Sossn mielestä aikuinen + kaksi lasta pärjäävät mainiosti kaksiossa eikä aiota tulla yhtään vastaan että saisin kolmion tai neliön!
Mulla siis avioero tulossa ja lapset jää kirjoille luokseni. Poika kuudennella luokalla ja tyttö kolmannella,kyllä noilla pitäisi jo olla omat huoneet!
Kommentit (30)
Et tee töitä ollenkaan kun Sossu hoitaa teidän raha asiat ? Kävikö mieskään töissä koskaan ?
Mikä lehmä ! Mikä vuohipukki . Ja lapset näkee kaiken tän ja sossujututkin .
Vierailija kirjoitti:
Entäs teini-iässä?
Mitä siitä?
Tuskin pieni kolmio on paljon kalliimpi kuin kaksio. Makkarit lapsille ja itse nukut olkkarissa. Monessa asiassa voi säästää ettei sentään tarvitse asua kuin sillit purkissa.
Vierailija kirjoitti:
Siitä voi aloittaa, jos ei ole varaa maksaa itse enempää. Etsit ison kaksion, jossa makuuhuoneen voi jakaa vaikka hyllyllä ja laitat oman sänkysi eri huoneeseen. Kaikilla on silloin omaa tilaa.
Miksi juuri ap:n pitäisi asua kaksiossa kun käsityääkseni esim. Helsingissä on tuhansia perheitä jotka asuvat valtion ja Kelan piikkiin isommassa kun kaksiossa vaikja perheessä vain 3 hlö?
Onko joillain siis joku vimma pakottaa juuri ap jostain syystä kohtuuttoman pieneen asuntoon lasten kanssa?
Onko joillain jotain häntä ja hänen lapsiaan vastaan?
Kuulostaa ihan siltä?
Miksi kukaan ei neuvo häntä hakemaan isompaa mihin saa enemmön tukea?
Ihme porukkaa?
Onko esim kolmiossa ta jioa neliössä asuminen vain joidenkin etuoikeus Suomessa kahden lapsen kanssa?
Olen itsekin asunut kolmiossa 4 lapsen kanssa, mutta ei se ollut sopivaa. Heillä hyvin paljon ikäeroa myös.
Olisi ollut varaa isompaan tuilloinkin nimittäin tuo asunto olinusea sata ylihalpa vuokranormiin nähden.
Joku oli supissut tässä kaupungissa, että ei mulle ja mun lapsille tilavampaa asuntoa, joten ei sitä annettu, vaikka laitoin hakemuksia.
Että sellaista Suomessa. Upeaa asua länsimaassa ja olla syntyperäinen suomalainen!
Lasten huostaanotto vasta kallista onkin! Sillä rahalla köyhä perhe asuis kartanossa tai linnassa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä pärjää kaksiossa. Niin on monet asuneetkin kaksiossa tuolla perhekoolla.
En tiedä sossun tai muidenkaan mieltä, mutta hyvin pärjättiin ja itse vuokra maksettiin kunnes tuli paikkakunnalta muutto ja ostettiin pieni talo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulen, että ajavat tarkoituksellisesti köyhiä tuohon tilanteeseen, että saavat syyn ottaa lapset huostaan - koska ei varaa asianmukaisiin asumisolosuhteisiin.
Tätä on nyt liikkeellä.Viittaan tapaukseen, jossa pienen vauvan äiti erehtyi kertomaan Kelassa, että tilillä rahaa 6€ tms. Lasuhan siitä tuli, ei ruokaa tai esim kymppiä rahaa ruokaan.
Niin. Kela ei myönnä harkinnanvaraista toimeentulotukea, vaan perustoimeentulotuen, joka sisältää ruokaan rahaa. Sitten sai sossusta lisää rahaa. Yyyyyyyyyy kun on taas väärin annettu rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Lasten huostaanotto vasta kallista onkin! Sillä rahalla köyhä perhe asuis kartanossa tai linnassa.
No, jollakin on jo valmiiksi riittävät tilat monelle lapselle ilman mitään yhteiskunnan tukia. Samoin vaatteiden ja varusteiden hankintaan, harrastuksiin, matkusteluun jne.
Tällöin sossun tarvitsee maksaa vain asuminen ja yleistuki vanhemmille, ei kokonaisen perheen kaikkia kuluja, lukiokirjoja myöten.
Tarkoituksena vähentää sosiaalimenoja. Eli jos ei itse pysty omilla tuloillaan kustantamaan lapsilleen riittäviä elinolosuhteita, lapset annetaan sellaiselle taholle, jolla on.
Tukiautomaatti on tältä osin menossa kiinni. Linjassa tämänhetkisen yksilönvastuun periaatteen kanssa.