Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi äänestät seuraavissa vaaleissa vasemmistoa?

Vierailija
25.09.2026 |

Itse haluan lisää tukia työttömille, siksi ääni heille

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska jos mennään liian kauan vain yhteen suuntaan, sen ideologisen laidan haitat alkavat korostua liikaa. Tasapainoisimman yhteiskunnan saamme kun vallassa on sopivasti vuorotellen hieman erilaiset voimat.

En ole koskaan ollut samaa mieltä kaikesta oikeiston kanssa mutta en myöskään vasemmiston. Mutta niiden aatteiden sopiva yhdistäminen takaa keskimäärin parhaan lopputuloksen kaikille koska huomioidaan vuorollaan erilaiset ihmisryhmät ja heidän toiveensa ja tarpeensa.

Tämä saattaa kuulostaa hyvältä mutta se ei itseasiassa ole. Tämä johtaa siihen että loppujen lopuksi hallitukset toisensa jälkeen eivät saa oikeasti mitään aikaa koska seuraava hallitus jyrää kaikki jutut jotka edellinen on juuri saanut käytäntöön. Paras lopputulos tulee jos peräkkäiset hallitukset ovat monimuotoisia ja mutta valtasuhteet vaihtelevat vähän.

Vierailija
42/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, työttömät eivät tarvitse lisää tukia, vaan hakeutukoot töihin!

Onko "pikkasen" väsynyttä kommentointia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi koska haluan että suomi säilyy hyvinvointiyhteiskuntana.

Millä rahalla? 

Nostamalla esim yhteisövero entiselleen. Siitä tulisi 800 miljoonaa hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitoon.

Todennäköisesti tuo muutos vähitellen pienentäisi verotuloja, muitakin kuin yhteisöverotuloja. Yrityksiä jäisi perustamatta, olemassa olevien ei kannattaisi laajentua ja moni siirtyisi ulkomaille. Nämä vaikutukset ovat hitaita mutta varmoja.

Näin puhuu oikeiston aivopesemä sääliö, joka käskystä kävelee rotkon reunalta alas. 
Miten ajattelet, jos et ajattele toisin, ajatteletko ollenkaan!

Vierailija
44/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän vasemmalle, en välttämättä vasemmistoa.

ELämme tällä hetkellä aikoja, joka ei todellakaan tarvitse oikeistolaista itsekkyyttä, luonnontuhoamista, riistämistä, kaiken uhraamista mammonan alttarille, foliopäähöttöä, Venäjämielistä nationalismia, onnetonta bisneksentekokykyä ja kansan rahojen kuppaamista omiin taskuihin.

Luonnonraizkaaminen loppukoot, koulutus, tiede ja kulttuuri tuottamaan innovaatioita, reilu työelämälainsäädäntö. Nyt myös esimerkiksi työttömien kiusaaminen aiheutti vain sen, että edes työssäkäyvät eivät uskalla kuluttaa, koska pelkäävät työttömyyttä. Taas oikeiston aivopierut pelkästään vähentävät verotuloja. 

Äänestän vasemmalle, en välttämättä vasemmistoa.

ELämme tällä hetkellä aikoja, joka ei todellakaan tarvitse oikeistolaista itsekkyyttä, luonnontuhoamista, riistämistä, kaiken uhraamista mammonan alttarille, foliopäähöttöä, Venäjämielistä nationalismia, onnetonta bisneksentekokykyä ja kansan rahojen kuppaamista omiin taskuihin.

Luonnonraizkaaminen loppukoot, koulutus, tiede ja kulttuuri tuottamaan innovaatioita, reilu työelämälainsäädäntö. Nyt myös esimerkiksi työttömien kiusaaminen aiheutti vain sen, että edes työssäkäyvät eivät uskalla kuluttaa, koska pelkäävät työttömyyttä. Taas oikeiston aivopierut pelkästään vähentävät verotuloja. 

Suojaosa tonniin, pätkätyöt kannattaviksi raha liikkumaan.

Suojaosa tonniin, pätkätyöt kannattaviksi raha liikkumaan.

Vierailija
45/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Itse haluan lisää tukia työttömille, siksi ääni heille"

Olet kansaneläkeläinen Persu.

Itse olen työeläkeläinen Vassari

Vierailija
46/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En äänestä vasemmistoa, en ole koskaan äänestänyt eikä sellainen ole edes käynyt mielessä

Kukaan ei ole täydellinen.

Vierailija
47/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska haluan että yritystukia leikataan ja veronkiertoa suitsitaan. Säästää kun kerran pitää. Oikeisto näemmä ei osaa säästää vaan ottaa velkaa pää märkänä

Vierailija
48/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänestän mieluummin vaikka PS kuin punaisia puolueita.

Vierailija
49/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän itseäni lähinnä sivistysporvarina. Minulle ei oikein ole Suomessa sopivaa puoluetta. Paitsi ehkä RKP. Tämä tämänhetkinen hallitus on niin kammottava ja tuonut hirveän ankean ilmapiirin koko maahan. Siksi luultavasti äänestän vasemmistoa seuraavissa vaaleissa. En myöskään halua, että julkista terveydenhuoltoa puretaan. Sellainen on olemassa kaikissa sivistysmaissa (jollainen esim. USA ei ole).

Vierailija
50/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi että olen vasenkätinen.

Vierailija
51/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä pidän itseäni lähinnä sivistysporvarina. Minulle ei oikein ole Suomessa sopivaa puoluetta. Paitsi ehkä RKP. Tämä tämänhetkinen hallitus on niin kammottava ja tuonut hirveän ankean ilmapiirin koko maahan. Siksi luultavasti äänestän vasemmistoa seuraavissa vaaleissa. En myöskään halua, että julkista terveydenhuoltoa puretaan. Sellainen on olemassa kaikissa sivistysmaissa (jollainen esim. USA ei ole).

Lisään, että näin ajattelin tehdä, vaikka se ei tällä hetkellä, lyhyellä tähtäimellä siis, välttämättä palvele omaa etua. 

Vierailija
52/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän persuketju taas vauhdissa.  Äänestän kuulkaa pojat ihan ketä tykkään, kun se onneksi on meillä Suomessa vielä mahdollista.  Ainakaan en ole niin tyhmä, että jättäisin äänestämättä.  Minkähän takia nykyään on niin vaikea erottaa, onko kyseessä persutrolli tai Putinin trolli? 

Vierailija
53/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasureita äänestävät vain yksinkertaiset ideologioita kannattavat puunhalaajat, jotka eivät halua uskoa, että Suomella ei ole varaa maahanmuuttoon!

Vierailija
54/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin miinus äänen, jos mahdollista. Vasemmistosta on tullut työtä tekemättömien blokki.

Vierailija
55/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska, muita vaihtoehtoja ei ole.

Vierailija
56/56 |
25.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Persujen roolipelaamista taas koko ketju.  Ei kannattaisi edes kommentoida, on niin väsynyttä settiä.   

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme