Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moi. Ärsyttääkö teitä jatkuva sodanlietsonta?

Vierailija
16.09.2026 |

No moi 

Minä en pelkää, mutta minua ärsyttää syvästi jatkuva sodanlietsonta Euroopassa sekä myös Suomessa. Miten sinä koet asian?

Kommentit (269)

Vierailija
181/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluu tähän lopun aikaan.

Vierailija
182/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kyennyt edes kertomaan mitä tämä "sodanlietsonta" käytännössä edes on. Miksi näin?

Jokohan pikku hiljaa ap voisi avata näkemyksiään "sodanlietsonnasta"? Mitä se siis on ollut?

Joka päivä monta kertaa Putinin pärstä lehdissä. Jatkuva kirkuminen. Stubbin pullistelu ja hölötys. Viimeksi tällä viikolla tuo ydinaseilla pullistelu. 

Jos haluatte kuolla ydinsodassa, en voi sille mitään. Minä en pelkää. Mutta jos asia pelottaa, ei kannata kaivaa verta nenästään. Helppo uskoa, että Stubb oli koulukiusaaja.

En osaa sanoa, mistä johtuu, että itseäni kyrsii niin syvästi.

Koulukiusaaja kuten Halla-aho. Sinä puolestasi kuulostat mielenterveyssyistä työkyvyttömältä 24/7 paskaa nettiin tuuttavalta perheenäidiltä.

Kerrohan sinä, miten itse arvelet Stubbin hölötyksen jotenkin parantavan Suomen asemaa?

Miten hyödymme tästä? Luetteloi. Kiitos.

Tajuatko Igor että me vaan nauretaan sinulle. Ei sinulle kukaan jaksa alkaa mitään asiallista "luetteloimaan". Ei mene perille kumminkaan. Tyydytään vaan vittuilemaan noille soperteluillesi.

Sinä menetät heti uskottavuutesi siinä vaiheessa, kun rupeet hokemaan iiiigoria. Kaikki eri mieltä olevat eivät ole iiiigoteita. Tämä tiedoksi 

Kaikki vähänkin venäjämieliset luokitellaan Igoreiksi t:eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää se että Venäjän kaltaiset maat eivät koskaan kykene keskittymään maansa sisäisiin asioihin ja aloittelevat sotia siellä täällä niiden sisäisten ongelmien piilottelemiseksi. Tämäkin sota on niin turha ja turhemmaksi muuttuu vuosi vuodelta. 

Olisiko Ukrainan pitänyt saada mennä Natoon, vaikka Etyjin Astangan kokouksessa 2010 päätettiin, että yksikään eurooppalainen maa ei saa vahvistaa puolustustaan toisen eurooppalaisen maan kustannuksella?

USA on halunnut heikentää sekä Eurooppaa että Venäjää ja on nyt onnistunut siinä. Myy meille kallista liuskeöljyään kun Venäjän hanat ovat kiinni. Alkeellista ulkopolitiikkaa, mutta tehokasta.

Saksa on Euroopan talousveturi ja kun kaasuputki meni kiinni, Saksa alkoi sukeltaa ja muu Eurooppa sukeltaa perässä. Ei se sen vaikeampaa ole tajuta.

Miten Ukrainan liittyminen Natoon aiheuttaa ongelmia jollekin toiselle eurooppalaiselle maalle? 

Mihin Venäjä unohti sen kansainvälisen sopimuksen, että se puolusta Ukrainan koskemattomuutta, koska se saa Ukrainan ydinaseet?

Ne ydinaseet olivat kyllä Neuvostoliiton. Eihän Ukrainalla ollut edes laukaisukoodeja.

Eihän niitä koodeja ollut Venäjälläkään, vaan Neuvostoliitolla.

Vierailija
184/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

koljaa v***ttaa, kun sivistysvaltio Suomella on fiksu, kielitaitoinen, kansainvälinen ja urheilullinen presidentti. 

Täysin eri maailmasta kuin hänen menneisyyteen jumahtanut, pelkkää järkyttävän rumaa rydqän kieltä vääntävä "johtajansa", jolla on jalkojen välissä vain paksu vaippa ja päässä pahuuden lävistämä sairaus.

Olen sivistysalan ammattilainen. Ilmoitan tässä ohimennen, että Suomi ei ole enää sivistysmaa.

Ei ole ollut enää pitkään aikaan.

En usko, että kukaan suomalainen kuvailisi olevansa "sivistysalan ammattilainen". Ehkä noin sanottiin 1950-luvulla, eli siltä ajalta, kun Igorin suomen opetteluun käyttämät Petroskoin opetusmonisteet ovat.

Vierailija
185/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ärsyttää. Samaten ärsyttää tämä jatkuva eripuran ja vihanlietsonta kuinka somessa syttyi raivo tai somekansa antoi tuomionsa jostain täysin joutavasta ja yhdentekevästä asiasta. Aina nostetaan esiin kaikki narinat ja vinkunat vaikka se olisi vain yksi-kaksi tyyppiä jotka kitisee aina ja kaikesta. Sen sijaan se jätetään usein tyystin huomiotta tai koetaan korkeintaan sivulauseen arvoiseksi, että tuo kitisijä ei saanut pahemmin kannatusta kitinälleen siellä somessakaan. Paitsi siis toimittajilta jotka päätti tehdä oikein jutun ja pahimmassa tapauksessa toimittaja vielä tekee saman jutun moneen kertaan jos se eka kerralla ei saanut riittävää pskamyrskyä aikaan eikä sillä saatu edes "asiantuntijoita" tappelemaan mediassa keskenään. 

