Miksi äänestät seuraavissa vaaleissa vasemmistoa?
Itse haluan lisää tukia työttömille, siksi ääni heille
Kommentit (56)
Vierailija kirjoitti:
Siksi koska haluan että suomi säilyy hyvinvointiyhteiskuntana.
Millä rahalla?
Mistä sä sellaista olet kuullut?! En todellakaan äänestä!
Vierailija kirjoitti:
100% varmasti olet saamapuolella, eikö niin?
Koska jos mennään liian kauan vain yhteen suuntaan, sen ideologisen laidan haitat alkavat korostua liikaa. Tasapainoisimman yhteiskunnan saamme kun vallassa on sopivasti vuorotellen hieman erilaiset voimat.
En ole koskaan ollut samaa mieltä kaikesta oikeiston kanssa mutta en myöskään vasemmiston. Mutta niiden aatteiden sopiva yhdistäminen takaa keskimäärin parhaan lopputuloksen kaikille koska huomioidaan vuorollaan erilaiset ihmisryhmät ja heidän toiveensa ja tarpeensa.
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä sellaista olet kuullut?! En todellakaan äänestä!
En minäkään äänestä punikkeja.
"100% varmasti olet saamapuolella, eikö niin? "
Ainakin minä koen olevan saamapuolella vaikka olen taatusti nettomaksaja (yli viisikymppinen mies joka on ollut koko elämänsä työelämässä yksityisellä puolella ilman yhtään työttömyysjaksoa). Ihan vain koska olen saanut ympärilleni yhteiskunnan joka on minusta reilu ja sellainen jossa itse haluan elää ja jossa haluan läheisteni saavan elää.
Minusta lähentelee uskontoa sellainen ajatus että vain yhden tietyn laidan politiikka sisältäisi ainoan totuuden ja ainoan hyvyyden. Se että pystyy näkemään eri puolueissa kaikissa jotain hyvää ja kaikissa jotain huonoa on paljon realistisempi ja aikuismaisempi näkökanta.
Onko joku puolue luvannut lisää tukia työttömille? Jos on niin linkkiä tulemaan. Tämä puolue saa minulta äänen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla?
Nostamalla esim yhteisövero entiselleen. Siitä tulisi 800 miljoonaa hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla?
Säästökohteita on kyllä, sellaisia mistä voi rahaa siirtää esim. sotepuolelle.
Äänestän humaanimman yhteiskunnan puolesta, tosin paluuta siihen ei taida olla kun persut on päässeet räksytyksen makuun. Voi ihan oikeasti tulla väkivallantäyteinen vaalitaistelu, ainakaan mitään keskustelua ei noiden räkyttäjien kanssa voi käydä.
Koska haluan Suomeen lisää kelaelättejä ulkomailta. Haluan että Suomesta tulee kali,,faatti.
Meillä ei ole enää varaa pitää tätä hallitusta. On tullut uskomattoman kalliiksi. Keksitäänpä jotain muuta kuin hyvinvointivaltion romuttaminen niin saadaan taas kulutuskysyntä nousuun ja luottamusta tulevaisuuteen. Niillä ne verotulotkin nousee kun talous vähitellen elpyy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla?
Nostamalla esim yhteisövero entiselleen. Siitä tulisi 800 miljoonaa hyvinvointiyhteiskunnan ylläpitoon.
Ei riitä yhtään mihinkään
"Onko joku puolue luvannut lisää tukia työttömille? "
En tiedä mutta jos joku puolue lupaisi poistaa ansiosidonnaisen porrastuksen niin äänestäisin heti. Ei siksi että olisin itse työtön vaan koska se on yksi typerimmistä ja kalleimmista päätöksistä jonka tämä hallitus on tehnyt. Ja kallis nimenomaan siksi että se on varmasti suurin yksittäinen syy siihen että kuluttajien luottamus tulevaisuuteen on romahtanut ja tämä taas on johtanut mm. asuntokaupan ja autokaupan sekä yleisen kulutuksen sakkaamiseen. Noilla taas on valtavat kansantaloudelliset vaikutukset.
Porrastus toimii ehkä kovassa noususuhdanteessa jossa töitä on helppo löytää mutta se on murskaava luottamukselle ajassa jossa uuden työn löytäminen ei ole ihmisestä itsestä kiinni.
"Ei riitä yhtään mihinkään"
No se on jo noin 10% sopeutustarpeesta. Joten kyse on todella merkittävästä summasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
100% varmasti olet saamapuolella, eikö niin?
Esim. mä äänestän vasemmistoa, ihan varakas kotirouva/nykyisin jo osa-aikaeläkeläinen olen. Tukea olen saanut joskus nuorempana työttömyysjaksolla mutta mitään muuta ei ikinä ole tilille suoraan tullut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä rahalla?
Säästökohteita on kyllä, sellaisia mistä voi rahaa siirtää esim. sotepuolelle.
Äänestän humaanimman yhteiskunnan puolesta, tosin paluuta siihen ei taida olla kun persut on päässeet räksytyksen makuun. Voi ihan oikeasti tulla väkivallantäyteinen vaalitaistelu, ainakaan mitään keskustelua ei noiden räkyttäjien kanssa voi käydä.
Kerro yksi merkittävä säästökohde?