Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä jolla on aina verhot asunnossa kiinni, kerro millaista elämää elät

Vierailija
25.09.2026 |

Minua oikeasti kiinnostaa. 

Kommentit (139)

Vierailija
81/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen aikaisin töihin, en ala aamulla repimään verhoja auki. Iltaisin tulee pimeää, niin en myöskään halua olla näyteikkunalla.

Vierailija
82/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallista elämää elän. Olen hieman erakko ja introvertti luonne. Tykkään omasta rauhasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun maantasalla ja kävelykatu menee ikkunoiden vieressä.

Vierailija
84/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

#65 AP, Voitko selittää sen, mikä diagn oosi, jos tämmöinen tapaus kuitenkin on koko ajan somessa ja FB / Instassa ja julkaisee siellä kuvia itsestään ja kämpästään ja vaikuttaa nar sismia lukuunottamatta olevan kohtalaisen järjissään?

-winner-

Vierailija
85/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntooni paistaa kauan aurinko. En pysty käyttämään tietokonettani silloin koska siitä ei näe mitään. Verhotkaan ei kunnolla auta mutta sälekaihtimet on tulossa.

Mitä jos ostaisit koneen jossa on näyttö kunnossa?

Ei näyttö ole rikki. Sua harmittaa kun et pääse katselemaan minua, sulla kun ei ole koskaan mitään muuta tekemistä kuin tarkkailla naapuriasi.

Vierailija
86/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se nyt ihme sillä pastalla on paljon naisia joilla on vaikeita henkisiä ongelmia eivät uskalla esimerkiksi käyttää luottokorttia tai kauppojen sovelluksia. 

Vierailija
87/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se nyt ihme sillä pastalla on paljon naisia joilla on vaikeita henkisiä ongelmia eivät uskalla esimerkiksi käyttää luottokorttia tai kauppojen sovelluksia. 

Tämä kirjoitus ei kuulu verho-osastolle.

Vierailija
88/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen pohtinut samanlaisen ketjun tekemistä. Tai lähinnä ihmetellä, miten joku pystyy olemaan asunnossa, josta ei näe ulos 😅

Kun ihan oikeasti, en itse pysty. Kummallista varmaan sekin. Suljen illalla vain tien puolen verhot, ja yöksi makkarin pimennysverhot. Kaikki muut verhot jäävät auki.

Aamulla on pakko heti ensimmäiseksi avata verhot, nostan siis sälekaihtimetkin kokonaan ylös. En pystyisi syömään aamupalaakaan, ilman että näen ulos. Kyllä, varmasti sairaalloista tämäkin.

Silti ihmetyttää naapuri, jolla on sälekaihtimet aina kiinni. Aina. Ja heillä on kissojakin, voisi ajatella että edes kissat tykkäisivät katsella ulos..

Mistä mielikuva, ettei näe ulos? 

Meillä usein verhot kiinni kodin pohjoisen puolella, koska asutaan ison veden äärellä ja jos verhot auki, sisää tulee kylmää, erityisesti kun tuulee. Verhot ikkunan edesä on ihan ekologista, jos kylmä ja se myös eristää helteellä pääsemästä sisätilaan kuumuutta. 

Tosin, itselläni ei aiheudu mitään tunnetta, kenenkään verhoista. 

Vierailija
89/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivät ulkona töissä. Illat katson lähinnä telkkaria niin on parempi kun on hämärää. En jaksa verhoja avata työpäivän ajaksi kun suljen ne kuitenkin kotiin tullessa.

Vierailija
90/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teillä naisilla on joku sairas himo tai pakkomielle kytätä jatkuvastimuita ja mitä muut tekee. Miksi te ette keskity vain omaan elämäänne?

Ihminen joka vastaa aloituksen neutraaliin kysymykseen tällä tavalla ei todellakaan ole terve. 

Vierailija
91/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen pohtinut samanlaisen ketjun tekemistä. Tai lähinnä ihmetellä, miten joku pystyy olemaan asunnossa, josta ei näe ulos 😅

Kun ihan oikeasti, en itse pysty. Kummallista varmaan sekin. Suljen illalla vain tien puolen verhot, ja yöksi makkarin pimennysverhot. Kaikki muut verhot jäävät auki.

Aamulla on pakko heti ensimmäiseksi avata verhot, nostan siis sälekaihtimetkin kokonaan ylös. En pystyisi syömään aamupalaakaan, ilman että näen ulos. Kyllä, varmasti sairaalloista tämäkin.

