Työkkäristä ei ole kuulunut mitään kesäkuun jälkeen
Edes työnhakuvelvoitetta ei enää näy työmarkkinatorissa, onkohan he luovuttaneet minun suhteen?
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Samat itselläni. Sekä ns. Oma työvalmentajan numero poissa käytöstä 👍😅
Ja ikää tosiaan 35v että en ole edes eläköitymässä. Tähän asti soitelleet kyllä ahkerasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taitaa tuo putiikki olla sekaisin kuin seinäkello? Olin itse työttömänä just silloin, kun siirto valtiolta kunnille alkoi. Ei kuulunut omalla kohdallanikaan tuolloin mitään moneen kuukauteen. Tosin pääsin töihin, niin eipä sinänsä itseäni haitannut. Nähtävästi tuokin uudistus on mennyt niin huolella metsään kuin vain voi.
Mitä muuta voi odottaa Marinin hallituksen sekoilulta💩🤡 Vahvaa demariosaamista ja vituiks meni.
Se on lopulta aivan sama, että ketkä tuolla hallituksessa "uudistuksia" tekevät pieleen menee kuitenkin. Vähän sama, kuin työkaveri totesi yksi päivä, Aivan sama, mitä täällä tehdään, niin vituiks menee kuitenkin.
Vierailija kirjoitti:
Kesäkuussa viimeinen yhteydenotto myös minulla. Olen jo 63-vuotias, mutta tähän asti kyllä on soiteltu.
Noh, sitä odotellessa.
Viimeiseksi soitettu helmikuussa, no osaan ilman heitäkin työhakemuksia lähetellä, varmaankin eivät enään 63v soittele, pitävät vanhana työmarkkinoille.
Oulu. Ei mitään yhteydenottoa 5 kuukauteen. Eivät yksinkertaisesti ehdi, kun kortistoon tulee päivittäin vähintään satoja uusia työttömiä.
Vierailija kirjoitti:
Ne tajuavat itsekkin että tietyn iän ylittänyt ihminen tuskin tulee työllistymään. Mitä silloin turhaa tuhlaamaan karsittuja resursseja?
Mutta olen vasta 27 vuotias
AP
Kolmen kuukauden välein soittaa ja silloin samalla sovitaan seuraava soitto tai tapaaminen. Eläke häämöttää vuoden päässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne tajuavat itsekkin että tietyn iän ylittänyt ihminen tuskin tulee työllistymään. Mitä silloin turhaa tuhlaamaan karsittuja resursseja?
Mutta olen vasta 27 vuotias
AP
Eihän Suomessa kukaan halua yli 25-vuotiasta töihin, varsinkin jos tämä on nainen.
Ei kyllä tee mieli puolustaa tätä maata, jos ja kun aika tulee.
Ihan vasta ajettiin ihmiset toimeentulotuen puolelta pakolla työttömiksi työnhakijoiksi, paitsi jos haluaa puolitetun tt-tuen. Eiköhän siellä oo työvoimaviranomaisilla kädet täynnä niitä moniongelmaisia, joita pitäisi jotenkin saada työmarkkinoiden käyttöön, jos vaan ehtivät terveys- ja päihdeongelmiltaan (siis nämä työttömäksi onnistuneesti ilmoittautuneet, ei ne työntekijät siellä virastossa). Lisäksi tässä kohtaa on aina muutenkin ruuhkaa, kun kesätyöt on loppuneet ja työnhakijoiksi tulee sieltä ihmisiä. Työttömiä on ihan helvetisti ja siellä on vähän työntekijät aivan ylityöllistettynä.
Mulla kyllä työnhakuvelvoitetta 3 paikkaa kuukaudessa. Varmaan lokakuussa myös soittoaika mutta ei vielä ole ilmoitusta tullut.
Vierailija kirjoitti:
Ihan vasta ajettiin ihmiset toimeentulotuen puolelta pakolla työttömiksi työnhakijoiksi, paitsi jos haluaa puolitetun tt-tuen. Eiköhän siellä oo työvoimaviranomaisilla kädet täynnä niitä moniongelmaisia, joita pitäisi jotenkin saada työmarkkinoiden käyttöön, jos vaan ehtivät terveys- ja päihdeongelmiltaan (siis nämä työttömäksi onnistuneesti ilmoittautuneet, ei ne työntekijät siellä virastossa). Lisäksi tässä kohtaa on aina muutenkin ruuhkaa, kun kesätyöt on loppuneet ja työnhakijoiksi tulee sieltä ihmisiä. Työttömiä on ihan helvetisti ja siellä on vähän työntekijät aivan ylityöllistettynä.
Tämänkin sirkuksen kun lakkauttaisi ja tilalle perustulo niin valtio säästäisi ja hommat sujuisi.
Ei nämä virkailijat ole kuin korkeakoulutettujen keinotyöpaikkoja.
Sama täällä. Hakuvelvoite kovimman kautta vaikka tiedetään molemmat ettei tämän ikäinen enää kelpaa. Virkailija sanoi ettei heillä ole mitään miten auttaa sen jälkeen kun Marinin paskahallituksensa kera poisti ikääntyneiden ansiosidonnaisen lisäpäivät. Toivotan onnea teille nuoremmille joiden eläkeikää hilataan ylöspäin. Itsehän ton sakin äänestätte kerta toisensa jälkeen päättämään asioista eli sekoilemaan ja heikentämään suomalaisen elintasoa. Muistakaa tämä.