Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pentulive 2026 OFFICIAL

Vierailija
22.09.2026 |

Keskustelua vuoden 2026 Pentulivestä.

Kommentit (1220)

Vierailija
1101/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tää ääni asia voisi olla jo selvä. Äänet on päällä kun perheelle sopii.

Vierailija
1102/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi hyvät hyssykät!! Kyllä meni itselläkin tunteisiin podia kuunnellessa kun Pirjo liikuttui kun kertoi tapahtumia ennen ja jälkeen Murun synnytksen. Pirjo ihmetteli itsekin reaktiotaan vieläkin vaikka aikaa on kulunut jo vuosia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1103/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvattaja vaikuttaa mukavalta ja asialliselta kysymyksiin vastaillessaan.

Vierailija
1104/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvattaja vaikuttaa mukavalta ja asialliselta kysymyksiin vastaillessaan.

Minustakin hänellä on kiva tyyli. Puhuu rauhallisesti ja selittää niin, että koirista tietämätönkin ymmärtää. 

Tykkäsin myös kahden edellisen kauden kotiväestä. Sitä aiempia kausia en katsonut. 

Vierailija
1105/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Hilkka on enemmän pystyasennossa, kuten kasvattaja kuvaili että Hilkka oli viimeksi juuri ennen pentujen syntymää. Luulen kyllä, että vielä menee aikaa.

Vierailija
1106/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin kelaan taaksepäin, jos huomaan, että jotain on tapahtunut kun hääräsin muuta.  Harva haluaa koko yksityiselämänsä kailottaa koko Suomelle 24/7 ja Pentulive-perheellä on pitkät 8 viikkoa suoraa lähetystä kotoa edessä.

Vierailija
1107/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ainakin kelaan taaksepäin, jos huomaan, että jotain on tapahtunut kun hääräsin muuta.  Harva haluaa koko yksityiselämänsä kailottaa koko Suomelle 24/7 ja Pentulive-perheellä on pitkät 8 viikkoa suoraa lähetystä kotoa edessä.

Minä myös katson kelaamalla sekä Ylen klipit. Suoraa liveä katson vain puhelimesta silloin kun kykenen tai on joku kiinnostava menossa. Suuri osa päivistähän, varsinkin alkuun, on pelkkää syömistä ja nukkumista.

Vierailija
1108/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiossa sanottiin, että kohta  tapahtuu-

Vierailija
1109/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tää ääni asia voisi olla jo selvä. Äänet on päällä kun perheelle sopii.

Rauhoitu sinäkin jo siellä. Tiedetään tuo kyllä.

Vierailija
1110/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää synnytysaikahan menee nyt varmaan ihan nappiin. Eiköhän tämä ole eteläisestä Suomesta jossa alkaa juuri syysloma. Kasvattaja ilmeisemmin on koulussa töissä (koska Hilkka koulukoira) joten hänelläkin alkanee lomaviikko .

Kasvattaja kuulostaa siltä että voisi olla opettaja.

Vierailija
1111/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa kimara synnytyksiä tuossa podcastissa. En ollut nähnytkään kolmea ensimmäistä. Ihana Möpsökin siellä 💞.

Murun synnytystä en oikein ehtinyt jännittää kun kaikki vaan tapahtui yhtäkkiä.

Loimun synnytys kyllä alkoi pelottaa kun se venyi ja kasvattajasta näki jo kovan huolen sekä väsymyksen. Mutta hyvinhän sekin meni.

Vierailija
1112/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä myös katson kelaamalla sekä Ylen klipit. Suoraa liveä katson vain puhelimesta silloin kun kykenen tai on joku kiinnostava menossa. Suuri osa päivistähän, varsinkin alkuun, on pelkkää syömistä ja nukkumista.

Voiko tätä ohjelmaa katsoa takautuvasti? Sehän olisi hyvä jos voi katsoa tärkeimmät kohdat uusintana.

Vierailija
1113/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voiko tätä ohjelmaa katsoa takautuvasti? Sehän olisi hyvä jos voi katsoa tärkeimmät kohdat uusintana.

Voi Yle Areenassa katsoa kelaten, onko neljä vai viisi tuntia taaksepäin.

Vierailija
1114/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Radiosta kuulin Pirjon haastattelun ja ettei Hilkka ole vielä saanut pikku pötkylöitä maailmaan. Talla pohjassa huristelin kotiin 🚗 Hei Hilkka, hei palstalaiset! 😀 Täällä ollaan. Olen nähnyt Sinin, Loimun ja Murun synnytykset, ja nyt sitten jännitysmomentti nimeltä Hilkka. Täytyykin varata paaaaljon kahavia ja jotain naposteltavaa jos yöhommiksi menee. 

Vierailija
1115/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä lähen nyt käymään pikaseen lähikaupassa ostamassa pikku purtavaa, voipi olla että yöunille menoa täytyy myöhäistää tänään

Vierailija
1116/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvikummun emäntä sanoi, että hän haluaisi yhden pennun, mutta isäntä on toista mieltä. Ei hätää, mieli muuttuu kyllä isännälläkin kunhan hän somat pikku karvapallot näkee. Meillä se olin minä joka vannoutuneena koiraihmisenä sanoi ei, ei ja ei kun mies haikaili kissaa. Mies toi kissanpennun vastustuksestani huolimatta. Kuinkas sitten kävikään? Pari vuotta ja tuli toinen pentu, ja itse puolestani kannoin kotiin adoptoimani aikuisen kissan. Miksi minä aikoinaan sanoin ei? Olinpa typerä! 

Vierailija
1117/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pentulaatikossa on taas tekstiiliä jos minkälaista. Viime vuonna oli myös ja synnytyksen aikana niitä verisiä rättejä oli inha katsella. Eikö vähempi olisi siistimpi.

So simple, älä katso. Ja muista itse synnyttää siististi eli ei verta, ei roiskeita, ei ulostetta, ei virtsaa, ei limaa etc. eikä sitten oksennellakaan. 

Vierailija
1118/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitasko olla vastaamatta selviin provoamisyrityksiin.

Vierailija
1119/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitasko olla vastaamatta selviin provoamisyrityksiin.

Voitasko olla neuvomatta ja ohjeistamatta? 

Vierailija
1120/1220 |
09.10.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku istuu nyt Hilkan lootassa ja silittelee