Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajattelin yllättää naapurini ja virkata jokaiselle pienen sydämen jouluaatoksi, mitä itse tykkäisit?

Vierailija
23.09.2026 |

En edes siis tunne naapureitani, mutta tiputtaisin postiluukusta virkatun sydämmen kaikille. Ei kai tuo kiellettyä ole?

Kommentit (83)

Vierailija
61/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi. Enkä pidä yllätyksistä. 

Laita kori rappuun oven pieleen, saa ottaa halutessaan. Hyvän joulun toivotus koriin. 

Vierailija
62/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia saada lahja tutulta kuin anonyymiltä yllättäjältä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat aivan kammottavaa sakkia, kun tätäkin ketjua lukee. Miten voi toisen hyvän mielen ele noin ahdistaa. Hakekaa apua jo, toi ei ole normaalia.

Eri asia, jos tuputtaisi uskontoa tms., mutta pieni virkattu sydän. Sairaita ootte suurin osa!

Me ajatellaan niin sanotusti nokkaamme pidemmälle. Mitä siitä tulisi, jos kaikki kävisi tiputtelemassa milloin mitäkin toisten postiluukkuun. Pitäisikö tiputtelun aloittavaa jotenkin vastavuoroisesti kiittää jne. 

Vierailija
64/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos alkaisit sen sijaan tervehtimään naapureitasi? Ja jouluna voisit toivottaa vaikka hyvää joulua. Näin meidän talossa toimitaan, ja mitään ongelmia ei ole siitä syntynyt. Joidenkin kanssa on jopa useampi sananen joskus vaihdettu.

Vierailija
65/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos alkaisit sen sijaan tervehtimään naapureitasi? Ja jouluna voisit toivottaa vaikka hyvää joulua. Näin meidän talossa toimitaan, ja mitään ongelmia ei ole siitä syntynyt. Joidenkin kanssa on jopa useampi sananen joskus vaihdettu.

Tuntemattomia ei tervehditä. Eikä varsinkaan jutella. Äiti on kieltänyt.

Vierailija
66/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilahtuisin kovasti:) Eräs naapurini virkkasi jouluksi tähdet kaikille naapureilleen ja siis myöskin mulle. 

Vierailija
67/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika epämääräistä. Sydän postiluukusta. Eikä tiedä keneltä. 

Noh, ap vaivihkaa vihjaa jollekulle, että sydämet on häneltä -- ja vaivihkaa odottaa saavansa kehuja ja ylistyksiä naapureiltaan, kunhan juoru kulkeutuu eteenpäin.

Todella rasittavaa huomionhakua.

Vierailija
68/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ahdistavaa. Mitä ajattelit että he tekee sellaisella?

Tämä. Kukaan aikuinen ei tee virkatulla sydämellä mitään tai sydänkoristeilla ylipäänsä.

Minä ajattelin pudottaa joka postilaatikkoon kopion jouluevankeliumista. Se sentään liittyy jouluun. 

Saat syytteen jos tulet minulle uskontoasi tiputtamaan, joulu on ateistien juhla 

Vierailija
69/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eleenä ihana <3 Itse olen minimalisti enkä pidä turhasta tavarasta, eli sikäli en ihan himona innostuisi. Mutta vaikka kerrostalon ilmoitustaululle?

Ihmiset on erilaisia, jotkut, varsinkin yksinäiset varmaan ilahtuisi todella paljon.

Vierailija
70/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En pidä ajatuksesta. Liian tungettelevaa. Et edes tunne heitä. 

Ei edes ole tungettelevaa, vaan tavallaan ihan kiva idea, mutta moni ei halua turhaa krääsää kotiinsa. Itse heittäisin suoraan roskiin. Tungettelevana en pitäisi, mutta en vain tarvitse tuollaista roinaa. 

Vierailija
71/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos joku yksinäinen turhaan luulee että hänellä on ihailija? Pettyy kun mitään ei seuraakaan. 

Meillä on naapurissa tyttö joka piirtelee kortteja postilaatikkoon, jättää kukkia oven eteen ja kirjoittaa katuliiduilla tervehdyksiä pihalle. Tosi ihania juttuja alakoululaiselta. Aikuiselta naapurilta toivoisin vain sanallisia tervehdyksiä ja toivotuksia. 

