Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset ovat mm etätyön takia täysin menettäneet kyvyn HYÖTYLIIKUNTAAN

Vierailija
20.09.2026 |

Usein tutkinusten mukaan hyötyliikunta on terveydelle se kaikkein tärkein  muoto. Jos istuu tai makaa (mikä on etätöissä normi) koko päivän, edes reipas lenkki EI KORVAA niitä staattisia tunteja. 

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, nyt on enemmän aikaa liikkua kun ei tuhlaannu aikaa työmatkoihin. Ennen mulla oli tunnin ajomatka töihin per suunta, nyt 2 tuntia enemmän vapaa-aikaa päivässä.

Et siis lukenut aloitusta. Se liikunta EI NOLLAA staattisen etätyön aiheuttamaa maleksimista. Koska normaaleja pieniä kävelyä ja tuolilta nousuja ei enää ole. Ja kuinka moni teki toimistolla töitä sängyssä maaten???

Eikö tuolilta nousuja ole?🤪 Kaikki ovat ilmeisesti sidottuja tuoliin koko päiväksi.

Vierailija
42/50 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Päinvastoin, nyt on enemmän aikaa liikkua kun ei tuhlaannu aikaa työmatkoihin. Ennen mulla oli tunnin ajomatka töihin per suunta, nyt 2 tuntia enemmän vapaa-aikaa päivässä.

Et siis lukenut aloitusta. Se liikunta EI NOLLAA staattisen etätyön aiheuttamaa maleksimista. Koska normaaleja pieniä kävelyä ja tuolilta nousuja ei enää ole. Ja kuinka moni teki toimistolla töitä sängyssä maaten???

Normaaleja pieniä kävelyjä ja tuolilta nousuja on edelleen. Ei se työskentely niin eeilaista kotona ole. Ja koira pitää lenkittää 3 krt päivässä oli etänä tai ei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole hyötyliikuntaa jos siitä ei ole hyötyä.

Silloin se on liikuntaa liikunnan vuoksi.

Etätöitä tekevällä ei siis ole mahdollisuutta hyötyliikuntaan, sillä hän voi elää mainiosti vain sisällä kotona.

Oikea termi voisi ollakin arkiliikunta.

Vierailija
44/50 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Työmatkojen vuoksi ei riittäis yhtään aikaa liikuntaan. Nyt olen paljon pirteämpi ja ehdin kävelyllekin valoisaan aikaan.

Vierailija
45/50 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaaleja pieniä kävelyjä ja tuolilta nousuja on edelleen. Ei se työskentely niin eeilaista kotona ole. Ja koira pitää lenkittää 3 krt päivässä oli etänä tai ei. 

Ihan kuin istuisin koko päivän etätyössä työtuolillani kuin liimattuna. Ihan samalla tavalla liikun kuin lähitöissäkin. Lounaspaikka on lähellä etätöissäkin. Moni lähtee lounaalle lähitöistä autolla.

Vierailija
46/50 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni tekee töitä selällään maaten muut kuin viihdetyöläiset? Mietippä ap ihan ite.

Vierailija
47/50 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Aamulla etätöitä tehdään sängyssä 

2. Sen jälkeen aamiaispöydässä pitkään syöden 

3. Sama lounaspöydässä 

4. Töiden jälkeen ollaan ”niiiiin uupuneita” että ruoka on tilattava ovelle. 

Ja tätä kaikkea ei todellakaan nollaa kolmen vartti lenkki. 

Ainut miten eroaa toimistosta on että saan enemmän tehtyä töitä kun työmatkat ja pakolliset tauot voi jättää pois.

Missä työpaikassa tuollainen lorviminen onnistuu, haluun sinne! 

Mulla on oman työplydän ääressä telakka ja iso näyttö ja enkä todellakaan työskentele ruokapöydässä - joskus kyllä syön työpöydän ääressä jos kiire.

Mulle on tullut tavaksi lenkkeillä töiden ja päivällisen välissä koiran kanssa. Askelia tuli ennen koiraa - etätöissä 8000 nyt koiran kanssa 11 000/päivä

Lähipäivänä jätän koiralenkit muille mutta fillaroin 24 km. Jos on urheilua illalla - uinti tai sali tai säbä, niin yritän varata siksi päiväksi etäpäivän. 

Telkkarin katsominen on suht sama etä- tai löhipäivänä.

Luetun ymmärtäminen näemmä vaikeaa. Ole etätöissä ja saan enemmän aikaiseksi kuin toimistolla.

Vierailija
48/50 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten hyötyliikunta lisääntyy, jos lähityössä käydessä istun päivittäin 2,5 tuntia autossa?

Vierailija
49/50 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä antaisin paljon, jos pääsisin vielä kävelemään töihin 5 km suuntaansa. Aikaa on siitä jo kulunut vuosia ja nyt tulee vain noin 4 km yhteensä, kun kävelen juna-asemalle ja sieltä takaisin, kun opiskelen.

Vierailija
50/50 |
20.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä antaisin paljon, jos pääsisin vielä kävelemään töihin 5 km suuntaansa. Aikaa on siitä jo kulunut vuosia ja nyt tulee vain noin 4 km yhteensä, kun kävelen juna-asemalle ja sieltä takaisin, kun opiskelen.

Kierrä lenkin kautta... on ongelmat

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yksi