Vaikuttaa vähän siltä, että somekansa on ihan joku oma rotunsa/kansansa eikä edusta kovinkaan usein tavallisen kansa mielipiteitä. Silti sieltä nostetaan esiin tuota kuonaa josta sitten syytellään tavallisia ihmisiä, että väärin ajateltu koska somekansalaiselle tuli paha mieli. Sitten kaivetaan joku "asiantuntija" kertomaan miksi tämä some-kitisijä on aivan oikeassa ja kaikki muut väärässä.

Moneen kertaan pystytty löytämään eripuran lietsojien taustajoukot: Venäjä.

Kiina.

Kiinan ei tartte kuin korkeintaan välillä tökätä vähän oikeaan suuntaan. Venäjä tekee suurimman osan.

Vierailija
186/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta eihän nykyisistä sodista puhuminen ole sodanlietsontaa. Siksi täytyy puhua Venäjästä ja Hamasista ja muista sotijoista. Kun ne sodat eivät lopu toivomalla. Suomi ei voi vain kyyristellä ja puhua ilmoista, kun rajan takana on julma hyökkääjävaltio.

Kannatin Natoa. En tiedä, kannatanko enää.

Miten minusta näyttää siltä, että Stubb porukoineen oikein härnää vihollista käyttämään ydinasetta?

Sota on myös psykologiaa

Asiat eivät tapahdu sattumalta. On aina syy - seuraussuhteet 

Venäjän mediaanipalkka on viimeisimmän saatavilla olevan tiedon mukaan noin 63 000 ruplaa kuukaudessa vuonna 2025. Se vastaa nykyisellä noin 80–90 RUB/€ kurssitasolla karkeasti 700–790 euroa kuukaudessa. 

Siksi Venäjä aloittaa sotia, koska se kääntää huomion maan sisäisistä ongelmista pois, joka paradoksaalisesti lisää sisäisiä ongelmia. 

Joku voisi todeta toiminnan olevan perin typerää, ehkä sinä iigor?

Minä en ole iiiigor. Tuon typerän länkytyksen iiiigorista voit lopettaa 

Eihän se voi työtään lopettaa. 

Vierailija
187/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei kyennyt edes kertomaan mitä tämä "sodanlietsonta" käytännössä edes on. Miksi näin?

Jokohan pikku hiljaa ap voisi avata näkemyksiään "sodanlietsonnasta"? Mitä se siis on ollut?

Joka päivä monta kertaa Putinin pärstä lehdissä. Jatkuva kirkuminen. Stubbin pullistelu ja hölötys. Viimeksi tällä viikolla tuo ydinaseilla pullistelu. 

Jos haluatte kuolla ydinsodassa, en voi sille mitään. Minä en pelkää. Mutta jos asia pelottaa, ei kannata kaivaa verta nenästään. Helppo uskoa, että Stubb oli koulukiusaaja.

Koulukiusaaja kuten Halla-aho. Sinä puolestasi kuulostat mielenterveyssyistä työkyvyttömältä 24/7 paskaa nettiin tuuttavalta perheenäidiltä.

Kerrohan sinä, miten itse arvelet Stubbin hölötyksen jotenkin parantavan Suomen asemaa?

Vastasiko joku jo tähän?

Konkreettiset perustelut. Onko niitä?

Jos itse käytät sanoja kirkuminen ja hölötys, kukaan ei vaivaannu ottamaan vakavasti ja kirjoittamaan konkreettisia perusteita. Sori Igor tästä.

Vierailija
188/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas muu kuin sinä itse voisit kertoa miksi se sinua kyrsii niin syvästi?

Kuulun x - sukupolveen ja elin kylmän sodan ja ydinsodan varjossa.  Olen sillä tavoin parkkiintunut, etten pelkää enää.

Tuo kirkuminen on jotenkin niin lapsellista, sori siitä.

Sitten varmasti ymmärrät sen, että myöskään kylmän sodan aikaan ei kuoltu ydinsodassa. Eikö niin?

Se oli ihan lähellä. Olin todella nuori, mutta tiesin sen intuitiivisesti. Muutama vuosi sitten luin kokoomuksen Verkkouutisista, että joku esti sen viime hetkellä. Vuonna 1983.

Pelkäsin juuri silloin kuollakseni ydinsotaa. En pelkää enää. Se voi, jos hyvä tuuri sattuu, olla hyvinkin nopea kuolema.

Uustaaperot eivät edes ole syntyneet silloin.

Mitä ajattelette sanoa heille jotka pelkäävät nykyään? Minä joudun tämän tästä rauhoittelemaan muita.

