Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Jos sinut irtisanottaisiin

Vierailija
30.05.2007 |

Miten haluaisit, että se tehtäisiin, jotta tilanteesta jäisi edes kohtuullinen olo? Eihän sieltä iloissaan kukaan lähde, mutta millaista esimiestä arvostaisit?

Tilanteeksi oletetaan, että ko. firmassa irtisanotaan paljon ihmisiä.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvää jälkihoitoa, työterveyshuolto mukaan jne.

Vierailija
2/14 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoisin näitä lisääkin, sillä joudun itse irtisanomaan ison joukon ihmisiä ja tunnen asian edessä itseni pieneksi. Irtisanomisen syynä ei ole mikään asia, joka olisi itsestäni lähtöisin, vaan joudun olemaan yrityksen viestinviejänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa puhelun. Jos sulla on kohtuu määrä alaisia, niin voisithan esim. pyytää jokaisen erikseen palaveriin ja kertoa saako jäädä vai onko valitettavasti irtisanottujen joukossa. Samalla voisit vielä kertoa henkilökohtaisesti, miten tuo irtisanominen etenee, milloin työntekijän työvelvoite päättyy, saako käyttää työaikaa uuden työn hakemiseen jne. Ei jäisi heistä sitten kenellekään epäselväksi, miten noiden asioiden kanssa on. Monesti on kuitenkin niitäkin ihmisiä, jotka eivät kunnolla lue tiedotteita tai eivät ymmärrä niitä täysin, voi olla huonosti laadittu nuo tiedotteet (kapulakieltä).

Vierailija
4/14 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei puhelimessa. Ilmoitusta ei saa tehdä juhlapyhien, lomien, vapaan viikonlopun alla.

Vierailija
5/14 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hanki mahdollisimman paljon tietoa niistä asioista, joita irtisanotun pitää hoitaa. Mihin otetaan ensiksi yhteyttä eli omaan liittoon, työvoimatoimistoon tms.

Järjestä mahdollisuuksien mukaan työterveyshuollosta apuja irtisanotuille ja järjestä " apua" myös niille, jotka saavat pitää paikkansa. Epävarmuus tulevasta on siinä vaiheessa hirveä.

On yhtä tärkeää, että jäljelle jäävät pääsevät ryhmässä ja erikseen purkamaan tuntojaan. Tällaiset irtisanomiset tulisi hoitaa kertarysäyksellä, jotta pääsette jatkamaan työtänne " normaalisti" .

Vierailija
6/14 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ei puhelimessa. Ilmoitusta ei saa tehdä juhlapyhien, lomien, vapaan viikonlopun alla.

Vierailija
7/14 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ainakin siirretty ko. kaverin kaltaisia esimiehiä pois tehtävistään. Kenkää voi antaa vain vakavista rikkomuksista t. yt:n aikana, mutta pahempaa kaverille itselleen on nimen omaan se, että siirretään syrjään.

Vierailija
8/14 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli todella törkeästi. Lähdin mielelläni, mutta 17 v jälkeen sellainen kohtelu =(

Vierailija
9/14 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kummallekaan osapuolelle, että täytyy olla kyllä aika psykopaatti ettei tilanteesta ota itseensä.

Jälkihoito on todella tärkeää, korostaisin työterveyshuollon osuutta sekä juttelua psykologin kanssa (mahdollisten surutuntemuksien ja vihan purkamiseksi).

Irtisanomistilanteessa olisi hyvä myös todella isoin kirjaimin korostaa, ettei vika ole työntekijässä itsessään. Itsetunnon tuhomainen ei edesauta asiaa irtisanottavalla.

Mahdolliset kriisiryhmät irtisanottaville (vapaaehtoiset) yms. tarpeellinen toiminta.

Viime keväänä kenkää saanut 10-vuotisen uran päätteeksi.

Vierailija
10/14 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Tämä on selvää, mutta mahdotonta. Irtisanomiset joutuu tekemään juhannuksen tienoilla :(

Ei sua siihen juhannuksen alusviikkoon mikään pakota. Siihen on vielä kolme viikkoa aikaa. Riittää kun kerrot keskellä edellistä viikkoa.

Vaikka itse asiassa itse haluaisin tiedon viikonlopun alla. Ehtisi sulatella ennen kuin tarvii taas tulla muiden näkyviin.

Itse en todennäköisesti koskaa tule kuulumaan irtisanottaviin, sillä ole alalla jossa tehdään vain määräaikaisia työsopimuksia. Juu, vaikka kuinka monta peräkkäin. Ja juu, työnantaja on valtio...

Vierailija
11/14 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos minut irtisanottaisiin minä kävisin henkilökohtaisesti kiittämässä irtsisanojaa...olen niin kypsä ko. firmaan ettei ole rajaa. En itkisi päivääkään, nauttisin uuden työpaikan etsimisestä. Onnneksi olenkin äitiyslomalla...

Vierailija
12/14 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyysin esimieheltä, että voisinko mennä yo-kirjoituksiin korottamaan saamiani arvosanoja. Esimiehelle tämä sopi ja menin kirjoituksiin. Seuraavana maanantaina soitin töihin, että kirjoitukset menivät hyvin ja että olen matkalla töihin.

Esimies vastasi siihen, että nyt se on loppu eikä tarvitse enää tulla. Olin kuulemma ollut luvattomasti poissa eikä suullista sopimusta tietenkään voinut todistaa mitenkään! Vaikka asiasta on jo kuusi vuotta, vieläkin joskus pännii. Jo seuraavalla viikolla siellä oli töissä joku Pauliina, joka oli ollut siellä joskus minua aikaisemmin. Kätevästi minut pelattiin pois alta!

Vierailija
13/14 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ko. esimies on ilmeisesti ollut joku nouri juippi, joka on kuvitellut, että saa asian hoidettua näin kätevästi pois päiväjärjestyksestä. Kaikkea sitä kuuleekin!

Olen pahoillani edustamani firman puolesta :(

Vierailija:

pyysin esimieheltä, että voisinko mennä yo-kirjoituksiin korottamaan saamiani arvosanoja. Esimiehelle tämä sopi ja menin kirjoituksiin. Seuraavana maanantaina soitin töihin, että kirjoitukset menivät hyvin ja että olen matkalla töihin.

Esimies vastasi siihen, että nyt se on loppu eikä tarvitse enää tulla. Olin kuulemma ollut luvattomasti poissa eikä suullista sopimusta tietenkään voinut todistaa mitenkään! Vaikka asiasta on jo kuusi vuotta, vieläkin joskus pännii. Jo seuraavalla viikolla siellä oli töissä joku Pauliina, joka oli ollut siellä joskus minua aikaisemmin. Kätevästi minut pelattiin pois alta!

Vierailija
14/14 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

siellä jo yli 20 vuotta töissä! No menin valmistuttuani Ericssonille töihin. Terkkuja sinne nykyiseen Nokia Siemens Networksiin, toivottavasti kengän kuva tulisi esimieheni takamukseen tällä kertaa!