Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KIIRE - mikä kotiSIIVOUSpalvelu paras pk-seudulla??

30.05.2007 |

Olen ottamassa vakituista viikkosiivousta kotiimme, ja mietin onko kellään kokemusta pk-seudun siivousfirmoista (asumme Espoossa). Esim Lekator, Sivina, Helmi... ??

Pari tarjousta olen nyt saanut, 120 neliön siivous kerran viikossa (joista kerran kuussa perusteellisempi siivous) vaikuttaa maksavan yli 400 eur kuussa. (Josta saa toki vähennykset).

Hieman eroa on siinä ,tehdäänkö työ asiakkaan vai firman aineilla - kumpikohan järkevämpää??

Osaako kukaan kertoa firmojen laadusta mitään, tai jotain muita kokemuksia?

Olen tehnyt n. 7-sivuisen yksityiskohtaisen luettelon siitä mitä meillä pitää tehdä :-), lukeekohan ne sitä oikeasti edes... vaikuttaa siltä että tekevät mielellään oman konseptinsa mukaan, vaikka sanovatkin että lisätoiveet kyllä kirjataan ylös.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saan vielä ensi viikolla yhden tarjouksen... mikäli he arvioivat ajankäytöksi saman kuin edelliset, niin vaikuttaa että kahden edullisimman hintaero on n. 4,50 euroa kuussa.

Kalliimpaan sisältyisi kuitenkin aineet ja siivousvälineet - mutta epäilen, meneeköhän meillä kuitenkaan noin paljon rahaa siivousvälineisiin ja -aineisiin kuukaudessa, eli kannattaako kallistua edullisempaan joka tekee sitten meidän aineilla...?

Vai vaivattomampaan, jolloin ei itse tartte huolehtia aineistakaan? (Sitten jää käyttämättömät jo olemassa olevat aineet ja pölypussit ym. meille kaappiin turhaan lojumaan :-).

Vierailija
2/6 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vitsi, vitsi, mutta suuri osa myös tottakin - eli on erittäin vaikea löytää hyvää firmaa/siivoojaa, koska alalla henkilökunnan vaihtuvuus on todella suurta.

Meillä tosiaan on käynyt siivooja kerran viikossa yli kymmenen vuotta ja joukkoon mahtuu firmaa ja muutakin...

Sivinalle olen lyhyehkön tuttavuuden jälkeen antanut lähtöpassit. Alussa oli ihan ok siivooja, sitten henkilö vaihtui uuteen tulokkaaseen jonka harjoittelupaikkana :-/ sai kotimme toimia. Minä taas en ollut halukas maksamaan huonosta harjoittelujäljestä.

En tiedä lukavtko listaasi, firmoilla on valmiina perussiivouslomake, jota noudattavat. Meillä esim neliöitä reilu 200 ja aikaa menee noin 4 tuntia. Kuulostaa siltä että listasi opn hyvin tarkka ja näin ollen voit avrautua aika isoon tuntimäärään.

Tällä hetkellä meillä on firma, johon olen ollut vaihtelevan tyytyväinen, se on NIIIIN siitä henkilöstä kiinni - parempaan suuntaan mennään kuitenkin, mutta ei ole ollut helppoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
30.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse päädyimme aikoinamme toiminimellä töitä tekevään siivoojaan. Isommissa firmoissa oli se ongelma, että osa ei ensinäkään pystynyt takaamaan mitään vakioaikaa ja valtaosa ei sitten pystynyt myöskään antamaan vakkarisiivoojaa. Meillä on myös kaksi koiraa joten niidenkin kannalta on helpompaa, että talossa puuhastelee joka kerta tuttu ihminen. Koirat on toki laitettu lukkojen taakse, mutta kyllähän ne sinnekin kuulevat ja haistavat kuka talossa pyörii. Emme halunneet myöskään antaa hälytyskoodeja " kymmenelle eri ihmiselle" ja jotenkin tökki myös ajatus siitä että useat eri ihmiset pääsevät päiväsaikaan meillä pyörimään. Onneksi löysimme sitten hyvän siivoojan, jolla oli myös hyvät referenssit + lähes täynnä oleva viikko-ohjelma. Muutamia kertoja on hänelle pitänyt jostain jälkikäteen huomauttaa mutta muutoin homma on sujunut todella jouhevasti. Meillä siivooja tekee hommat omilla aineillaan.

Vierailija
4/6 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksityisellä toiminimellä siivoavaa. Meillä oli eka Hyvä Arki ja sitten Kotipalvelu Ykköset. Jengi vaihtui koko ajan ja taso riippui ihan siitä kuka milloinkin sattui tulla siivoamaan. Sen jälkeen vaihdoimme yhden naisen putiikkiin ja kyseinen siivooja OLI helmi. Hän valitettavasti joutui lopettamaan henkilökohtaisista syistä. Vaihdoimme toiseen yksityiseen tmi:een, mutta sen naisen kanssa meillä ei kemiat synkanneet yhtään ja hän lisäksi siivosi tosi huonosti että vaihdoimme kolmanteen tmi:een ja siihen olemme toistaiseksi olleet ihan tyytyväisiä. Hassua, että eka yksityinen siivosi 2,5H/vko 28 eur/h, toka 3h/vko 29 eur/h ja kolmas 4h/vko 30 eur/h. Neliöitä meillä noin 200 ja siivous joka viikko.

Vierailija
5/6 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ollaan vaihtamassa kolmannen kerran siivousfirmaa 1,5 vuoden sisällä. Kaikissa sama juttu, ekat kerrat ok jälki (pientä huomauttamista), mutta sitten lipsumisia alkaa tulla enemmän ja mikä pahinta, reklamaatioihin ei enää vastailla. Tosiaan, firmoissa siivoojat vaihtuvat pahimmillaan niin, että joka kerta on eri/uusi henkilö. Ja jos on minimilaskutusaika (esim. 2h), niin meillä ainakaan tämä ei työn tekemisen suhteen totutunut (tehty aika esim vain 1,5h). Ekalla firmalla oli oma siivousohjelma, josta valittiin, mitä halutaan tehtäväksi, toinen firma ilmoitti suullisesti, mitä heidän siivoukseensa kuuluu ja kieltämättä kerrottuna se kuulosti paremmalta kuin käytännössä. Esim. ajatus siitä, että siivooja katsoo joka kerta, onko esim. kaakeleiden pesu tarpeen vai käyttäisikö ko. ajan johonkin muuhun hommaan, kuulosti loistavalta, mutta tarkoittaa käytännössä sitä, että kuljetaan laput silmillä ja tehdään vain todellakin perussiivous. Se mikä mielestäni on suurin ongelma, on se, ettei pääkaupunkiseudulla tahdo saada yhteydenottoja " paremmilta" firmoilta, siis ovat ilmeisesti niin täystyöllistettyjä, etteivät ehdi vastailla tarjouspyyntöihin.

Vierailija
6/6 |
31.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoojalla on iso merkitys! Kuka siivoaa mitenkin. Voisin ottaa myös toiminimen tästä syystä. Jos henkilö vakuuttaisi. Sellaista omaa järkeä arvostan - jos maksan, en viitsi joka asiasta sanoa, vaan pitää käyttää itse järkeä... Minusta on kätevää tuo, että heillä on omat aineet - edelliselle ostelin aina ties mitä, kun pyysi aina eri aineita...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kaksi