Voisitko olla parisuhteessa työkyvyttömän miehen kanssa?
Kommentit (39)
Työkyvyttömyyteen johtaneet mt ongelmat on kyllä este, en alottais suhdetta. Eri asia sairastua suhteen aikana.
Olemme kumpikin kumppanini kanssa työkyvyttömyyseläkkeellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvin todennäköistä, että työkyvytön mies pariutuu ainoastaan työkyvyttömän naisen kanssa. Miehen arvo mitataan siinä, millä tasolla hän pystyy suorittamaan. Tietysti ulkonäkö tärkeimpänä valttikorttina tuon lisäksi.
Ei pidä paikkaansa. Minä olen työkykyinen, vaikka mies ei mielenterveyssyiden ja alkoholiongelman takia ollut. Hän oli varakas mutta saatanan pihi. Hänen ulkonäkönsäkään ei ollut seurustelun syynä vaan pitkä ja paksu penis. Mutta eihän hän tykännyt kun sanoin että siedän häntä vain seksin takia, koska piti itseään ylivertaisen älykkäänä.
Et olisi nähnyt miehen penistä koskaan, jos et olisi kiinnostunut hänessä monesta muusta asiasta ennen tuota.
Jos olisin alunperin mennyt suhteeseen normaalin miehen kanssa ja ongelmat tulisivat jälkeenpäin niin tottakai pystyisin olemaan ja tukemaan miestä mutta jos alkuvaiheessa olisi tullut ilmi että mt ongelmia niin luultavasti en olisi alkanut mitään suhdetta rakentamaan, järkisyistä.
Vierailija kirjoitti:
Voi vit tu
Vierailija kirjoitti:
Tuo on eri asia, vakka kantensa valitsee
Vierailija kirjoitti:
Ja päivät kuluvat hullun kul lin heiluessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On hyvin todennäköistä, että työkyvytön mies pariutuu ainoastaan työkyvyttömän naisen kanssa. Miehen arvo mitataan siinä, millä tasolla hän pystyy suorittamaan. Tietysti ulkonäkö tärkeimpänä valttikorttina tuon lisäksi.
Ei pidä paikkaansa. Minä olen työkykyinen, vaikka mies ei mielenterveyssyiden ja alkoholiongelman takia ollut. Hän oli varakas mutta saatanan pihi. Hänen ulkonäkönsäkään ei ollut seurustelun syynä vaan pitkä ja paksu penis. Mutta eihän hän tykännyt kun sanoin että siedän häntä vain seksin takia, koska piti itseään ylivertaisen älykkäänä.
Et olisi nähnyt miehen penistä koskaan, jos et olisi kiinnostunut hänessä monesta muusta asiasta ennen tuota.
Kyllä sen peniksen voi nähdä muutenkin.
Jos ylipäätään haluaisin parisuhteen, haluaisin sen mieluiten työkyvyttömän tai työttömän miehen kanssa. Olen itsekin työkyvyttömyyseläkkeellä, joten silloin ehkä ymmärtäisimme toisiamme eivätkä tuloerot olisi liian suuria.
Voisin kunhan työkyvyttömyyden syy ei ole mielenterveys- ja/tai päihdeongelmat.
Jos on aviopuolisoni ja on tullut työkyvyttömäksi suhteemme aikana niin voisin.
No kyllä silläkin olis merkitystä, mistä ne mielenterveysongelmat johtuu.
Jos on kannabis/päihdekäytöstä johtuvaa, niin ei kiitos.
Jos taas vaikka burnout työelämästä, niin ei välttämättä ole este.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän miksi on työkyvytön.
Krooninen ummetuspaska. 💩
Minä olen työkyvyttömyys eläkkeellä oleva mies, naimisissa ja aina ollut ihan hyvää onnea nais asioissa.
Minusta vaikuttaa siltä että se on enempi kiinni siitä tekeekö elämällään silti jotain, kun minä sain eläke paperit kuntoutuksen jälkeen minä aloin touhuamaan taiteiden parissa ja ravaan kuntosalilla ja kun aikaa on niin sitä tulee tehtyä jos jotain uutta kaiken aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu vähän miksi on työkyvytön.
Mielenterveys syistä. Ap
Ei kiitos. En halua sellaista taakka itselleni. Teen töitä muistisairaiden parissa ja siellä kokee ihan tarpeeksi kaikenlaista.
Jos olisi toisesta syystä kyvytön niin sitten kävisi vai? Ap
Riippuisi syystä ja toimintakyvystä.
Vierailija kirjoitti:
Voisin olla suhteessa, mutta en aloittaisi suhdetta.
Jos nykyinen mieheni tulisi työkyvyttömäksi, tietenkin olisin hänen kanssaan edelleen koska rakastan sitä.
Mutta miksi ihmeessä alkaisin ventovieraan työkyvyttömän kanssa suhteeseen? Kun se vaikuttaa arkeen niin monella tasolla. Työkyvytön on usein myös kotityökyvytön jne.
Niin juuri tämä. Itse ajattelin tätä sillä tavalla, että kyse olisi uudesta tuttavuudesta. Pitkäaikainen kumppani on eri asia.
Olen siis tuo joka aiemmin kertoi tekevänsä töitä muistisairaiden parissa.
Riippuu täysin siitä mikä on työkyvyttömyyden syynä. Nuppiviat on ehdoton ei, muut terveydelliset tms. syyt välttis ei. Kuten sanottu, riippuu.
Saman katon alle en sellaisen kanssa muuttaisi (ylipäänsä kenenkään kanssa) mutta jos muuten synkkaisi ja ajatukset osuisi yhteen niin ehkäpä hyvinkin.
Vierailija kirjoitti:
En voisi. En voi olla parisuhteessa kenenkään kanssa.
miksi vastaat kun et kuulu asiaan?
Hullun kanssa meni sikiämään ?