Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaikki aina tuomitsee minut?

Vierailija
21.09.2026 |

Mussa on joku sellainen piirre, joka saa ihmiset väheksymään minua. Puhuin sitten mistä tahansa niin kaikki lytätään.   Sitten toinen henkilö puhuu täysin samoista asioista ja häntä ylistetään. 

Mikä homma.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärä seura. Ei ole normaalia että heillä tapana lytätä yhtä.

Vierailija
2/7 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako tuo palkkaan ja urakehitykseen? Jos ei, anna olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla työelämässä täysin sama! Tosin voi johtua siitä että olen nainen ja kolleegani miehiä. Esimerkkinä vaikkapa palaveri jossa esitän jonkin huomion tai asian, tämä lytätään tai sitä ei huomioida. Jossain seuraavassa palaverissa kollega (mies) esittää täysin saman asian, ja nyt se onkin hyvä huomio ja tärkeä asia. Myös kehitysideoille käy lähes säännönmukaisesti näin.

Vierailija
4/7 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa ilman tarkempaa kuvailua. Toistuuko tämä seurasta riippumatta vai onko se ongelma vain esimerkiksi työpaikalla?

Vierailija
5/7 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä olet huono selittämään juttuja. Pakotat ihmiset arvaamaan mistä on oikeasti kyse.

Vierailija
6/7 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä olet huono selittämään juttuja. Pakotat ihmiset arvaamaan mistä on oikeasti kyse.

Olen tavannut muutamia tällaisia ihmisiä, jotka ilmaisevat itseään ylimalkaisesti ja vaikeaselkoisesti ja jotka eivät osaa/jaksa selventää sanomaansa. Kun joku toinen sitten pukee heidän ajatuksensa ymmärrettävään muotoon, he ottavat itseensä siitä, että heidät aina "ohitetaan" ja kuinka joku muu aina "omii" heidän esittämänsä ajatukset. Tähän malliin:

Minä: Hei, varmistaisin vielä, että mikä oli se kohta tässä raportissa, joka mun piti korjata?

Henkilö A: No se juttu siellä lopussa, siis se, mistä oli puhetta.

Minä: ???

Henkilö A: No se juttu, et sä muista mistä me puhuttiin?

Henkilö B: Siis se vuotuinen asiakasmäärän kasvu. Se kasvoi 5,1 prosenttiyksikköä viime vuonna, ei sitä edellisenä.

Minä: Aha, joo, kiitti!

Henkilö A: No mä olisin kyllä kertonu sen itsekin! Aina te ohitatte mut!

Vierailija
7/7 |
21.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tapahtuu tätä joissakin netin ryhmissä missä ollaan vain nimimerkillä. Esim. Kun koronan tullessa kirjoitin että sen kerran kun olen menossa konserttiin se perutaan, kaikki hyökkäsi mun kimppuun että kyllä se nyt pitää ymmärtää eikä saa yhtään harmittaa. Vähän myöhemmin jonkun usein konserteissa käyvän konsertti oli peruttu, ja hänpä saikin kovasti myötätuntoa.

Toinen kommenttini liittyi yhteiskunnallisiin asioihin ja siinä kuulemma vedin mutkat suoriksi. Vähän myöhemmin toinen keskustelija esitti ihan saman kommentin, ja häneltä se olikin hyvin sanottu ja oli ihan oikeassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän