Miksi minulle väläytellään valoja tiellä
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko autossasi matriisivalot? Minullekin joskus joku välkyttelee valoja. Ilmeisesti eivät huomaa että kyllä ne pitkät on jo pois päältä vaikka eivät sammu kerrasta niinkuin tavalliset valot, vaan pikkuhiljaa "lyhenee".
Ne sun matriisis lyhennee turhan pikkuhiljaa, häikäsevät niin perkeleesti.
Näen kyllä kokoajan itse mihin asti ne näyttävät, aurausviittojen heijastimet alkaa katoamaan näkyvistä hyvää vauhtia heti kun tulee joku vastaan kaukanakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisin on tosiaan se valojen suuntaus.
Siihen voisi myös olettaa ammattikuskien kiinnittävän enemmän huomiota kuin muiden autoilijoiden.On kyllä aika perseestä suunnattu valot, jos ylettää ylös ohjaamoon asti.
Monesti ne vastaantulijoiden valot näyttävät siltä että välähtelevät pelkästtään tien epätasaisuuden takia.
Linja-auton ja varsinkin kuorma-auton/rekan kuljettajat tosiaan istuvat niin ylhäällä, että pikkuautojen valot harvemmin häikäisee.
Itse ammattikuskina vilkuttelen jos ei ole mitään valoja (näitä näkee monta päivittäin) tai vanhemmalla autolla ajetaan pelkillä parkkivaloilla (ei siis huomiovaloilla) pimeälläkin (näitäkin näkee päivittäin). Tai jos ajetaan katuvalaistussa taajamassa pitkät päällä - näitäkin näkee. Tästä ei ap:n tapauksessa kuitenkaan tainnut olla kyse.
Ammattikuskit saattavat myös toisilleen risteyksessä väläyttää merkiksi että luopuvat omasta etuajo-oikeudestaan ja päästävät väistämisvelvollisen ammattikuskin ajamaan ensin - näitä siis harvemmin välkytellään pikkuautoille.
Ja tosiaan, bussi esimerkiksi heijjaa epätasaisella tiellä sen verran, että voi näyttää valojen välkyttelyltä.
Puskurissa roikkumisesta lähtee motarinopeunsilla kortti, jos poliisi sattuu paikalle. Puhumattakaan siitä, että toi on aivan helvetin vaarallista. Vaikka eihän se oma tai toisten henki näitä oman elämän räikkösiä kiinnosta. Ei auta kuin toivoa, että lähtee kortti kuivumaan ennen kuin jotain pahempaa sattuu.