Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko ferritiini 15 aiheuttaa väsymystä?

Vierailija
24.09.2026 |

Voiko?

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai voi.

Vierailija
2/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi.

Aloitan nyt rautakuurin ja katson muuttuuko olo. Kun ei tiedä onko ppsykosomaattista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki. Jopa arvo 40 voi.

Vierailija
4/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi.

Aloitan nyt rautakuurin ja katson muuttuuko olo. Kun ei tiedä onko ppsykosomaattista

Tyhjä rautavarasto jo ferrit 30 kohdalla. 

Vierailija
5/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raudan kanssa pitää olla tarkkana, etenkin sen purkista otetun raudan kanssa. Parempi kun  pyrkii syömään terveellisesti ja monipuolisesti.

Vierailija
6/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raudan kanssa pitää olla tarkkana, etenkin sen purkista otetun raudan kanssa. Parempi kun  pyrkii syömään terveellisesti ja monipuolisesti.

Kui?

Vierailija
7/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan lääkäri suositteli rautakuuria

Vierailija
8/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi.

Kuljettaako varastorauta happea verenkierrossa?

Vierailija
9/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi.

Joku sanoi yli 200 tapahtumaa elimistössä estyy. 

Vierailija
10/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ferritiini 20. Oireita on fyysinen väsymys, voimattomuus, tärinät, huimaus, huono suorituskyky (hengästyn tosi helposti) ja se että kunto ei nouse liikunnalla, vaan oikeastaan päinvastoin. Lisäksi kalpeus, hiusten kuiveneminen ja lähtö, ihon kuivuminen, heikko vastustuskyky.. Olen entistä uupuneempi ja voimattomampi, jos yritän harrastaa paljon liikuntaa. Jo 3 km työmatkapyöräily ottaa koville. 

On tutkittu ja hutkittu, minulla ferritiini on ainoa selittävä tekijä. Eipä se lääkäreitä ole kiinnostanut. Rautaa koitan syödä, mutta vatsa siitä vain menee ripulille eikä ole yhtään arvot noussut, pelkästään kärsimys ja ferritiini se vaan laskee tasaisesti. Jeij. 

Vierailija
11/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi.

Varmaan sulta löytyy tutkimus tähän.

Vierailija
12/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ferritiini 11 ja lääkäri sanoi ettei siitä voi tulla mitään oireita. 

Vierailija
13/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma arvo 27: jatkuvaa haukottelua ja väsymystä, ihan sama kuinka paljon nukkui. Tosin en nukkunut edes kovin hyvin, en palautunut ja olin jatkuvasti ärtynyt ja pinna kireällä. Tykytyksiä pienestäkin sykkeen noususta. Työpäivän jälkeen pystyi vaan makaamaan sohvalla. Lääkärin mielestä arvo ei ollut ”mahdottoman alhainen”… tähän mennessä 1,5kk 100mg rautaa joka toinen päivä ja suurin osa oireista jo helpottanut, kovasykkeinen liikunta tosin taitaa jäädä historiaan. 

Vierailija
14/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ferritiini 20. Oireita on fyysinen väsymys, voimattomuus, tärinät, huimaus, huono suorituskyky (hengästyn tosi helposti) ja se että kunto ei nouse liikunnalla, vaan oikeastaan päinvastoin. Lisäksi kalpeus, hiusten kuiveneminen ja lähtö, ihon kuivuminen, heikko vastustuskyky.. Olen entistä uupuneempi ja voimattomampi, jos yritän harrastaa paljon liikuntaa. Jo 3 km työmatkapyöräily ottaa koville. 

On tutkittu ja hutkittu, minulla ferritiini on ainoa selittävä tekijä. Eipä se lääkäreitä ole kiinnostanut. Rautaa koitan syödä, mutta vatsa siitä vain menee ripulille eikä ole yhtään arvot noussut, pelkästään kärsimys ja ferritiini se vaan laskee tasaisesti. Jeij. 

Koetitko Sideralia? Itse käytän Sideral Folic ja välillä Bertilin rautaa. 

Vierailija
15/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi et mennyt vanhan muodin mukaan ja puhunut migreenistä tai ahdistuksesta?

Vierailija
16/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai voi.

Varmaan sulta löytyy tutkimus tähän.

Lue Ilona Ritalan sivut. 

Vierailija
17/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sellaista, ettei oikein jaksa mitään tehdä. Mulla on ollut myös uupumus oireita aiemmin niin vaikea tietää onko tää jotain mielenterveydellistä vai ferritiinin aiheuttamaa. haukottelen myös usein ja kalpea iho.

Vierailija
18/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma arvo 27: jatkuvaa haukottelua ja väsymystä, ihan sama kuinka paljon nukkui. Tosin en nukkunut edes kovin hyvin, en palautunut ja olin jatkuvasti ärtynyt ja pinna kireällä. Tykytyksiä pienestäkin sykkeen noususta. Työpäivän jälkeen pystyi vaan makaamaan sohvalla. Lääkärin mielestä arvo ei ollut ”mahdottoman alhainen”… tähän mennessä 1,5kk 100mg rautaa joka toinen päivä ja suurin osa oireista jo helpottanut, kovasykkeinen liikunta tosin taitaa jäädä historiaan. 

Mulla myös tuo haukottelu, ihan 7-8 tunnin unilla. Äitini aina huomauttaa "taasko haukottelet, oletko nukkunut hyvin" :D

Vierailija
19/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muilla sellasta, et huulet sinertää helposti?

Vierailija
20/32 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää ihmiset hyvät eri rautavaihtoehdot läpi ja vaatikaa infuusiota jos muu ei auta. Itse tilaan Spatonea ulkomailta. Nyt on olemassa myös ruotsalainen hemi-rauta (eli eläinperäinen rauta) mitä kokeilisin jos muut ei sovi. Ottakaa itse selvää asioista älkääkö jääkö odottamaan että terveydenhoito ottaa asian vakavasti.