Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ateistit harrastavat uskovien syrjintää.

Vierailija
03.10.2008 |

Esim. päiväkodeissa ja kouluissa ei saisi olla heidän mielestä mitään uskonnollisuutta, pyhäkoulu saa hirveän metelin aikaan. Näihin on kuitenkin ihan lain suoma oikeus uskovilla. Sitten nämä samat syrjijät ovat niin huolissaan jonkun lesbon oikeuksista.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

" kaikki ovat yhtäpaljon oikeassa."

Vain toinen voi olla oikeassa. Todistustaakka on uskovalla, todisteita ei ole, jumalaa ei ole.

Vierailija
22/27 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on vapaa sielu ja valitsee itse uskomuksensa ja muunkin elämäntiensä.

Mitenkähän nuo arvot liittyvät asiaan? Jokainen vanhempi opettaa tahtoen tai tahtomattaan lapsilleen omia arvojaan. Ja ympäröivästä yhteiskunnasta lapsi oppii niitä lisää. Näistä hän ajan mittaan muodostaa oman arvomaailmansa, joka tietenkin on myös muuttuvainen koko ihmisiän.

Itse olen saanut kristillisen kasvatuksen, mutta en valinnut sitä omaksi uskonnokseni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi turvaa ja lohtua. Ei ahdistanut. Juttelin usein hänelle, kerroin iloista ja huolista

Kysyin neuvoa.

Vierailija
24/27 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen selittänyt lapselle, että äiti uskoo, että Jumala on olemassa, mutta x:n äiti ei usko Jumalaan. Ja että me ihmiset ei todellisuudessa tiedetä, onko Jumalaa vai ei ja siksi kaikki ovat yhtäpaljon oikeassa.

[/quote]

Paitsi että uskon että Jumala on olemassa aivan varmasti. Enkä ole puhunut sitä että kaikki olisivat yhtä paljon oikeassa koska mun mielestäni ne jotka eivät usko Jumalaan ovat väärässä.

Vierailija
25/27 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että he ovat oikeassa ja kaikki toisinajattelevat väärässä.

Maailmansynnyn todistustaakka ei kuitenkaan ole pelkästään uskovilla. Tieteessä ajatellaan, että jos jostain ei ole todisteita, niin sitä ei ole. Tämä ei oikein kuitenkaan istu Jumalaan, koska Jumala vastaa pohjimmiltaan maailman synnyn ongelmaan. Maailman syntymistä ei ole selvittänyt aukottomasti KUKAAN ei kiihkoateistit eivätkä kiihkokristityt. Joten todistustaakka on molemmilla.

t:20

Vierailija
26/27 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan siksi, että minusta asia on näin!

Vierailija
27/27 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin sitten ei ihmisten pitäisi sanoa lapsilleen yhtään mitään mistään.

Mä kerron lapsilleni muitakin mielipiteitäni ja kuule mä uskon tosissani että lapseni ovat niin fiksuja, että osaavat ajatella omillakin aivoillaan äidin mielipiteistä huolimatta ja ehkä juuri siksi.

Mitä iloa lapselle on vanhemmasta jolla ei ole mitään mielipiteitä ja vakaumusta mihinkään ? Sitä vastaan ei voi edes kapinoida eikä sen arvoja kyseenalaistaa kun niitä ei ole tai se ei ole uskaltanut sanoa. Eikä myöskään arvostaa jos ei tiedä mitä arvostaa.

Mä pyrin olemaan rehellinen ihmisenä ja äitinä ja olen sitä varsinkin lapsilleni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kolme