Kirpputorihinnat liian korkeita
On tylsää kun kirppareilla ja second hand-myymälöissä on tavaroilla niin isot hinnat. Esim Konteissa, ViaDioissa ja muissa vastaavissa hinnat joutaisi puolittaa. Liikkuisi tavara nopeammin.
Samaten loosi/myyntipaikkakirppiksillä hinnat reilusti alas. Onhan tarkoitus päästä tavaroista eroon, ja että asiakkaat tekisivät edullisia löytöjä.
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman olen huomannut, että likaisesta, rikkinäisestä tai selvästi käytetystä tavarasta pyynti saattaa olla lähes sama kuin uudesta kaupassa.
Torissa näkee joka viikko jonkun tavaran, jota myydään kalliimmalla kuin uutta, kun myyjät eivät ymmärrä, että vanhentuneiden mallien hinnat ovat uusien myötä pudonneet.
Joku saattaakin haluta sen vanhemman mallin. - sivulta
Ahkerana kirppistelijänä olen huomannut saman, hintaerot ovat isoja. Mutta omaa oksaansahan silloin sahaavat, ei kukaan osta käytettyä uuden hinnalla. Olen todella tietoinen niiden tavaroiden "oikeista" hinnoista jotka kiinnostavat ja osa myyjistä pyytää aivan poskettomia summia. Kokeneet myyjät tietävät millä hinnalla tavara menee kaupaksi ja jos myyjä haluaa tavaroista eroon, hän hinnoittelee alakanttiin, jolloin voi tehdä löytöjä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän kirpputoreilta eikä tavallisista kaupoistakaan ole mikään pakko ostaa tuotetta, joka on asiakkaan mielestä liian kallis.
Kirpputoritavaroista pitäisi maksaa arvonlisävero samaan tapaan kuin muistakin ostoksista tai palveluista. Niitähän on paljon sellaisia kirpputorien pitäjiä, jotka myyvät tavaraa, joka on jostain lopetetusta liikkeestä tai tehtaanmyymälästä halvalla saatu.
Tällaisilla säännöillä saadaan ne viimeisetkin työttömät, jotka edes jotain hyödyllistä tekevät, istumaan sohvalle tumput suorana, sooooooon varma!
Ahneet varakkaat kiertää kirpputoreja ja nostavat hintoja kun maksajia löytyy.
Tämä on johtanut siihen, että myyjiksi on hakeutunut bisnestä tekeviä "jobbareita".
Ja näin koko kirpputorin alkuperäinen idea on romutettu tai ainakin se on heikentynyt merkittävästi.
Hinnat kirppareilla Suomessa on aivan liian korkeita. Nykyisessä asuinmaassa voi tehdä todellisia löytöjä. Merkkivaatteita saa 1-5 eurolla. Halvemmalla kuin Suomessa halpisketjujen vaatteita kirpparilta.
Itse lahjoitan kaiken tarpeettoman kirkon kirpparille, jos sisarukset ei niitä halua. Itse myyminen ei täällä kannata. Liian paljon työtä pikkurahasta. Helpompaa lahjoittaa ja tuotto menee hyväntekeväisyyteen näiltä kirppareilta. Edulliset hinnat, niin tavara kiertää ja kaikki voittaa.
Pentikin kaitaliina 6 euroa ja kaupanpäällisenä muutama tahra. Lähtisikö pesussa pois, eipä voi tietää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän kirpputoreilta eikä tavallisista kaupoistakaan ole mikään pakko ostaa tuotetta, joka on asiakkaan mielestä liian kallis.
Kirpputoritavaroista pitäisi maksaa arvonlisävero samaan tapaan kuin muistakin ostoksista tai palveluista. Niitähän on paljon sellaisia kirpputorien pitäjiä, jotka myyvät tavaraa, joka on jostain lopetetusta liikkeestä tai tehtaanmyymälästä halvalla saatu.
Tällaisilla säännöillä saadaan ne viimeisetkin työttömät, jotka edes jotain hyödyllistä tekevät, istumaan sohvalle tumput suorana, sooooooon varma!
Oli aihe mikä tahansa niin hullun on heti työnnettävä työttömät ketjuun ! Pysy aiheessa ei puhuttu työttömistä vaan kirpputoreista !
Vierailija kirjoitti:
Youtubesta katson kun tubettaja kiertää kirpputoreja ja tuntuu, että sinne vie tavaraa jotku mielenvikaiset! Kahvinkeitin, vohvelirauta tai leivänpaahdin viedään pesemättömänä. Todella törkyisiä ja leivänpaahtimessa voi olla vielä leipäkin sisällä! Sitten näille ryönäisille kodinkoneilla hintalappu 20€!
YouTubessa on kaikki totta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta, tässä hyvä esimerkki esim. kierrätyskeskuksen hinnoittelusta:
https://kauppa.kierratyskeskus.fi/viihde-ja-elektroniikka/lg-sound-bar-…
Saman soundbarin normaalihinta kaupassa 199€. Lisäksi kierrätyskeskuksen laitteesta puuttuu subbari, ja silti hinta on kalliimpi kuin kaupan normaalihinta. Voi olla jopa television omia kaiuttimia huonompi ääni, kun on tarkoitettu toimimaan subbarin kanssa.
Mä tiedän mistä toi johtuu ! Ne mokas yhden Lenovon läppärin hinnan ja sain hyvän yritystason kannettavan pilkkahintaan :D Hyvin pomppas hinnat kaakkoon sen jälkeen !
Minä ostin tuolta muutama vuosi sitten kaikki palapelit 5€ kpl, uudet avaamattomat. Sen jälkeen kaikki on olleet 8-10€/kpl, käytetytkin joista ei mitään takeita että kaikki palat tallessa. Samat näkyy roikkuvan vuodesta toiseen.