Vierailija
189/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, miska on oppinut uuden termin - 'sivistysalan ammattilainen'!

Vierailija
190/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kaveria lietsoo sotaa, Putin ja Trump. Euroopassa ei kukaan. Joudumme valitettavasti varautumaan kun edellämainitut sekoilee

Vierailija
191/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasiko joku jo tähän?

Jos itse käytät sanoja kirkuminen ja hölötys, kukaan ei vaivaannu ottamaan vakavasti ja kirjoittamaan konkreettisia perusteita. Sori Igor tästä.

Sinulla on kognitiivinen dissonanssi ja/tai muuten asennevamma. Minä enkä sinä, me emme hyödy tästä keskustelusta, joten älä suottaa uhraa aikaasi tähän.

Vierailija
192/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pari kaveria lietsoo sotaa, Putin ja Trump. Euroopassa ei kukaan. Joudumme valitettavasti varautumaan kun edellämainitut sekoilee

Ja Kiina takapiruna.

Vierailija
193/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tajuatko Igor että me vaan nauretaan sinulle. Ei sinulle kukaan jaksa alkaa mitään asiallista "luetteloimaan". Ei mene perille kumminkaan. Tyydytään vaan vittuilemaan noille soperteluillesi.

Sinä menetät heti uskottavuutesi siinä vaiheessa, kun rupeet hokemaan iiiigoria. Kaikki eri mieltä olevat eivät ole iiiigoteita. Tämä tiedoksi 

Ei kannata. Se muuten ei ole suomalainen. En kerro mistä huomaa ettei muuta kirjoitustyyliä,

Vierailija
194/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

vasili yrittää vaientaa keskustelun viljelemällä hienoja suomenkielisiä sivistyssanoja. 😂

Vierailija
195/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voit poistua ketjusta. Olet pietarin trolli joka provosoi riitaa.

Vierailija
196/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinin hyökkäyssota Ukrainaan on ainoastaan yhdistänyt suomalaisia ja eurooppalaisia. Nostanut maanpuolustustahdonkin tappiin, saanut Suomen Natoon ja kansainvälisen yhteistyön äärimmilleen. Siltä osin ainakin hanke on ollut täysin epäonnistunut.

Vierailija
197/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastasiko joku jo tähän?

Sinulla on kognitiivinen dissonanssi ja/tai muuten asennevamma. Minä enkä sinä, me emme hyödy tästä keskustelusta, joten älä suottaa uhraa aikaasi tähän.

Tuossa on nyt sivistyssana. Ei se jankkaaja ymmärrä mitä viestit. Kielikone ei tunnista.

Vierailija
198/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta videosta vielä. Miltä vuodelta se oli? Vuodelta 2022? Miten suomalaiset voivat pelätä noin paljon? Huomaa, ettei nuo ihmiset ole eläneet joskus 80 - luvulla. Tai sitten vaan luonnetta puuttuu. Aikuisen ihmisen velvollisuus on karaista itsensä. Pisa - tulokset romahtaneet. Nuo pelkääjätkin voisivat opetella lukemaan ja tutustua historiaan.

Vierailija
199/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukas muu kuin sinä itse voisit kertoa miksi se sinua kyrsii niin syvästi?

Kuulun x - sukupolveen ja elin kylmän sodan ja ydinsodan varjossa.  Olen sillä tavoin parkkiintunut, etten pelkää enää.

Tuo kirkuminen on jotenkin niin lapsellista, sori siitä.

Sitten varmasti ymmärrät sen, että myöskään kylmän sodan aikaan ei kuoltu ydinsodassa. Eikö niin?

Se oli ihan lähellä. Olin todella nuori, mutta tiesin sen intuitiivisesti. Muutama vuosi sitten luin kokoomuksen Verkkouutisista, että joku esti sen viime hetkellä. Vuonna 1983.

Pelkäsin juuri silloin kuollakseni ydinsotaa. En pelkää enää. Se voi, jos hyvä tuuri sattuu, olla hyvinkin nopea kuolema.

Uustaaperot eivät edes ole syntyneet silloin.

Mitä ajattelette sanoa heille jotka pelkäävät nykyään? Minä joudun tämän tästä rauhoittelemaan muita.

Ai mitä ajattelin sanoa heille, jotka pelkäävät nykyään? Aion sanoa, että Väyrynen ja Turtiainen ovat väärässä ja Venäjällä kaikki muu on paskaa paitsi kusi. Oliko muita kysymyksiä?

Vierailija
200/269 |
16.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voit poistua ketjusta. Olet pietarin trolli joka provosoi riitaa.

Useissa ketjuissa tehty havainto: Kun Igor huomaa jääneensä alakynteen, servatuksi ja nöyryytetyksi, Igor vaihtaa taktiikkaa: Igor alkaa nimitellä vastustajiaan Pietarin trolleiksi. Luonnollisestikin tämän ainoa tarkoitus on sumuttaa, ikäänkuin tehdä Igorin vastustaja epäuskottavaksi, hämmentää palstan lukijoita.

"Tärkeintä on, etteivät kohta usko enää mihinkään", kuten eräs venäläispropagandisti asian muotoili.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan