Yliarvostetuimmat bändit/artistit?
Suomalaisista bändeistä ainakin Apulanta, Eppu Normaali ja Hassisen Kone.
Ulkomaalaisista Beach Boys, AC/DC ja Iron Maiden.
Sooloartisteista Whitney Houston, Janis Joplin ja Michael Jackson.
Kommentit (105)
Taylor Swift - jos tästä menee vielä tuotanto yhtään kliinisemmäksi, niin saman tien ihmiset voisivat kuunnella hengetöntä ja sielutonta tekoälymusaa.
Haloo Helsingin ja Olavi Uusivirran suosio on jäänyt mysteeriksi itselleni.
ABBAa olen aina suorastaan inhonnut, on toki joo hienoja sävellyskulkuja, stemmoja, tuotannollisia juttuja jne. mutta silti...yliarvostettua.
Dupont kirjoitti:
Liki kaikki rap- ja hiphop-roska. 1960-70-luvulla sentään osattiin tehdä musiikkia, siitä lähtien on taannuttu.
Ihan mielenkiinnosta kysyn: keitä räppäreitä tarkalleen tarkoitat, ja mikä tekee esimerkiksi Tupacin, Biggien, Nasin, Jay-Z, Eminemin, Dr. Dren, Kanye Westin, Kendrick Lamarin, J. Colen, OutKastin, A Tribe Called Questin, Wu-Tang Clanin tai Run-D.M.C. musiikista mielestäsi roskaa? Siis mikä muu tuotannollinen, tekninen, musiikillinen tai lyyrinen peruste siihen on kuin se, ettet itse pidä kyseisestä genrestä? Jos kerran väität kokonaisen musiikkigenren olevan roskaa, olisi kiinnostavaa kuulla, millä konkreettisilla kriteereillä sitä arvioit.
Vierailija kirjoitti:
Dupont kirjoitti:
Liki kaikki rap- ja hiphop-roska. 1960-70-luvulla sentään osattiin tehdä musiikkia, siitä lähtien on taannuttu.
Ihan mielenkiinnosta kysyn: keitä räppäreitä tarkalleen tarkoitat, ja mikä tekee esimerkiksi Tupacin, Biggien, Nasin, Jay-Z, Eminemin, Dr. Dren, Kanye Westin, Kendrick Lamarin, J. Colen, OutKastin, A Tribe Called Questin, Wu-Tang Clanin tai Run-D.M.C. musiikista mielestäsi roskaa? Siis mikä muu tuotannollinen, tekninen, musiikillinen tai lyyrinen peruste siihen on kuin se, ettet itse pidä kyseisestä genrestä? Jos kerran väität kokonaisen musiikkigenren olevan roskaa, olisi kiinnostavaa kuulla, millä konkreettisilla kriteereillä sitä arvioit.
Unohdit Cypress hillin.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin ne, joista itse tykkäät kun listojasi katsoo.
Yleensä sellaiset artistit, bändit ja genret, joista ei itse pidä haukutaan yliarvostetuiksi ilman sen kummempia perusteluja. Minusta on hyvä että on ylipäätään kiinnostunut musiikista ja se on tavallisesti hyvä keskustelun aihe millaisesta musiikista, elokuvista tai tv-ohjelmista joku pitää.
Nirvana ja Beatles haukutaan aina yliarvostetuiksi mutta eivät todellakaan sitä ole. Tuo oli joskus muodikasta kun musiikki oli kulttuurillisesti vielä jotenkin merkittävää ja joillakin on jäänyt levy päälle.
Apulanta
Kaija Koo
Haloo Helsinki
Maija Vilkkumaa
Ap:lle tiedoksi että Beach Boys on aliarvostettu, ei yliarvostettu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin ne, joista itse tykkäät kun listojasi katsoo.
Yleensä sellaiset artistit, bändit ja genret, joista ei itse pidä haukutaan yliarvostetuiksi ilman sen kummempia perusteluja. Minusta on hyvä että on ylipäätään kiinnostunut musiikista ja se on tavallisesti hyvä keskustelun aihe millaisesta musiikista, elokuvista tai tv-ohjelmista joku pitää.
Kaikista hulluin peruste haukkua jotain artistia yliarvostetuksi on se, että ei nyt vaan itse satu tykkään kyseisestä artistista. Mielestäni nimenomaan pitäisi puolueettomasti analysoida kyseisen laulajan laulutaitoja ja muita musiikillisia taitoja.
Vierailija kirjoitti:
Freddie Mercury / Queen, Elton John ja kaikki muut homppelit, paitsi Little Richard, Tšaikovski, Village people ja Frankie goes to Hollywood..
Entäs George Michael ja Judas Priestin laulaja Rob Halford?
Vierailija kirjoitti:
Milan Jaff.
Onko tuo jotenkin arvostettu ollut koskaan 🙄
Apulanta. Liikeyritys, ei bändi.
Kaikki nämä autotunetyttöset ja rapinpaskat ei ole musiikkia näheetkään.
Mielipidekysymyksiähän nuo aina ovat, mutta ne artistit/bandit, joiden musiikki säilyy, ovat niitä tekijöitä. Yhden hitin ihmeet eivät. Siksi arvostan itse 1960-70-lukujen klassista rock-aikaa (proge!), koska tuon ajan tuotantoa kykenee kuuntelemaan vielä nykyäänkin.
Vierailija kirjoitti:
Madonna, todella huono livenä.
Hän on niitä artisteja jotka tulee unohtumaan ja syy on heikko lauluääni. Hänellä oli hyviä pophittejä mutten halua kuunnella niitä sen äänen takia.
Vierailija kirjoitti:
Appareitten "suosiota" en minäkään oikein ymmärrä...
No mitä siinä et ymmärrä