Pentulive 2026 OFFICIAL
Kommentit (1220)
Tää synnytysaikahan menee nyt varmaan ihan nappiin. Eiköhän tämä ole eteläisestä Suomesta jossa alkaa juuri syysloma. Kasvattaja ilmeisemmin on koulussa töissä (koska Hilkka koulukoira) joten hänelläkin alkanee lomaviikko .
Kauhistus, kylässä ollut lapsi kysyi, eikö noilla koirilla ole silmiä.
Vierailija kirjoitti:
Hilkan emäntä on chattiin kirjoittanut, että Hilkka on kunnollinen koulun työntekijä. Synnytellään sitten kun syysloma alkaa ja hoidetaan työt ensin.
No tätä just kirjoitin että aika täydellinen.
Klo 12.05 äänet päälle chattiin ja ihminen silittää Hilkkaa ja kertoo vähän
Vierailija kirjoitti:
Koitin katsoa Pentuliveä, mutta heittää vain mustaksi ruudun tv:ssä. Puhelimelta näkyy tuo lähetys. Onko muilla ongelmia telkkarin lähetyksessä?
En ole edes telkkua kokeillut. Läppärillä teen hommia ja välillä aina vilkuilen hosko jo tapahtuu jotain.
Katselen tätä kautta, kun laatu parempi kuin areenassa ja näkee myös jos Huvikummun Hilkan emäntä lisää chattiin jotain kommenttia. Viimeinen on 10:39 tältä aamupaivältä.
12:03 jonkun käsi silittelee Hilkkaa
12:06 lisää rapsutuksia ja silityksiä
Vierailija kirjoitti:
Klo 12.05 äänet päälle chattiin ja ihminen silittää Hilkkaa ja kertoo vähän
Juu, mulla oli näköjään itsellä äänet pois päältä kun käden omistaja kertoi kuulumisia
12: 05 Hieno Hilkka, onko Hilkalla avautuminen menossa. Selittää myös tuota nuolemista josta aiemmin kerroin kun mututuntumalla sanoi epäilin olevan oheistoimintaa jne.
Edelleen tätä kautta siis vilkuilen niin näkee myös chattikommentit jonne nyt myös Pirjo kommentoinut 12:12
Klo 12.21 Hilkan emäntä raportoi chattiin, että on Hilkan vierellä. Muuten, hänhän on voinut myös töistä käsin seurata Pentulivestä, miten HIlkka voi mummun raporttien lisäksi
Nonnii miljoona nyt tuli yksi raja ylitettyä
julkaistu ti 6.10.2026 käynnistyskerrat 1 038 871
Vierailija kirjoitti:
Edelleen tätä kautta siis vilkuilen niin näkee myös chattikommentit jonne nyt myös Pirjo kommentoinut 12:12
Huvikummun Hilkan emäntä12:21
Olen tässä Hilkan vierellä
Huvikummun Hilkan emäntä12:22
Ja apurinki on valmiina tulemaan paikalle
Huvikummun Hilkan emäntä12:23
Oko on nyt erotettu portilla pois pentulan läheltä ja annetaan rauha Hilkalle
Vierailija kirjoitti:
Täs on nyt muutama vuorokausi katseltu tyhjää vuodetta, vain Hilkka puuttuu.Tekoäly sanoi, ett koira saa liikkua huoneistossa kuis hän tahtoo. Lapsille pettymys ja minule myös.Mikäs rotu on ens vuonna?
Joo tyhjä laatikko, aika surkea live on.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, en itse tajunnut mistä Ylen sivuilta olisi päässyt niin että näkee chatin. Kiva kun kasvattaja on nyt paikalla Hilkkaa hoitamassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää lähteä.
Tässä teille Koiramme-lehden juttu "Nipsu löytää tryffelin"
https://www.koiramme.fi/jutut/harrastaminen/virikkeita-arkeen/koirat-se…
Mulle tulee tryffeleistä aina mieleen suklaa. 😋
Itse löysin kerran paikallisesta halpakaupasta tryffeliöljypullon. En tykännyt siitä yhtään, vaikka muuten sienistä tykkäänkin. Se oli ns. priimatavaraa, muut öljymaut kuten appelsiini olivat juuri sitä mitä pitääkin.
Siitä oppii äkkiä pitämään. Sitten maistelemaan ulkomailla oikeaa tryffeli-sientä.
En oppinut, vaan päätin, etten enää haaskaa rahojani tuohon. Oli vielä suht iso pullo, eli olisin hyvin voinut oppia pitämään jos niikseen tulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos, en itse tajunnut mistä Ylen sivuilta olisi päässyt niin että näkee chatin. Kiva kun kasvattaja on nyt paikalla Hilkkaa hoitamassa.
Ole hyvä 🌞
Huvikummun Hilkan emäntä12:25
Pidän tässä tarkoituksella ääniä pois päältä ja laitan päälle,.kun on jotain kerrottavaa.
Nythän on niin että pitäisi lähteä kauppaan, vaan siellä taitaa olla nytkin ruuhkaa joten jos lähden niin käynnistyykö synnytys. 🤔 Jos en nyt lähde niin tapahtuuko vielä mitään 🤔
Mennäkkö vai eikö mennä, siinäpä vasta pulma😁
Liven kasvattajat voi tosiaan seurata pentulaatikkoa vaikka lähikaupassa asioidessa joten vaikkei livessä ei näy ihmisiä niin valvonta on tod.näk koko ajan päällä jollain tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä 🌞
Pidän tässä tarkoituksella ääniä pois päältä ja laitan päälle,.kun on jotain kerrottavaa.
Nythän on niin että pitäisi lähteä kauppaan, vaan siellä taitaa olla nytkin ruuhkaa joten jos lähden niin käynnistyykö synnytys. 🤔 Jos en nyt lähde niin tapahtuuko vielä mitään 🤔
Puhelin vaan mukaan.
12:31 nyt on myös pyyheliina ilmestynyt pentulootaan 🤔 voiko siitä mitään päätellä 😁
Hauska toi Hilkan emäntä: sen verran kontaktointia joka suuntaan ettei niissä ole mitään kuunneltaa
Tarkoittaa varmaan meitä jotka into piukeena seurataan josko jotain alakaisi kohta puoleen tapahtumaan😁
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä 🌞
Tämä avautumisvaihe kesti 4.kauden Loimulla vuorokauden. Jos Hilkka on yhtä vauhdikas kuin Sini tai Muru, niin Areenassa voi kelata 4h taaksepäin, jos missasi kaupassa käynnin takia jonkun pennun syntymän. Paras tässä itse neuvomaan, kun en meinaa malttaa ruokaa laittaa, vaikka läppäri on keittiössä :-D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ole hyvä 🌞
Puhelin vaan mukaan.
Juu, mutta jos tulee jännät paikat ja ostelen mitä sattuu sekä alan yhtäkkiä issekseni kovaan ääneen huutelemaan että voi, voi nyt syntyy ensimmäinen 😂😂
Hilkan emäntä on chattiin kirjoittanut, että Hilkka on kunnollinen koulun työntekijä. Synnytellään sitten kun syysloma alkaa ja hoidetaan työt ensin.