Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yliarvostetuimmat bändit/artistit?

Vierailija
20.09.2026 |

Suomalaisista bändeistä ainakin Apulanta, Eppu Normaali ja Hassisen Kone.

Ulkomaalaisista Beach Boys, AC/DC ja Iron Maiden.

Sooloartisteista Whitney Houston, Janis Joplin ja Michael Jackson.

Kommentit (105)

21/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liki kaikki rap- ja hiphop-roska. 1960-70-luvulla sentään osattiin tehdä musiikkia, siitä lähtien on taannuttu.

Vierailija
22/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taylor Swift - jos tästä menee vielä tuotanto yhtään kliinisemmäksi, niin saman tien ihmiset voisivat kuunnella hengetöntä ja sielutonta tekoälymusaa.

Haloo Helsingin ja Olavi Uusivirran suosio on jäänyt mysteeriksi itselleni.

ABBAa olen aina suorastaan inhonnut, on toki joo hienoja sävellyskulkuja, stemmoja, tuotannollisia juttuja jne. mutta silti...yliarvostettua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dupont kirjoitti:

Liki kaikki rap- ja hiphop-roska. 1960-70-luvulla sentään osattiin tehdä musiikkia, siitä lähtien on taannuttu.

Ihan mielenkiinnosta kysyn: keitä räppäreitä tarkalleen tarkoitat, ja mikä tekee esimerkiksi Tupacin, Biggien, Nasin, Jay-Z, Eminemin, Dr. Dren, Kanye Westin, Kendrick Lamarin, J. Colen, OutKastin, A Tribe Called Questin, Wu-Tang Clanin tai Run-D.M.C. musiikista mielestäsi roskaa? Siis mikä muu tuotannollinen, tekninen, musiikillinen tai lyyrinen peruste siihen on kuin se, ettet itse pidä kyseisestä genrestä? Jos kerran väität kokonaisen musiikkigenren olevan roskaa, olisi kiinnostavaa kuulla, millä konkreettisilla kriteereillä sitä arvioit.

Vierailija
24/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

JVG

Vierailija
25/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dupont kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn: keitä räppäreitä tarkalleen tarkoitat, ja mikä tekee esimerkiksi Tupacin, Biggien, Nasin, Jay-Z, Eminemin, Dr. Dren, Kanye Westin, Kendrick Lamarin, J. Colen, OutKastin, A Tribe Called Questin, Wu-Tang Clanin tai Run-D.M.C. musiikista mielestäsi roskaa? Siis mikä muu tuotannollinen, tekninen, musiikillinen tai lyyrinen peruste siihen on kuin se, ettet itse pidä kyseisestä genrestä? Jos kerran väität kokonaisen musiikkigenren olevan roskaa, olisi kiinnostavaa kuulla, millä konkreettisilla kriteereillä sitä arvioit.

Unohdit Cypress hillin.

Vierailija
26/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milan Jaff.

Vierailija
27/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raptori.

Vierailija
28/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin ne, joista itse tykkäät kun listojasi katsoo.

Yleensä sellaiset artistit, bändit ja genret, joista ei itse pidä haukutaan yliarvostetuiksi ilman sen kummempia perusteluja. Minusta on hyvä että on ylipäätään kiinnostunut musiikista ja se on tavallisesti hyvä keskustelun aihe millaisesta musiikista, elokuvista tai tv-ohjelmista joku pitää. 

Vierailija
29/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nirvana ja Beatles haukutaan aina yliarvostetuiksi mutta eivät todellakaan sitä ole. Tuo oli joskus muodikasta kun musiikki oli kulttuurillisesti vielä jotenkin merkittävää ja joillakin on jäänyt levy päälle.

Vierailija
30/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulanta

Kaija Koo

Haloo Helsinki

Maija Vilkkumaa

Vierailija
31/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tiedoksi että Beach Boys on aliarvostettu, ei yliarvostettu.

Vierailija
32/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaankin ne, joista itse tykkäät kun listojasi katsoo.

Yleensä sellaiset artistit, bändit ja genret, joista ei itse pidä haukutaan yliarvostetuiksi ilman sen kummempia perusteluja. Minusta on hyvä että on ylipäätään kiinnostunut musiikista ja se on tavallisesti hyvä keskustelun aihe millaisesta musiikista, elokuvista tai tv-ohjelmista joku pitää. 

Kaikista hulluin peruste haukkua jotain artistia yliarvostetuksi on se, että ei nyt vaan itse satu tykkään kyseisestä artistista. Mielestäni nimenomaan pitäisi puolueettomasti analysoida kyseisen laulajan laulutaitoja ja muita musiikillisia taitoja.

Vierailija
33/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Freddie Mercury / Queen, Elton John ja kaikki muut homppelit, paitsi Little Richard, Tšaikovski, Village people ja Frankie goes to Hollywood..

Entäs George Michael ja Judas Priestin laulaja Rob Halford?

Vierailija
34/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Milan Jaff.

Onko tuo jotenkin arvostettu ollut koskaan 🙄

Vierailija
35/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apulanta. Liikeyritys, ei bändi.

Vierailija
36/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki nämä autotunetyttöset ja rapinpaskat ei ole musiikkia näheetkään.

Vierailija
37/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paula Vesala

38/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielipidekysymyksiähän nuo aina ovat, mutta ne artistit/bandit, joiden musiikki säilyy, ovat niitä tekijöitä. Yhden hitin ihmeet eivät. Siksi arvostan itse 1960-70-lukujen klassista rock-aikaa (proge!), koska tuon ajan tuotantoa kykenee kuuntelemaan vielä nykyäänkin.

Vierailija
39/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Madonna, todella huono livenä.

Hän on niitä artisteja jotka tulee unohtumaan ja syy on heikko lauluääni. Hänellä oli hyviä pophittejä mutten halua kuunnella niitä sen äänen takia. 

Vierailija
40/105 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Appareitten "suosiota" en minäkään oikein ymmärrä...

No mitä siinä et ymmärrä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä