoituksellisesti muita loukaten ei pidä nyyhkiä jos saattaa saada takaisinkin. Tuo se vasta nynnyä on: kerjäät ensin t-aan ja sitten itket sääliä ronkuen kun joku vetäisee kirpeästi vattuiluasi vastaan.
Älä nyt aikuinen mies äm mäile. Mistä sä itse tiedät kuka on milloinkin tekstin takana? Juuri tuollainen äm mämäinen luulosairaus aiheuttaa sitä, että kaltaisillesi alkaa vittuilla yksi jos toinenkin. Kyllä siinä varmaan on puoli päätä turvoksissa kun tuollainen me kkoeinari läväyttää "t-paan" (valitse viivan paikalle sopiva vokaali) sanomalla INCEL! oikein uhmakkaasti!!1
Seettä leimaa kaiken itselleen epämieluisan inceliydeksi on yksi palstan aivopierusyövistä. Miksei nämä mene suosiolla haistelemaan toistensa pieruja johonkin turvalliseen oikeiden ajatusten selliin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En huomannut minkäänlaista ilkeilyä palstalla eilen.
Porkkanat nostin ylös palstalta, olivat hyvänkokoisia.
Paikan luonne on se että sisältö elää jatkuvasti jankuttajistakin huolimatta. Mikä tarkoittaa myös sitä että hetkittäin on täysin aivokuollutta. Nähtävästi hyvin tarkoituksellisesti.
Kyllä huomaa ettet ole koskaan nähnyt tuoretta porkkanaa.
Aikaa saa hyvin haaskattua myös siihen että kuvittelee touhukkaana tietävänsä jonkun iän ja sukupuolen jostain kirjoitetusta kuin olisi kopannut suurenkin saaliin 🙄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamamma m35
Sinä itse määrittelit tuon ilmaisun naiseksi ja nyt lauma samanlaisia tolloja valmistautuu suoltamaan miesvihaa suut ja silmät täyteen. Teette jatkuvalla syötöllä olkiukkoja, joita vastaan alatte tapella. Ei siinä, hyvät naurut siitä saa aina.
Sitten et osaa kirjoittaa etkä ole looginen. Luepa oma viestisi uudelleen. Kenenkään ei tarvinnut tehdä mitään olkiukkoja- tai -akkoja.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palstamamma m35
Jos täällä perseilee aivan tarkoituksellisesti muita loukaten ei pidä nyyhkiä jos saattaa saada takaisinkin. Tuo se vasta nynnyä on: kerjäät ensin t-aan ja sitten itket sääliä ronkuen kun joku vetäisee kirpeästi vattuiluasi vastaan.
Älä nyt aikuinen mies äm mäile. Mistä sä itse tiedät kuka on milloinkin tekstin takana? Juuri tuollainen äm mämäinen luulosairaus aiheuttaa sitä, että kaltaisillesi alkaa vittuilla yksi jos toinenkin. Kyllä siinä varmaan on puoli päätä turvoksissa kun tuollainen me kkoeinari läväyttää "t-paan" (valitse viivan paikalle sopiva vokaali) sanomalla INCEL! oikein uhmakkaasti!!1
Seettä leimaa kaiken itselleen epämieluisan inceliydeksi on yksi palstan aivopierusyövistä. Miksei nämä mene suosiolla haistelemaan toistensa pieruja johonkin turvalliseen oikeiden ajatusten selliin?
Kuulin juttua, että ilkeimmillä naisilla on ainakin joskus ollut joku oma kerho, jossa ovat haistelleet hevosten pieruja ja mikäpä siinä on turauttaa oikein mojovia pieruja ja laittaa ne hevosten syyksi. En nyt tarkkaan muista mikä nimi sillä jengillä oli, joku venkula tai sinnepäin.
Vierailija kirjoitti:
Juu, on moraalisesti oikein antaa takaisin ja jokainen saa puolustaa itseään, mutta siitäkin voi olla huono olo, jos vajoaa samalle tasolle, jolloin pahoinvointi vain syvenee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Alanuolittamista ilman mitään logiikkaa. Siis kun jossain kommentissa ei ole mikään väärin, vaan ihan asiallisesti esitetty fakta johonkin asiaan liittyen, ilman minkään tai kenenkään haukkumista, niin se sitten kerää niitä alanuolia monta tosi nopeasti.
Toisinaan tuo asiallinen faktaa oleva kommentti jätetään täysin huomiotta, siihen ei tule edes vuosikymmenissä yhtään ylänuolta eikä alanuolta saati vastausta keltään. Ei hyvää eikä pahaa.
