Pentulive 2026 OFFICIAL
Kommentit (361)
Vierailija kirjoitti:
Mulla huonoja kokemuksia lagotoista. Arvaamattomia, arkoja ja jopa ihmisiä purevia :/
Koiran arvaattomuuden ja häiriökäyttäytymisen yleisin syy on hihnan toisessa päässä, eli ihmisessä.
Vierailija kirjoitti:
Mulla huonoja kokemuksia lagotoista. Arvaamattomia, arkoja ja jopa ihmisiä purevia :/
Montako olet omistanut?
Lagotto on aktiivinen työkoira joka todellakaan ei sovellu sohvaperunaksi.
Tässä luettavaa HankiKoira-sivulta
https://www.hankikoira.fi/koirarodut/lagotto-romagnolo
ja rotuyhdistykseltä
https://www.lagottoromagnolo.fi/
Ja kun me nyt ollaan niin varmoja että se on lagotto, niin jospa ei olekaan 😂
Mitäs muuta ollaa arvailtu? Ainaki villakoira, unkarin vizsla, laekenois, snautseri, terrierrejä joka lähtöön vahvimpana kai irlis. Vois muuten olla lakelandin- tai walesinterrieriki, vaik niis aina kai pitää olla myös mustaa? Sitte muut vesikoirat. Espanjalainen mainittu, mut onhan niitä muitaki. Oisha se kiva jos rotu tuliski iha puskista. Eiks se paljastu huomenna?
oli mikä oli, ihan sama, kunhan ei ole mikään sairas rotu, kuten chihuahua tai joku muu kääpoöaivorotu, jola aivot ei mahdu aina edes kallon sisään.
itse en perusta noista arvuutteluleikeistä yhtään. vaikka pentuliveä on kiva katsoa, niin en sentään niin hurahtanut ole ohjelmaan, että pitäisi innostua arvuutteluleikeistä
Vierailija kirjoitti:
Lagotto on aktiivinen työkoira joka todellakaan ei sovellu sohvaperunaksi.
Tässä luettavaa HankiKoira-sivulta
https://www.hankikoira.fi/koirarodut/lagotto-romagnolo
ja rotuyhdistykseltä
https://www.lagottoromagnolo.fi/
Ja kun me nyt ollaan niin varmoja että se on lagotto, niin jospa ei olekaan 😂
Huomenna puolen päivän aikaan tiedämme satavarmasti mikä rotu tulee ilostuttamaan syksyämme🌞
Vierailija kirjoitti:
oli mikä oli, ihan sama, kunhan ei ole mikään sairas rotu, kuten chihuahua tai joku muu kääpoöaivorotu, jola aivot ei mahdu aina edes kallon sisään.
itse en perusta noista arvuutteluleikeistä yhtään. vaikka pentuliveä on kiva katsoa, niin en sentään niin hurahtanut ole ohjelmaan, että pitäisi innostua arvuutteluleikeistä
En minäkään, oletan että näillä arvuuttelu leikeillä pyritään aktivoimaan katsojia jo ennen varsinaista pentuliven alkua.
Kyllä minusta on kiva arvailla, lukea muiden arvailuja ja leikkiä salapoliisia, mutta minulla ei nuttura kiristäkään. Relax, be happy 🤸
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minusta on kiva arvailla, lukea muiden arvailuja ja leikkiä salapoliisia, mutta minulla ei nuttura kiristäkään. Relax, be happy 🤸
Miksi oletat nutturan kiristävän jos arvuuttelut ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi oletat nutturan kiristävän jos arvuuttelut ei kiinnosta.
No voi voi, en tarkoittanut muuta kuin että osaan olla leikkimielinen. En oleta muista mitään, joten älä sinäkään tee oletuksia minusta 😉
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako olet omistanut?
Ihan vaan ohiksena, miksi jonkun pitäisi ottaa sen rotuinen koira jonka ominaisuudet eivät itseä miellytä? Olen itse ihan samaa mieltä lagotoista vaikken ole koskaan yhtään lagottoa omistanut ihan vaan yleisen koirakokemuksen perusteella.
-aktiiviharrastaja ja toiden rodun kasvattaja
Historia toistaa itseään eli palstalle ilmaantuu aktiiviharrastajia, koirien asiantuntijoita ja kasvattajia. Yleensä nämä tyypit dissaavat pentuliven rotua ja arvostelevat kasvattajaa, mutta muutoin anti palstalle on.. ei mitään. Eli..
