Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HS; Neljä tavismiestä näyttää millaista tyhjässä tarpomista Tinder on jos ei näytä hyvältä: "Mieltä syödään pala kerrallaan"

Vierailija
22.09.2026 |

https://www.hs.fi/lifestyle/art-2000012246575.html

Silti nämä miehet palaavat äppeihin kerta toisensa jälkeen, koska ne ovat edelleen yleisin tapa jolla alle 40-vuotiaat ihmiset pariutuvat tai löytävät lyhytaikaista seuraa.

"Olen kuitenkin siitä onnellisessa asemassa, että saan yhden mätsin muutaman päivän sisään. Useimmat saavat yhden kuussa tai nolla. Peli on äärimmäisen raaka, ihmismieli syödään elävältä."

Kommentit (907)

Vierailija
641/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mies voi esimerkksi haluta "edetä hitaasti" ja seurustelu kestää ja kestää eikä suvullekaan esitellä kun vasta puolen vuoden tai vuoden päästä. Lapsia ei oikein haluta eikä muuttaa yhteen eikä yhteistä lainaa. Kaverit ajaa aina ohi jne."

Tuollaisia miehiä on pilvin pimein myös niissä miehissä jotka ovat tehneet alunperin aloitteen.

Vierailija
642/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuo on aidosti kamalaa, päätyä yhteenntytyjämiehen kanssa, kädenlämpöiseen suhteeseen vetämään passiivista kivirekeä. Siksi on niin tärkeää, että mies tekee aloitteen, silloin mies on mukana jutussa eikä vain lillu paremman puutteessa."

Sivuutat nyt sen että hyvin iso osa miesten aloitteista ja kiinnostuksesta tehdään seksin toivossa eikä siksi että sen naisen kanssa nähtäisiin heti aluksi suurta sielujen sympatiaa.

Miehen aloite ei siis millään tavalla takaa sitä että se mies aidosti haluaisi olla juuri tämän naisyksilön kanssa ja panostaisi jatkossa siihen suhteeseen jotenkin paljon.

Se on vaihe 2, karsitaan niistä aloitteen tekevistä ne, jotka ovat vain seksin perässä. (Mä olen X-sukupolven romantikkoja, nykykielellä demiseksuaali).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten kannattaa ymmärtää ettei naaras tuo mitään positiivista miehen elämään.

Kyllä minun koirani tuo elämääni paljon hyvää. 

Myös vaimoni, vaikka häntähän sinä tietysti et tarkoittanut tuolla alentavalla sanalla. 

Vierailija
644/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ammatti lentäjä tai lääkäri on kyllä naiset kiinnostuu. 

Vierailija
645/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se on vaihe 2, karsitaan niistä aloitteen tekevistä ne, jotka ovat vain seksin perässä. (Mä olen X-sukupolven romantikkoja, nykykielellä demiseksuaali)."

Niin ja jos nainen tekee aloitteen niin toisessa vaiheessa arvioidaan että onko se mies yhtä innoissaan ja sitoutunut kuin itse on.

Vierailija
646/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen antanut pakit yhdelle lentäjälle ja parille lääkärille. Eivät olleet mun tyyppisiä eikä kiinnostanut yhtään. 

Vierailija
647/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut Tinderissä, joten omakohtaista kokemusta sovelluksesta ei ole. Silti minun on vaikea ymmärtää, että miksi siellä roikutaan, kun seuraa ei löydy ja tulee vain mielipahaksi?

Eikö se miesten ja naistenkin suhde siellä ole jotain 80/20 ja tuossa naisten osuudessa luonnollisesti botit ja ammattilaiset mukana. Ihan loogisesti ajatellen kyseinen sovellus on miehelle hyvin epätodennäköinen paikka löytää seuraa.

Euroopassa Tinderin sukupuolijakauma on miltei täydellinen 50/50. Muualla maailmassa se on n. 75-25.

https://www.enterpriseappstoday.com/stats/tinder-statistics.html

Okei, kiitos tiedosta. En silti ymmärrä miksi sieltä pitää yrittää etsiä seuraa, kun on jo kokemus siitä, ettei sieltä sellaista tunnu löytyvän.

Koska seuran löytäminen sieltä on silti näillekin miehille 100x todennäköisempää kuin jostain "lenkkipolulta tai baarista".

Oman kokemuksen mukaan baarista löytää kyllä paljon helpommin ja ns tasokkaampaa seuraa kuin tinderistä. Itse olen varmaan miehenä sieltä paremmasta päästä kun saan tinderissäkin sen 2-3 tykkäystä/viikko. Mutta eihän noista tinder jutuista treffeille saakka etene kuin pieni osa, lisäksi osa tykkäyksistä tulee sellaisilta jotka ei ole sopivia itselleni.  Toki tuolta lenkkipolulta nyt tuskin juuri kukaan löytää seuraa tai ainakaan itsellä ei tulisi mieleen alkaa häiritsemään kenenkään lenkkiä.

Et kovin hyvä ole. Mä olen elämäni aikana treffaillut varmasti 150 eri naisen kanssa, olen harrastanut seksiä yli puolien heistä kanssa. En ole koskaan ketään naista tavannut baareista enkä lenkkipoluilta. Jo 20 vuotta sitten lehti-ilmoitusten, erilaisten deitti sivustojen, nykyään tinderistä löytyy. Joka ikinen päivä tulee tinderissä mätsi, viikonloppuna voi tulla 10 mätsiä illassa. Viime viikolla treffailin 2 naista, edellisellä 2, tällä viikolla on treffit, seuraavallakin, vaikka kuinka paljon kunhan aikataulut sopii. Jos tinderistä ei löydy seuraa, kannattaa pysähtyä miettimään vähän itseensä. 

Minusta tuo toinen kuulostaa paljon paremmalta vaihtoehdolta kuin sinä. 

Voi olla. Mutta mä en liikunnallisen, urheilua lähes joka päivä harrastavana, ylipäätään itsestäni huolta pitävänä miehenä missään baareissa käy. Niissä käy juopot. Syönkin niin terveellisesti että todella harva mies. Joskus kun kävin baareissa, en niissä koskaan ketään naista edes yrittänyt lähestyä. Ehkä se kaikista epäviehättävin paikka 

Vierailija
648/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ollut Tinderissä, joten omakohtaista kokemusta sovelluksesta ei ole. Silti minun on vaikea ymmärtää, että miksi siellä roikutaan, kun seuraa ei löydy ja tulee vain mielipahaksi?

Eikö se miesten ja naistenkin suhde siellä ole jotain 80/20 ja tuossa naisten osuudessa luonnollisesti botit ja ammattilaiset mukana. Ihan loogisesti ajatellen kyseinen sovellus on miehelle hyvin epätodennäköinen paikka löytää seuraa.

Euroopassa Tinderin sukupuolijakauma on miltei täydellinen 50/50. Muualla maailmassa se on n. 75-25.

https://www.enterpriseappstoday.com/stats/tinder-statistics.html

Okei, kiitos tiedosta. En silti ymmärrä miksi sieltä pitää yrittää etsiä seuraa, kun on jo kokemus siitä, ettei sieltä sellaista tunnu löytyvän.

Koska seuran löytäminen sieltä on silti näillekin miehille 100x todennäköisempää kuin jostain "lenkkipolulta tai baarista".

Oman kokemuksen mukaan baarista löytää kyllä paljon helpommin ja ns tasokkaampaa seuraa kuin tinderistä. Itse olen varmaan miehenä sieltä paremmasta päästä kun saan tinderissäkin sen 2-3 tykkäystä/viikko. Mutta eihän noista tinder jutuista treffeille saakka etene kuin pieni osa, lisäksi osa tykkäyksistä tulee sellaisilta jotka ei ole sopivia itselleni.  Toki tuolta lenkkipolulta nyt tuskin juuri kukaan löytää seuraa tai ainakaan itsellä ei tulisi mieleen alkaa häiritsemään kenenkään lenkkiä.

Et kovin hyvä ole. Mä olen elämäni aikana treffaillut varmasti 150 eri naisen kanssa, olen harrastanut seksiä yli puolien heistä kanssa. En ole koskaan ketään naista tavannut baareista enkä lenkkipoluilta. Jo 20 vuotta sitten lehti-ilmoitusten, erilaisten deitti sivustojen, nykyään tinderistä löytyy. Joka ikinen päivä tulee tinderissä mätsi, viikonloppuna voi tulla 10 mätsiä illassa. Viime viikolla treffailin 2 naista, edellisellä 2, tällä viikolla on treffit, seuraavallakin, vaikka kuinka paljon kunhan aikataulut sopii. Jos tinderistä ei löydy seuraa, kannattaa pysähtyä miettimään vähän itseensä. 

Minusta tuo toinen kuulostaa paljon paremmalta vaihtoehdolta kuin sinä. 

Voi olla. Mutta mä en liikunnallisen, urheilua lähes joka päivä harrastavana, ylipäätään itsestäni huolta pitävänä miehenä missään baareissa käy. Niissä käy juopot. Syönkin niin terveellisesti että todella harva mies. Joskus kun kävin baareissa, en niissä koskaan ketään naista edes yrittänyt lähestyä. Ehkä se kaikista epäviehättävin paikka 

Sä et ilmeisesti ole oikein käynyt muualla sitten kuin lähiöräkälöissä. 

