Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

yh ja koira

Vierailija
03.10.2008 |

Mitä mieltä olette siitä jos yksinhuoltajan perheeseen kuuluu koira ?

Olen yksinhuoltaja ja meidän perheeseen kuuluu 2 lasta 5v ja 7v, äiti ja koira(säkä n. 30 cm).

Perheneuvolassa toinen lapsista oli kertonut koirasta ja siitäkös meteli nousi. Se pitäisi hävittää. Pitää laittaa asiat tärkeysjärjestykseen. Sain tosissani kuulla kunniani kun sellainen on hankittu ja harmitti kun se arvosteli koiraamme vaikka ei edes ole ikinä nähnyt sitä.

En ymmärrä mitä haittaa koirasta on ? Se on meidän perheenjäsen, ei se ole pelkästään minulle tärkeä vaan myös lapsille. Lapset eivät kuulemma koiraa ikävöisi jos se hävittäisiin. Jos niiltä kysyy, niin vastaus on ettei koiraa saa antaa pois. Meidän koira on rauhallinen ja kiltti, vaikka onkin vasta 10kk vanha.

En koe että siitä olisi lisä työtä. Yhdessä se lenkitetään ja saa lapset samalla liikuntaa. Ei meillä tulisi tehtyä ilman koiraa esim. metsäretkiä, joista lapset pitävät kovasti.

Tuntuu, etttä kaikki sukulaiseni, tutut ynm. on sitä mieltä ettei koira olisi saanut hankkia.

Minulla on aina ollut koira ja yritin elämää ilman sitä, mutta en ollut onnellinen ilman koiraa, vaIkka kuinka yritin.

Haluan rehellisiä mielipiteitä asiasta ja perusteluita.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että mitä haittaa koirasta on!! Lapsethan oppivat sen avulla paljon tärkeitä asioita eläinten hoitamisesta ja ylipäätään eläinten kunnioittamisesta.

Ajattelevatkohan sukulaisesi ja neuvolatäti, että sulla ei riitä rahat lapsien hoitamiseen, kun rahat menevät koiraan? Muuta syytä en millään keksi.

Vierailija
2/7 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös yh. Lapset 5, 7 ja 9. Meillä ei ole koiraa, lapset siitä kovasti puhuvat ja olen ajatellut, ett katsotaan kun edes vanhin 15. Meillä ei ole aiemmin ollut koiraa, joten se olisi iso muutos. Olemme tottuneet olemaan paljon poissa kotoa ja nykyinen asuntomme ei ole paras mahdollinen koiralle.

Jos kuitenkin olisin itse tottunut elämään koiran kanssa, kynnys nytkin olis matalampi.

Oliko tuolle mielipiteelle jtkn perusteluja? Muuten en ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole yh mutta meillä on siis lapsi ja koira. Koira tuli taloon pari kuukautta ennen lapsen syntymää, ja ikäeroa niillä on puoli vuotta. Emme ole kokeneet että koirasta olisi mitään haittaa, päin vastoin. Lapsi ei allergisoidu niin helposti, ja oppii huolehtimaan luontokappaleesta, ja ottamaan vastuuta eri lailla. Näkee että se on huollettava ja lenkitettävä, oli ilma mikä hyvänsä. Nyt kun neiti (1v 3kk) osaa jo kävellä hyvin ja ottaa kaikkeen kovasti osaa, niin nauttii siitä että saa leikkiä koiran kanssa ja sitä paijata. Musta hulla puuttua tollaseen kun miettii kuinka monessa perheessä koira on.

Vierailija
4/7 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että lapsille ei ole tarpeeksi aikaa, kun koira vie aikaani. Sukulaiseni taas ovat sitä mieltä, että minulla olisi helpompaa jos hoidettavana olisi pelkät lapset.

Nämä väitteet ei perustu tilanteeseemme vaan ylipäätänsä ovat sitä mieltä.

Ei se perheneuvolassa kuunnellut kantaani. Koira ei ole lapsilta pois, koska sehän hoidetaan yhdessä ja sen kanssa vietetään aikaa yhdessä.

Kävimme perheneuvolassa, koska halusin saada neuvoja kasvatukseen. Ja yksi heidän neuvonsa on, että koiraa ei saa olla kun lapset on pieniä, koska kaikki huomio ja aika on käytettävä lapsille. Koirasta on kuulemma liikaa työtä.

Vierailija
5/7 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

yksi heidän neuvonsa on, että koiraa ei saa olla kun lapset on pieniä, koska kaikki huomio ja aika on käytettävä lapsille. Koirasta on kuulemma liikaa työtä.

Miksei sitä huomiota voi antaa niille lapsille?

Vierailija
6/7 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut samaa ja kauhistelua kuinka meillä on koira.

Moni ei- koiraihminen ei voi ymmärtää, kuinka paljon koirasta on iloa. Käymme usein illalla yhdessä lasten kanssa koiran kanssa lenkillä, mitä ei tullut aiemmin tehtyä. Lapseni on se sen verran isoja, että pärjäävät vähän aikaan keskenään niin nautin myös pitkistä lenkeistä koiran kanssa kahdestaan. Nuorin lapsi kirjoitti kaverinsa ystäväkirjaan, että hänen paras kaveri on meidän koira. (vaikka lapsella on paljon kavereita).

Älä välitä muiden puheista vaan Sinä itse tiedät mikä on parhaaksi Sinulle ja lapsillesi ja koirallesi. :)

Vierailija
7/7 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan yhtä paljon saavat huomiota oli koiraa tai ei.

Lisäksi saavat koiralta huomiota.

Minun lapset ainakin haluaa leikkiä keskenään. Pitäisikö se kieltää koska haluan antaa jatkuvan huomion lapsille ? Eivät ne halua minua mukaan leikkeihinsä, vaikka tosin joskus leikinkin mukana.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän