Kuvailkaa lähiönimi ja niiden antajat.
Yksinkertaista rahvasta, asuvat lähiössä?. En ole koskaan ymmärtänyt mikä se lähiönimi oikein on.
Onko näitä aliarvostettuja lähiöitä muualla kuin Helsingissä?
Kommentit (56)
Helsingissä Kontula, Myllypuro, Mellunmäki, Jakomäki. Vantaalla Korso, Mikkola, Länsimäki, Hakunila.
Nico, Jessica, Janina, Brooke, Alexandra, Jade, Mico yms. tekohienot nimet. Yleensä alkavat J-kirjaimella ja mukaan on saatu survottua pakollinen C-kirjain.
Toinen vaihtoehto on lähiön luomupiiri, jolla lasten nimet on Pyry, Ukko, Lumi, ym.
Lähiöitä on joka kaupungissa, ne on alemman keskiluokan kerrostaloasuntoja ja niillä alueilla sijaitsee kaupungin vuokratalotkin, ym.
Lähiönimien top tenissä on vuoden suosikkinimet: ellat, villet, veetit, ym
Olen kohta 30- vuotias nainen. Työelämässä toimihenkilö. Naimisissa. En kuulu kirkkoon. Asumme kaupungin keskustassa.
listailevat typeryyksiä?? eipä taida teidän Aliissa Joakimeista tulla mitään järjen jättiläisiä noilla geeneillä! Kyllä täällä lähiössä naureskellaan aika paljon teille ja teidän hienohelma kakaroille. :D:D:D
sillä muutenhan valtaosa suomalaisista kuuluisi alempaan sosiaaliluokkaan, mun mielestäni just nämä tekohienolta kuulostavat nimet ovat niitä alemman sosiaalistatuksen nimiä. Sen sijaan tavallinen keskiluokka antaa nimeksi ville, emma, siiri, viivi, sara jne.
Emmojen ja Villejen äidit tuntevat itsensä entistäkin paremmiksi ja paskantärkeiksi.
Nimi tulee jostain myllystä, joka on joskus ollut siellä. Voi olla vieläkin. En tiedä kuka nimen on antanut.
juu, kulosaari, lauttasaari, lehtisaari, westend...
ei todellakaan ole mikään " huono" alue ja luettelemasi nimet kuten Aleksi ja Aino eivät todellakaan ole ns. lähiönimiä. Ei se, että nimi on suosittu, kuten Lauri tai Laura tee niistä " lähiönimiä" . Et ole raukka ymmärtänyt koko lähiönimikäsitteestä yhtään mitään, joten älä raukka osallistu keskusteluun.
Mä miellän sen lähiönimeksi.
En ole kakkonen.
joku samanniminen, ei se tee nimestä vielä lähiönimeä.
ja itkee kun on lapselleen lähiönimen antanut!
Onhan niitä: Hiironen, Kaukovainio, Kontula, Rastila...
Ada, Luca, Emma, Anton, Kiia, Miira, Joni.
Lähiönimiä:
Emma, Veeti, Siiri, Viivi, Ella, Aino, Aleksi, Lucas, Nico, Pyry, mitä näitä nyt onkaan näitä lyhyitä suosikkinimiä. Just niitä lähärimammat antaa kersoilleen.