Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS: Vantaan Jokiniemessä koululounas voi olla klo 9.45

Vierailija
22.09.2026 |

Ihmettelen, miksi HS:n jutussa kerrotaan, että lounas tarjotaan koulussa porrastetusti klo 9.45 - 11.50. Ymmärrän, että isossa koulussa pitää porrastaa, mutta samalla olen kummissani, miksi ensimmäiset aloittavat lounaan ennen aamukymmentä ja viimeiset ennen puoltapäivää. 

Suositusten mukaan koululounas pitäisi tarjota klo 11 - 12:n välillä. Jos isossa koulussa siihen ei pystytä, miksi ei ole siirretty ruokailua kokonaisuudessaan myöhemmäksi niin, että ensimmäiset söisivät esim. klo 10.30 ja viimeiset 12.30? Silloin kenenkään ei tarvitsisi aloittaa päivää lounaalla ja iltapäivän jaksaisi koulussa edes vähän paremmin. Onhan se nyt ihan järjen vastaista, että oppilas syö kotona aamupalan, lähtee kouluun, vie repun luokkaan, pesee kädet ja siirtyy lounaalle. 

Olen itse ollut töissä päiväkodissa, jossa alle 3-vuotiaiden lounas oli klo 10.30. Oli sekin aikaisin, mutta jotenkin siedettävä niiden alle 3-vuotiaiden kanssa. Sitten oltiin jo 11.30 päiväunilla, ja kuitenkin klo 14 odotti välipala. Koulussa ei ole useimmiten talon puolesta välipalaakaan. 

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi yksi