Pelastetaan Viiankiaapa mielenosoitus LA 26.9. - Helsinki, Joensuu, Jyväskylä, Kuopio, Oulu, Rovaniemi, Tampere, Turku, Vaasa
Tule mukaan!
Ympäristöjärjestöillä on lauantaina 26.9. yhteinen mielenosoitus Viiankiaavan puolesta. Alue on suojeltu soidensuojelulailla ja Natura 2000:lla, mutta silti hallitus puuhaa sinne poikkeuslupaa Sakatti Mining -yhtiölle. Mielenosoituksessa vaaditaan, että olemassa olevasta lainsäädännöstä pidetään kiinni eikä lupaa myönnetä. Tapahtuman järjestävät BirdLife Suomi, Greenpeace Suomi, Kaivoskriittinen kansanliike, Luontoliitto, Suomen luonnonsuojeluliitto, Suomen luonnonsuojeluliiton Lapin piiri ja WWF.
https://www.birdlife.fi/pelastetaan-viiankiaapa/
Kommentit (24)
Greenpeace mukana eli tapahtuma on rahoitettu ruplilla
Kerrankin mielenosoitus mihin vois osallistua.
Orpon hallitus antaa tuhota koko Suomen.🤯
En kannata vihreitä poliittisena puolueena, mutta luonnon nykyisenlainen tuhoaminen kismittää. Kun taloudessa on vaikeaa ei ole mitään väliä millään. Paskaksi vaan kaikki, kunhan raha virtaa.
Vierailija kirjoitti:
Orpon hallitus antaa tuhota koko Suomen.🤯
Nyt pitää vastustaa ja isosti!!! Kaikki kynnelle kykenevät paikalle metelöimään ja painetta ministereille että pitävät järjen päässään. Tässä ei saa antaa periksi!!
Vierailija kirjoitti:
En kannata vihreitä poliittisena puolueena, mutta luonnon nykyisenlainen tuhoaminen kismittää. Kun taloudessa on vaikeaa ei ole mitään väliä millään. Paskaksi vaan kaikki, kunhan raha virtaa.
Oisko nyt aika kannattaa vihreitä? Ovat tässä täsmälleen oikealla asialla.
Nazijärjestöt. Ei puutu kuin keloapinat.
Onko tää joku e l o a pi noi den juttu?
Kuka tietää missä on Viiankiaapa?Kuka on itse nähnyt sen? Kuka on käynyt siellä?
Arvaan, ettei kovin moni, on Pohjois-Suomessa.
Vois mennä heittelee hippejä kananmunilla.
Vierailija kirjoitti:
Kuka tietää missä on Viiankiaapa?Kuka on itse nähnyt sen? Kuka on käynyt siellä?
Hyvän asian puolesta voi osoittaa mieltä vaikka ei juuri tällä suolla olisi käynytkään. Itse olen kyllä tuollakin käynyt.
Pitäskö meän täälä Soankylässäki vastustaa jotaki semmosta, mitä net Helsinkhin rakentavat?
Joo, olen mie tiiän, missä Viiankiaapa on ja olen sen nähny, mutte mie sielä käyny ole. Olisittapa olhet vastustamassa sillon, ku Posoaapa hukutethin.
Ei tuo auta mitään. Vähän kuin Simpsonien ukki raivoamassa pilvelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se että vihreät kutsuu itseään vihreiksi on sama kuin se että persujen mainoksissa liehuu siniristilippu. Mainokset on mainoksia.
Vierailija kirjoitti:
No miksi ihmeessä siellä edes pitäisi käydä? Se on kahlaajille tärkeä pesimäpaikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvän asian puolesta voi osoittaa mieltä vaikka ei juuri tällä suolla olisi käynytkään. Itse olen kyllä tuollakin käynyt.
Itse asiassa ei siellä edes pidä käydä. Se ei ole mikään puisto.
Tämän takia äänestän aina vihreitä paikallistasolla
Ei kenenkään tarvi olla vihreä tai kannattaa Vihreitä voidakseen vastustaa Suomen luonnon pilaamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vihreät eivät ole vallassa ollessaan tehneet yhtään mitään, millä kaivosyhtiöitä voisi rajoittaa. Eivät suostuneet nostamaan edes kaivosveroja. Joten ei, vaikka nyt joku mielenilmaus järjestetäänkin ja toivon todellakin että osanotto on runsasta, niin vihreillä ei luonnonsuojelun kanssa ole enää vuosiin ollut mitään tekemistä.
Tämä hallitus nosti kaivosveroa, vihreät eivät siihen pystyneet. Hiljaista on siellä suunnalla, mikä on kyllä järkyttävää ja näkyy vihreiden kannatuslaskuna
Hyvä!