Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko raparperia pakastaa?

Vierailija
30.05.2007 |

Sori tyhmä kysymys, mutta ollaan muutettu just omakotitaloon. Pihalla on tosi paljon raparperia, ei millään saada kaikkea syötyä oman perheen voimin. Kannattaisiko sitä pakastaa? Mitä muita hyviä ruokia ootte tehny raparperista? Ite oon tehny kiisseliä ja piirakkaa, mutta alkaa nekin pikkuhiljaa tökkimään:)

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

käyttökelpoisia?

Pakasteesta löytyi pari pussia. Täällä pohjoisessa tämänvuotiset raparperit ovat 10 cm varressa vasta.

Vierailija
2/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pehmeimmillään eli parhaimmillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koitappas tälläistä.

raparperijälkiruoka

1l raparperia+sokeria -> laita vuokaan

100g voita

1dl vehnäjauhoja

3dl kaurahiutaleita

1dl sokeria

Nypi aineet muruiksi ja laita raparpereiden päälle. Paista uunissa 175 asteessa 30 min.

Tarjoa vaniljajäätelön tai vaniljavaahdon/-kastikkeen kanssa! NAM! :D

Vierailija
4/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulosti tosi herkulliselta.

ap

Vierailija
5/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli litra vettä, 1,5 litraa raparperinpaljoa ja keitetään 10 min kanelitangon kanssa. Siivilöidään ja lisätään 2 dl sokeria sekä ripaus kuivattua inkivääriä. Tarjoillaan kylmänä ja on hyvää!

Vierailija
6/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja osan voi nyt jo keittää mehuksi,mutta mun mielestä mansikan kanssa parempaa =)

Vierailija
7/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raparperista voi tehdä myös hilloketta. Hyvää vaikka lettujen kanssa, sekaan voi laittaa mansikkaa, jos raparperi yksin liian hapanta.

Vierailija
8/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi raparperista voi tehdä vispipuuroa :D Vielä yksi vinkki! -5-

Vierailija
9/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin se menee ihan lötköksi. Pitää käyttää siis suoraan pakastimesta tai laittaa ¿puolikypsänä¿ sinne, esim. kiehauttaa vähän sokerin kanssa niin että saa suoraan piirakantäytettä tms.

(Siis älä tee kuten minä tein joskus: laitoin vain varret sellaisenaan pakastimeen ja otin sitten sulamaan. En saattanut käyttää niitä vettyneitä, kuituisia lötköjä. Olisi kai niistä hyvää mehua tullut, mutta en minä älynnyt. Olin nuori, ei ollut nettiä eikä av:tä)

Vierailija
10/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekin asun pohjoisessa. Meillä lapsilla ollut joka kesäinen hitti, että hakevat itse raparperia ulkoa, pilkkovat kuppiin ja sokeria sekaan. Hyvää ja epäterveellistä :)) Minä syön sitä myös. Sitruunamehua muuten neuvotaan laittamaan raparperin mukaan kiisseliin. Sopivat hyvin yhteen.

Vierailija
11/11 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on koko talvi tehty viimekesäisistä raparpereistä kiisseliä, välillä mansikan kanssa ja välillä ihan sellaisenaan. Ihan hyvin voi vielä näin keväälläkin käyttää, kyllä ne pakastimessa säilyy.

Jos nyt rupeaa tulemaan korvista ulos, niin usko pois, talvella niitä pakastettuja osaa arvostaa. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kahdeksan