Vierailija
72/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On eri asia saada lahja tutulta kuin anonyymiltä yllättäjältä. 

Täähän se ois.

Vierailija
73/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset ovat aivan kammottavaa sakkia, kun tätäkin ketjua lukee. Miten voi toisen hyvän mielen ele noin ahdistaa. Hakekaa apua jo, toi ei ole normaalia.

Eri asia, jos tuputtaisi uskontoa tms., mutta pieni virkattu sydän. Sairaita ootte suurin osa!

Eihän tuosta hyvää mieltä kenellekään muulle tulisi kuin ap:lle.

Millä ihmeen logiikalla ihmiselle pitäisi tulla hyvä mieli kun ventovieras tunkee ala-astetasoisia räpellyksiä postiluukkuun? 

Jos tahtoo ilahduttaa toisia, pitää miettiä nimenomaan mistä se toinen pitää. Ei itseään ja omia mieltymyksiään. 

Opettele jo jumalauta lukemaan!

Vierailija
74/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydän on ihan kiva ja ajatus muistaa. Mutta pitäisin hulluna jos joku antaa ns. turhan virkatun sydämen, mitä teen sillä. Siitä tulee ongelma joka pyörii kodissa ellen laita roskiin. Tulisi vain naapuri mieleen. Ottaisin koristeen mieluummin, jota voi käyttää. Ahdistun virkatuista leluistakin.

Vierailija
75/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta olisi ihan söpöä, mutta kuten tästä keskustelusta näkee kaikki eivät ole sitä mieltä. Parempi laittaa vaikka käytävään johonkin koriin tai ilmoitustaululle ja joku lappu "saa ottaa, hyvää joulua! t. naapuri"

Palstamamma tuikkaa korin tuleen ihan vaan esimerkiksi, ettei rappukäytävään yms yleisiin tiloihin laiteta mitään ylimääräistä. Saa sitten touhottaa siitä kulmasta ja inhota vapaasti.

Vierailija
76/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä niillä virkatuilla sydämillä on tarkoitus tehdä? Miksi lisätä krääsää maailmaan. Luultavasti päätyvät kumminkin vain roskiin.

Vierailija
77/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me ajatellaan niin sanotusti nokkaamme pidemmälle. Mitä siitä tulisi, jos kaikki kävisi tiputtelemassa milloin mitäkin toisten postiluukkuun. Pitäisikö tiputtelun aloittavaa jotenkin vastavuoroisesti kiittää jne. 

Kukaanhan ei tiedä, kuka on sydämen tipauttanut - näin ei synny vastavuoroisuutta. Kuten huomaat ketjusta ei kaikki todellakaan tipauttele yhtään mitään. Päinvastoin loukkaantuvat ja pahottavat mielensä. :D

Yrjöttävää porukkaa. Sietävätkin elää yksinäisen vanhuuden kerrostalo häkissään ilman sydäntä.

Mutta AP hyvin tehty! 5/5

Vierailija
78/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä niillä virkatuilla sydämillä on tarkoitus tehdä? Miksi lisätä krääsää maailmaan. Luultavasti päätyvät kumminkin vain roskiin.

Sähän voit vaikka pyyhkiä klähmäsen persees sillä. 

Vierailija
79/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tulisi mustasukkaisuusdraama. Mieheni ei siis murehdi muista miehistä, mutta jostain syystä minä olen melkoinen lepsomagneetti ja mieheni on tätä itse todistanut. Jos postiluukusta putkahtaisi askarreltu sydän, niin mieheni olettaisi sen olevan joltain minuun ihastuneelta naiselta.

Vierailija
80/83 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti löydät sydämesi aamulla roskiksesta. Minimalistit ei halua roinaa nurkkiin.

Mutta miksi siis AP:lla pitäisi olla oikeus tunkea ihmisten postiluukusta asuntoihin tavaraa, jota luultavasti kukaan ei halua/tarvitse? Moni hukkuu jo nyt liialliseen tavaraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme