Miten täytätte elämämme 5-10 vuoden päästä kun tekoäly on vienyt kaikkien työt?
Minä luovun töistä ihan mielellään. En ole rakentanut identiteettiäni työn varaan, ja keksin kyllä paljon mukavampaa ajankulua kuin työ. Varmaan työnarkkareille tulossa vaikeat ajat.
Kommentit (34)
Isäni sanoi jo 70-luvulla, kun olin lapsi, ettei terve ruumis työtä kaipaa. Ongelma ei edelleenkään ole, miten saisin aikani kulumaan, vaan miten sen rahoitan. Tosin olen varautunut tuohon jo perin hyvin viimeisen 30 vuoden aikana, mitä olen työelämässä ollut.
Olen silloin ollut jo vuosia eläkkeellä. Keskityn harrastamiseen ja lastenlasten lapsiin.
Saa nähdä, mutta olen kyllä valmis työttömäksi heti nyt.
Tekoälyn korvatessa meidät ei meistä ole enää hyötyä. Harhaista ajatella että saisimme viettää jotain leutoa siestaa kun poistumme työriveistä. Mehän eletään täällä vain siksi kun valtaa pitävät rikkaat sen sallivat.
Kaitsen ohjauskeskuksessa siivousrobottien laumaa ja ratkon niiden eteen osuvat ongelmatilanteet.
Vierailija kirjoitti:
Olen silloin ollut jo vuosia eläkkeellä. Keskityn harrastamiseen ja lastenlasten lapsiin.
Minä olen jo, ja sain taiteilijaeläkkeenkin, mutta 10 vuoden kuluttua en varmaankaan ole enää elossa. Lastenlapsia ei ole eikä tule.
Minä vaan elelen elämään. Ei hirveästi tekoäly haittaa.
Jatkan töitäni koska tekoäly ei pysty niitä viemää.
Myyn asunnon pois ja muutan Afrikkaan. Siellä on halpaa asustella ja lämmintä ja hiljaista kun ihmiset ovat tulleet Suomeen
Vierailija kirjoitti:
Minä vaan elelen elämään. Ei hirveästi tekoäly haittaa.
Anteeksi kirjoutusvirhe.
Vierailija kirjoitti:
Palstaillaan ja otetaan viinaa.
Joku voisi luulla, että sitähän teet jo klo 07-23?
Firmojen omistajat tarvitsevat asiakkaita. Siksi täytyy tulla jokin kohtuullinen kansalaispalkka, ja veroja ei enää kerätä ihmisten tekemästä työstä vaan tekoälyn ja robottien työstä. Sekä tietysti kulutuksesta kuten nykyäänkin.
Lisäksi hinnat tulevat halpenemaan kun tuotannon kulut laskevat
Vierailija kirjoitti:
Jatkan töitäni koska tekoäly ei pysty niitä viemää.
Mikä on sellainen työ jota tekoäly tai robotti ei pystyisi tulevaisuudessa tekemään?
Ei tekoäly aivan kaikkea korvaa mutta suurimman osan. Työnteosta tulee vapaaehtoista.
10 vuoden kuluttua maailmassa tulee olemaan miljardi robottia
Vaellan kaikki Suomen kansallispuistot ja erämaat läpi, sitten siirryn vaeltaman ulkomaille. :)