Ymmärrän. 

Vierailija
649/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä helkuttia? Eihän noiden ulkonäössä ole mitään vikaa?

Eivätkö vastanneetkaan mielikuvaasi incelistä?

Kappas.

Vierailija
650/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan samanlaista paskaa tinder on naisillekin.

No ei ainakaan mulla. Sain kuvattomanakin +100 matchia päivässä. Käytännössä jokainen pyyhkäisy oli match.

Onko tarkoitus vain kerätä mahdollisimman monta mätsiä?

Vierailija
651/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai että ihmismieli syödään elävältä? Heh, niin niin. Siinähän kerjäätte kuoppaan asti. Muistakaa pitää niitä terapiaistuntojanne ja rääkyä kaverinne olkapäähän. Mitäkö tarkoitan tällä kommentilla? Sitä, että kasvattakaa henkiset pallit. Mieheltä. 

Vierailija
652/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mies voi esimerkksi haluta "edetä hitaasti" ja seurustelu kestää ja kestää eikä suvullekaan esitellä kun vasta puolen vuoden tai vuoden päästä. Lapsia ei oikein haluta eikä muuttaa yhteen eikä yhteistä lainaa. Kaverit ajaa aina ohi jne."

Tuollaisia miehiä on pilvin pimein myös niissä miehissä jotka ovat tehneet alunperin aloitteen.

Oletko tavannut miehiä pilvin pimein, vai ounasteletko?

Vierailija
653/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai että ihmismieli syödään elävältä? Heh, niin niin. Siinähän kerjäätte kuoppaan asti. Muistakaa pitää niitä terapiaistuntojanne ja rääkyä kaverinne olkapäähän. Mitäkö tarkoitan tällä kommentilla? Sitä, että kasvattakaa henkiset pallit. Mieheltä. 

Tuo on naistyypillistä käyttäytymistä ja vertaistuen etsimistä, eikä sitä ihmetellä saati paheksuta.

Vierailija
654/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tässä yleiset miesten ongelmat deittisovelluksissa:

- miehillä on kilometrin mittainen kriteerilista, millainen naisen kuuluu olla eikä yhtään ajatella, onko itsellä samoja ominaisuuksia. Toiselta ei mielestäni voi vaatia sellaisia omianaisuuksia, joita ei edes itse täytä (esim. urheilullinen vartalo)

- moni antaa naiselle pakit jo heti 1-2 treffien jälkeen, jos heti alussa ei tule sellaista fiilistä, että kipinöi ja menee jalat alta

- jos mies tapaa jonkun mukavan naisen, jonka seurassa viihtyy, niin silti tulee herkästi fiilis, että "pitäisikö minun kuitenkin palata takaisin Tinderiin swaippailemaan, ehkä mä sieltä vähän paremmankin naisen löydän"

Vaihda päikseen mies ja nainen, niin olet lähellä totuutta.

Vierailija
655/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai ainakin kiinnostujien määrä lisääntyy. Naiset kuulemma pariutuvat mieluiten yhtä kouluttautuneiden kanssa.

Vierailija
656/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voitko väittää rehellisesti, että naisilla valinnanvaraa ei ole enemmän?

Vierailija
657/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voitko väittää rehellisesti, että naisilla valinnanvaraa ei ole enemmän?

Paska on paskaa, oli sitä paljon tai vähän. 

Vierailija
658/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilin Tinderiä viime vuonna, ja olihan se kyllä todella kylmää kyytiä. Matcheja ei juurikaan tullut, ja viestittely niiden harvojen matchien kanssa mitä sain, oli tosi ankeaa. Naiset vastasivat muutamalla sanalla, jos vastasivat mitään. 

Totesin nopeasti, että en selkeästi ole sitä, mitä Tinderin naiset etsivät. 

M37, eronnut, ei lapsia

Vierailija
659/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on naistyypillistä käyttäytymistä ja vertaistuen etsimistä, eikä sitä ihmetellä saati paheksuta.

Anteeksi vanhanaikaisuuteni mutta se on myös heikkoutta mutta kertokaa, mihin voin postittaa laatikollisen nenäliinoja. Korjaan, ei sittenkään. En lahjoita mitään. Siinähän itkette. 

Vierailija
660/907 |
23.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen antanut pakit yhdelle lentäjälle ja parille lääkärille. Eivät olleet mun tyyppisiä eikä kiinnostanut yhtään. 

Astronautti voisi kolahtaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi neljä