Itse olen ollut kierrätysmyymälässä töissä, niin valitettavasti siellä vahvasti ohjeistetaan laittamaan korkeita hintoja, tulee heti sanomista jos liian pienet hinnat.
Vierailija kirjoitti:
Noista kaikista on jo kertaalleen maksettu verot. Jotain rajaa nyt näihin kateusverotuksiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saman soundbarin normaalihinta kaupassa 199€. Lisäksi kierrätyskeskuksen laitteesta puuttuu subbari, ja silti hinta on kalliimpi kuin kaupan normaalihinta. Voi olla jopa television omia kaiuttimia huonompi ääni, kun on tarkoitettu toimimaan subbarin kanssa.
Mä tiedän mistä toi johtuu ! Ne mokas yhden Lenovon läppärin hinnan ja sain hyvän yritystason kannettavan pilkkahintaan :D Hyvin pomppas hinnat kaakkoon sen jälkeen !
Minä ostin tuolta muutama vuosi sitten kaikki palapelit 5€ kpl, uudet avaamattomat. Sen jälkeen kaikki on olleet 8-10€/kpl, käytetytkin joista ei mitään takeita että kaikki palat tallessa. Samat näkyy roikkuvan vuodesta toiseen.
Ahneus iski ! Tähän sortuu moni ja tälläkin palstalla sitten ihmetellään kun kirpputori tai tori.fi kauppa ei käy
Itse tein havaintoja kierrätyskeskushinnoista eli nämä saavat tuotteet ilmaiseksi ihmisiltä.
Ensimmäisessä esim. naisten t-paitojen hinnat ovat 0,80 e, toisessa vastaavat hinnat alkavat 4 eurosta, mutta yleensä ovat korkeammat.
Ensimmäisessä talvitakkeja oli hintaan 1,20 e - 2,50 e. Tässä toisessa ei olisi irronnut alle kympin minkäänlaista reuhkaa.
Kankaiden hinnat ne vasta erilaisia olivatkin. Ensimmäisessä kallein iso kangas (yli 2 m kaksilevyinen, kaunis kangas) oli 1,20 e. Toisessa haaltuneen näköinen, ilmeisesti pussilakanasta leikattu pala maksoi 10 e! :D
Eikö näillä hinnoittelijoilla ole mitään tajua. Tässä toisessa putiikissa on myös astioita paljon, esim. pieni lasilautanen (ns. pulla-asetti) maksoi väh. 3 e/kpl. Samanlaisia näin uutena eräässä kaupassa 6 kpl/2 e.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen ollut kierrätysmyymälässä töissä, niin valitettavasti siellä vahvasti ohjeistetaan laittamaan korkeita hintoja, tulee heti sanomista jos liian pienet hinnat.
Niin, lahjoitustavaroista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noista kaikista on jo kertaalleen maksettu verot. Jotain rajaa nyt näihin kateusverotuksiin.
Niinpä, kerropa se verottajalle. Kirpparimyyntikin on nykyään verollista, jos tietty summa ylittyy. Yleensä vain voitosta maksetaan veroa. Tämä ei päde kirpparimyyntiin, vaikka myisi täysin tappiolla vero menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ahneus iski ! Tähän sortuu moni ja tälläkin palstalla sitten ihmetellään kun kirpputori tai tori.fi kauppa ei käy
Siellä myydään myös lankoja kalliimmalla kuin esimerkiksi kärkkäisellä samoja uusia. Ja ihan tolkuttomia hintoja niillä kilohintaisilla langoilla. Ei mitään tietoa mitä lankaa ovat mutta jotain 20€/kg pyydetään.
Vierailija kirjoitti:
Kuin myös mutta sain päättää itse mitä laitan hinnaksi En hakenut vertailua tori trokareiden hinnoista vaan laiton tuotteelle järkevät hinnat ja kyllä etenkin opiskelijat kiittelivät ja kauppa kävi ja nuohan ensimmäisenä etsivät minut varastohallista kun jotain tarvitsivat Sanomistahan siitä tuli ja minä puolestani läksin vetämään koko kierrätyskeskuksesta Se ahneus tässäkin...
Vierailija kirjoitti:
Hinnat kirppareilla Suomessa on aivan liian korkeita. Nykyisessä asuinmaassa voi tehdä todellisia löytöjä. Merkkivaatteita saa 1-5 eurolla. Halvemmalla kuin Suomessa halpisketjujen vaatteita kirpparilta.
Itse lahjoitan kaiken tarpeettoman kirkon kirpparille, jos sisarukset ei niitä halua. Itse myyminen ei täällä kannata. Liian paljon työtä pikkurahasta. Helpompaa lahjoittaa ja tuotto menee hyväntekeväisyyteen näiltä kirppareilta. Edulliset hinnat, niin tavara kiertää ja kaikki voittaa.
Suomessa on sellainen hassu juttu, että jos torissa yrittää myydä hyvää vaatetta 2 eurolla, niin ei mene kaupaksi, koska ihmiset luulevat, että vaatteessa on jorain vikaa, kun on niin halpa. Menee paremmin kaupaksi, kun nostaa hintaa.
Kivijalkakirppiksellä toki asiakas pääsee itse paremmin tarkistamaan vaatteen.
Vierailija kirjoitti:
Goodwillit USAssa tekee samaa. Toimarilla miljoonapalkka, lähes ilmaiset työntekijät, lahjoitustavarat ja hinnat lähes uuden tavaran tasolla. Täällä alkaa olla apinoitu sekin USAsta. Moni ei enää suostu lahjoittamaankaan Goodwillille mitään.