Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Käytätkö jo kevyttoppatakkia?

Vierailija
23.09.2026 |

Onko kylmä?

Kommentit (103)

Vierailija
101/103 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vielä on +11...+15. Eli kuljen hihattomalla paidalla. Aika monella on jo takki päällä. Tulee mietittyä, miten he pärjäävät kun tulee nollakeli? Entäs sitten kun on -20? Oma mielipiteeni on se, että jos totuttelee kauhean lämpimään, Suomen talvessa tulee ongelmia. Kun totuttelee pärjäämään tässä kelissä ilman takkia, aivan itsestään pärjää -20 pakkasessa täysin normaalilla takilla eikä farkkujen alla tarvitse pitkiä alushousuja. Jos pakkanen menee -30 tai jopa yli, on vielä varaa lisätä vaatetusta kun osa on käyttänyt jo kaikki keinot -5 asteen pakkasen kohdalla.

Jonkun ei ole pakko mennä koskaan ulos, joten he ehkä pysyvät kotona kovalla pakkasella?

Näissä toppatakkimaakareissa eniten vi tut taa se, kun ne tuhoavat oman lämmönsäätelyjärjestelmänsä kokonaan niin muut saavat sisätiloissa kärsiä. Nämä untuvaan jo syyskuussa kääriytyvät muusinuijat vääntävät joka jumalan paikassa aina termostaatit kaakkoon kun on niiiiiiiiiin kylmä (+22 C sisätiloissa).

Anteeksi. En ole itse valinnut sairauttani, joka aiheuttaa sen, että muutun liikuntakyvyttömäksi, jos en pukeudu riittävän lämpimästi.

Toki pukeudun sisätiloissakin lämpimästi, joten minun vuokseni ei tarvitse lämmitystä liian korkeaksi säätää. +21 on ihan hyvä sisälämpötila, jos mistään ei vedä.

Sitten et kuulu tuohon ihmisryhmään josta puhun, joten suotta pyytelet anteeksi. Hassu kommentti.

Kiitos kohteliaisuudesta. Minä olen hassu, joten kirjoitan välillä hassuja kommentteja. 

Vierailija
102/103 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä talvitakkia. 😄

On ohut takki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/103 |
24.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme vääntöä täällä siitä, miten ihmisen "kuuluisi" pukeutua milläkin säällä. Meillä on ihan normaalia se, että minä mietin, laitanko toppatakin vai tuulenpitävän ulkoilutakin, kun samaan aikaan teini-ikäinen poikani miettii, laittaako hupparin vai tarkeneeko t-paidassa.

Naiset tarvitsevat esim. korkeamman lämpötilan sisällä kuin miehet. Asuntojen lämmitys on suunniteltu terveitä vaaleaihoisia kolmekymppisiä miehiä huomioiden. Näin on kerrottu. Monet naiset palelevat koko talven, koska sisällä on liian kylmä. Ja heillä on  lämpimät vaatteet päällä. On villasukat jalassa, lämmin pusero jne.