Vierailija kirjoitti:
Historia toistaa itseään eli palstalle ilmaantuu aktiiviharrastajia, koirien asiantuntijoita ja kasvattajia. Yleensä nämä tyypit dissaavat pentuliven rotua ja arvostelevat kasvattajaa, mutta muutoin anti palstalle on.. ei mitään. Eli..
Eikö se ole ihan luonnollista, että kasvattajat, harrastajat ja ammattilaiset seuraa oman alansa asioita? Ihan jokainen kasvattaja seuraa pentuliveä jollain tasolla, tietenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koiran arvaattomuuden ja häiriökäyttäytymisen yleisin syy on hihnan toisessa päässä, eli ihmisessä.
on rotuja joissa on esim arkuutta ja hermoheikkuutta enemmän kuin toisissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Montako olet omistanut?
Ihan vaan ohiksena, miksi jonkun pitäisi ottaa sen rotuinen koira jonka ominaisuudet eivät itseä miellytä? Olen itse ihan samaa mieltä lagotoista vaikken ole koskaan yhtään lagottoa omistanut ihan vaan yleisen koirakokemuksen perusteella.
-aktiiviharrastaja ja toiden rodun kasvattaja
En todellakaan ole omistanut yhtään, enkä tule omistamaan! En tiedä monta olen tavannut, mutta menee samaan listaan itselläni valkoisenpaimenkoiran kanssa. Joku sellanen hermostuneisuus ja arkuus mikä aiheuttaa ongelmia.
Olen tavannut toki myös ns normaaleja lagottoja ja valkkareita, mutta valitettavasti puhutaan yksittäisistä. Mun yhdellä kaverilla on ollut neljä lagottoa ja on todella kokenut harrastaja ja myös hänelle on sattunut yksi joka pitänyt lopettaa kun puri ihmisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö se ole ihan luonnollista, että kasvattajat, harrastajat ja ammattilaiset seuraa oman alansa asioita? Ihan jokainen kasvattaja seuraa pentuliveä jollain tasolla, tietenkin.
Ja kirjoittaa vauvassa? Oikeat aktiivit pyörii oman rodun ja harrastuksen sivuilla, ei höpöhöpö ja juorupalstalla nimeltä vauva. Tietysti jos haluaa nimettömänä ja randomina kuittailla ja viljellä paskea, tämä lanka on siihen oikeinkin oivallinen. Joka vuosi nämä "asiantuntijat" ovat enemmänkin arvostelleet ja haukkuneet kuin kirjoittaneet asiallisia viestejä. Nytkin alettiin arvostelemaan lagottoja negasti, vaikka pentuliven rotu on vielä arvoitus. Jos se onkin villis, niin kyllä siitäkin vikoja tulee löytymään 🤦
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kirjoittaa vauvassa? Oikeat aktiivit pyörii oman rodun ja harrastuksen sivuilla, ei höpöhöpö ja juorupalstalla nimeltä vauva. Tietysti jos haluaa nimettömänä ja randomina kuittailla ja viljellä paskea, tämä lanka on siihen oikeinkin oivallinen. Joka vuosi nämä "asiantuntijat" ovat enemmänkin arvostelleet ja haukkuneet kuin kirjoittaneet asiallisia viestejä. Nytkin alettiin arvostelemaan lagottoja negasti, vaikka pentuliven rotu on vielä arvoitus. Jos se onkin villis, niin kyllä siitäkin vikoja tulee löytymään 🤦
Nytkin alettiin arvostelemaan lagottoja negasti,
Siis me puhutaan nyt koirarodusta. Miksi siitä ei saisi puhua myös negatiivisesti? kaikissa roduissa on omat ongelmansa. Jos mulla olis vaikka saksanpaimenkoira ja joku sanois rodun ongelmia (mahdollinen aggressiivisuus, huonot jalat) niin sanoisin, että niin on, totta, olet aivan oikeassa.
Taidat itse olla kasvattaja kun haluat kieltää keskustelun :D
"aktiiviharrastaja ja toiden rodun kasvattaja"
Kerros rotu mitä kasvatat ja mitä koiries kans harrastat vai onks kivempi huuella puskista?
Vehnäterrieri ois kiva ja erilainen muihin aikasempiin