Sitten tosi monesti asiallinen totuuden kirjoittaja saa joltain ihan käsittämättömät vihat ja vastaukseksi tulee tosi hyökkäävä kommentti joltain jostakin. Siinä on haukkumista kovin sanoin ja sellaista tosi nasevaa ja näsäviisasta heittoa.
Sitten sellainenkin erikoisuus, että kun joku on kirjoittanut kommentin, joka on täysin totta, niin joku tulee ja täräyttää, että "Väärin!" ja perään esittää totuudeksi jonkun ihan epätoden väittämän.
Sekin on tullut vastaan, että jokin kommentti on kirjoitettu kieliopillisesti aivan oikein, ja sitten joku tulee ja möläyttää: "Opettele kirjoittamaan!" Siis niinkuin häh, mitä vttua nyt taas?
Mitähän muuta tässä vielä? Kerkes jo unohtua.
Ai niin. Sitten se asiallisten ja faktaa olevien kommenttien sekä kokonaisten ketjujen mielivaltainen poistaminen. Niin kuin niissä nyt olisi ollut jotain väärää, jonka vuoksi pitää poistaa, kuten historiassa on tehty, että poltettiin kokossa hirveät määrät kirjoja.
Suomalaista sananvapautta on poistaa jonkun viesti jos ei ole samaa mieltä.
Aivan, juurikin näin.
Vierailija kirjoitti:
Aikaa saa hyvin haaskattua myös siihen että kuvittelee touhukkaana tietävänsä jonkun iän ja sukupuolen jostain kirjoitetusta kuin olisi kopannut suurenkin saaliin 🙄
Eihän tuo ole vielä mitään. Pahimmaksi loukkaukseksi miehiä kohtaan näyttää nousevan Top100-listalla päivittäinen hokeminen, miten joku mies, tai yksikään miesvierailija ei ole koskaan nähnyt pillua elävänä. Sitä tarina ei kerro, että tarkoittaako se palstamammojen värkkien tilaa menneisyydessä ennen vaihdevuosia vai mitä.
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se "fakta" ja "asiallinen" totuus tuppaa olemaan usein yhden ihmisen subjektiivinen käsitys, jonka hän yrittää pakottaa muille kurkusta alas, jotta voisi itse rauhoittua ja tuntea hetken tyyneyttä.
Melko hedelmätön lähtökohta keskustelulle, vuorovaikutukselle ja pohdiskelulle muiden kanssa, yhdessä.
Höpö höpö ja seli seli nyt taas. Sulla itselläsi se on subjektiivinen käsitys. Milloin mistäkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo ole vielä mitään. Pahimmaksi loukkaukseksi miehiä kohtaan näyttää nousevan Top100-listalla päivittäinen hokeminen, miten joku mies, tai yksikään miesvierailija ei ole koskaan nähnyt pillua elävänä. Sitä tarina ei kerro, että tarkoittaako se palstamammojen värkkien tilaa menneisyydessä ennen vaihdevuosia vai mitä.
Tekstisi on:
- ällöttävää
- naisvihamielistä
- lapsellista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta kun se "fakta" ja "asiallinen" totuus tuppaa olemaan usein yhden ihmisen subjektiivinen käsitys, jonka hän yrittää pakottaa muille kurkusta alas, jotta voisi itse rauhoittua ja tuntea hetken tyyneyttä.
Melko hedelmätön lähtökohta keskustelulle, vuorovaikutukselle ja pohdiskelulle muiden kanssa, yhdessä.
Höpö höpö ja seli seli nyt taas. Sulla itselläsi se on subjektiivinen käsitys. Milloin mistäkin.
No oho, niin onkin. Meillä kaikilla katsos on.
Sinulla myös. Et ole Jumala.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juu, on moraalisesti oikein antaa takaisin ja jokainen saa puolustaa itseään, mutta siitäkin voi olla huono olo, jos vajoaa samalle tasolle, jolloin pahoinvointi vain syvenee.
En kyllä yliarvioisi tälläisen paikan vaikutusvaltaa suuntaan tai toiseen. Emme näe edes sitä kuinka paljon täällä on väkeä tai ketkä kirjoittavat joten kun lähtökohta on näin sumea niin ei pidä tehdä isoja yleistyksiä mihinkään suuntaan, etenkään jos tähän tarkoitushakuisesti kannustetaan.
Edustaako jonkun kolumnistinkaan mielipidemailma kuin usein hyvin rajattua kokemusmaailmaa ja tietynlaista maailmakäsitystä?