Silti ihmetyttää naapuri, jolla on sälekaihtimet aina kiinni. Aina. Ja heillä on kissojakin, voisi ajatella että edes kissat tykkäisivät katsella ulos..

Mistä mielikuva, ettei näe ulos? 

Meillä usein verhot kiinni kodin pohjoisen puolella, koska asutaan ison veden äärellä ja jos verhot auki, sisää tulee kylmää, erityisesti kun tuulee. Verhot ikkunan edesä on ihan ekologista, jos kylmä ja se myös eristää helteellä pääsemästä sisätilaan kuumuutta. 

Tosin, itselläni ei aiheudu mitään tunnetta, kenenkään verhoista. 

Jos verhot ovat sinulle kylmän tulemisen este, asut kaikkea muuta kuin ekologisessa talossa. 

Vierailija
92/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntooni paistaa kauan aurinko. En pysty käyttämään tietokonettani silloin koska siitä ei näe mitään. Verhotkaan ei kunnolla auta mutta sälekaihtimet on tulossa.

Mitä jos ostaisit koneen jossa on näyttö kunnossa?

Ei näyttö ole rikki. Sua harmittaa kun et pääse katselemaan minua, sulla kun ei ole koskaan mitään muuta tekemistä kuin tarkkailla naapuriasi.

Tämä vastaus on lähes sataprosenttinen todiste vainoharhaisuudestasi. 

Vierailija
93/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulu sulle.

Vierailija
94/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pympytän aamusta iltaan. 

Vierailija
95/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on täällä usein nuoria hoikkia kinkkuja paljaana, naapurista näkee selvästi mitä me milloinkin puuhataan jos ei ole kaihtimet kiinni.

Vierailija
96/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tavallista elämää elän. Olen hieman erakko ja introvertti luonne. Tykkään omasta rauhasta.

Miten päivänvalo häiritsee rauhaasi? Koetko että aurinko on kiusaaja?

Vierailija
97/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi vähän asunnollani. Ja silloin kun olen, niin teen töitä ja käytän päivänvalolamppuja. Toki välillä verhot on aukikin.

Vierailija
98/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua että kukaan katsoo meille sisään. Tuntuu turvallisemmalta olla verhot kiinni

Oletko puhunut asiasta terapiassa?

Vierailija
99/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harhaluuloisuushäiriöissä ilmenee yhtäjaksoisesti vähintään kuukauden ajan erilaisia harhaluuloja. Harhaluuloisuushäiriöissä ilmenevät harhaluulot liittyvät pääsääntöisesti sellaisiin tilanteisiin, jotka voisivat ainakin teoriassa olla elämässä mahdollisia. Tällaisia voivat olla esimerkiksi tunne seuratuksi, myrkytetyksi, tartutetuksi, salaa rakastetuksi tai petetyksi tulemisesta tai pelko sairastumisesta.

Vierailija
100/139 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki oma elämä !!!!!

"Ihmistä, jota häiritsee naapurin kiinni olevat verhot, ohjaa yleensä jokin seuraavista psykologisista tai sosiaalisista syistä:Kontrollintarve ja uteliaisuus: Henkilöllä voi olla voimakas tarve tietää, mitä hänen ympäristössään tapahtuu. Kiinni olevat verhot estävät näkyvyyden, mikä luo kontrollin menetyksen tunteen tai ärsyttää uteliaisuutta.Yksinäisyys tai tekemisen puute: Jos oma elämä tuntuu yksitoikkoiselta, naapureiden tarkkailusta voi tulla tietoisesti tai tiedostamatta jonkinlainen harrastus tai ajanviete.Epäluuloisuus ja turvattomuus: Suljetut verhot saatetaan tulkita merkiksi jostain "salaperäisestä" tai epäilyttävästä toiminnasta, vaikka kyse olisi vain tavallisesta yksityisyyden tarpeesta, valonarkuudesta tai esimerkiksi vuorotyöläisen nukkumisesta.Erilaiset käsitykset yhteisöllisyydestä: Joillekin ihmisille (erityisesti vanhemman sukupolven edustajille tai tietyissä kulttuureissa) avoimet verhot symboloivat avoimuutta ja rehellisyyttä ("ei ole mitään salattavaa"). Heidän silmissään jatkuvasti suljetut verhot voivat vaikuttaa epäystävällisiltä tai eristäytyviltä.Yleensä tällainen ärsytys kertoo enemmän tarkkailijan omasta sisäisestä maailmasta, ajatustavoista tai tylsyydestä kuin itse naapurista, joka vain nauttii omasta kodistaan omilla ehdoillaan."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi