Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pimentääkö pimennysverho myös pihalle päin?

Vierailija
31.03.2023 |

Eli siis niin, ettei ulkoapäin tiirailtuna näe ikkunasta, että sisällä on valot päällä? Stalkkeri-eksäni käy taloni ulkopuolella tiirailemassa olenko kotona vai en (päättelee valoista), tätä harrastusta olisi mukava hankaloittaa.

Toki olen muuttamassa heti, kun pystyn ja muutan osoitteen salaiseksi mutta tämä olisi tämmöinen quick fix. Eli te, jotka käytätte pimennysverhoja, oletteko sattuneet huomaamaan jos tuo valonblokkaus toimisi myös ulospäin?

Tyhmä kysymys, tiedän, mutta en viitsisi suotta törsätä pimennysverhoon jos ei olekaan toimiva blokkaus kumpaankin suuntaan. Kiitos jos joku viitsii vastata!

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti jotain valonkajoa voi ikkunoiden reunoista ulospäin näkyä. Jos nyt et teippaa jesarilla niitä pimennysverhoja tiiviisti ikkunanpieliin.

Vierailija
2/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai pimentää😂😂😂Sehän niiden tarkoitus on!

Miten voisi pimetää vain sisällepäin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti jotain valonkajoa voi ikkunoiden reunoista ulospäin näkyä. Jos nyt et teippaa jesarilla niitä pimennysverhoja tiiviisti ikkunanpieliin.

Kiitos, hyvä huomio! Pitää miettiä vaikka joku väliaikainen tarranauha-teippiviritys verhon reunoihin ja ikkunankarmeihin

Vierailija
4/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pimennä, tätä ei moni tiedä.

Sisältä ulospäin eivät peitä näkyvyyttä ollenkaan.

Vierailija
5/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pimennysverhot on suunniteltu estämään valon tuloa sisään ikkunoista ja luomaan hämärämpi ilmapiiri huoneessa. Ne voivat myös estää valon heijastumisen ulos ikkunoista, mutta se riippuu verhon materiaalista ja tiheydestä.

Koska pimennysverhot on suunniteltu estämään valoa sisään, ne voivat estää ulkopuolisia näkemästä sisälle, kun valot ovat päällä. Kuitenkin, jos pimennysverho on ohut tai valoa pääsee verhon sivuilta tai yläosasta, ulkopuoliset voivat silti nähdä valon heijastuksen ikkunasta.

On myös tärkeää muistaa, että jos ex-kumppanisi käyttäytyy häiritsevästi tai pelottavasti, pimennysverhot eivät välttämättä riitä suojaamaan sinua. On suositeltavaa ottaa yhteyttä viranomaisiin ja hakea apua, jos koet olevasi uhattuna.

Vierailija
6/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jyskin halvin valkoinen rullapimennysverho ja yllätyin kun pilkkopimeänä talvi-iltana en tiennyt onko sisällä valot päällä.

Olivat päällä.

Vierailija
7/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä jossakin huoneessa aina valoja päällä, myös silloin kun olet töissä, kaupassa tms ja öisin. Voit vaikka vaihdella huoneita, mitkä ovat valaistuja. Jospa tämä stalkkeri menisi tästä sekaisin?

Vierailija
8/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottakai pimentää😂😂😂Sehän niiden tarkoitus on!

Miten voisi pimetää vain sisällepäin?

Niin, siksi totesinkin jo että kysymys on varmaan tyhmä. Lähinnä se mietityttää, että niissä malleissa joita olen nähnyt on joku foliopuoli ikkunaa päin, jolloin se blokkaa auringonsäteet ulospäin mutta jos on kangaspuoli sisällepäin, toimiiko blokkaus tällöin sisältä. Mutta nämä foliotaustaiset joita olen nähnyt ovat vissiin hellekesän heavy duty -UV-blokkereita (rullaverho) eivätkä perus pimennysverhoja. JA ainahan voin toki ripustaa verhon foliopuoli sisällepäin, joka ei toki ole niin kaunis sisustusratkaisuna.

Vierailija
9/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on jyskin halvin valkoinen rullapimennysverho ja yllätyin kun pilkkopimeänä talvi-iltana en tiennyt onko sisällä valot päällä.

Olivat päällä.

Kiitos kaunis!!! Tää tieto on tosi arvokas, suuntaan huomenna Jyskiin ostoksille!

Vierailija
10/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sota-aikana pimennysverho oli tervapahvinen rullaverho joka kulki ikkunan kummallakin reunalla olevan pystysuoran "kehyksen" urassa mikä esti valon heijastumisen verhon sivusta.

Tuommoinen oli suvun vanhassa kotitalossa jota käytettiin mökkinä vielä kasarilla

Vierailija
11/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaunis!!! Tää tieto on tosi arvokas, suuntaan huomenna Jyskiin ostoksille! <3

Minulla on myös tällainen halpa jyskin pimennysrullaverho joka on täysin valoa läpäisemätön mutta sivuille tarvitaan kehys joka estää valon kajon reunoista.

Tai sitten verhon pitää olla puoli metriä ikkunaa leveämpi.

Vierailija
12/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimennysverhot on suunniteltu estämään valon tuloa sisään ikkunoista ja luomaan hämärämpi ilmapiiri huoneessa. Ne voivat myös estää valon heijastumisen ulos ikkunoista, mutta se riippuu verhon materiaalista ja tiheydestä.

Koska pimennysverhot on suunniteltu estämään valoa sisään, ne voivat estää ulkopuolisia näkemästä sisälle, kun valot ovat päällä. Kuitenkin, jos pimennysverho on ohut tai valoa pääsee verhon sivuilta tai yläosasta, ulkopuoliset voivat silti nähdä valon heijastuksen ikkunasta.

On myös tärkeää muistaa, että jos ex-kumppanisi käyttäytyy häiritsevästi tai pelottavasti, pimennysverhot eivät välttämättä riitä suojaamaan sinua. On suositeltavaa ottaa yhteyttä viranomaisiin ja hakea apua, jos koet olevasi uhattuna.

Kiitos, hyviä pointteja! Eksä ei siis sinällään uhkaile tms, kunhan on tullut muutaman kerran koputtelemaan ovelle kun näkee että olen kotona ja olen kukkia ikkunalaudalla kastellessa myös bongannut hänet ikkunoitani tiirailemassa. Whatsappissa sitten ulvoi pahastuneena miksen avannut ovea kun valoista näki, että olen kotona.

Olen tosiaan muuttamassa ja sen jälkeen muutan osoitteeni salaiseksi. Whatsappissa / puhelimessa muuten olen hänet jo blokannutkin.

Kiitos sinulle!

Ap

Vierailija
13/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaunis!!! Tää tieto on tosi arvokas, suuntaan huomenna Jyskiin ostoksille! <3

Minulla on myös tällainen halpa jyskin pimennysrullaverho joka on täysin valoa läpäisemätön mutta sivuille tarvitaan kehys joka estää valon kajon reunoista.

Tai sitten verhon pitää olla puoli metriä ikkunaa leveämpi.

Joo, tämä on kyllä varmasti juuri näin. Onneksi eksä tietää/todennäköisesti muistaa, että minulla on ikkunasta näkyvässä keittiössä taimivalo yrteille, tämä on päällä myös kun en ole kotona. Uskon, että pieni valon kajo voi mennä ihan tämänkin piikkiin.

Vierailija
14/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sota-aikana pimennysverho oli tervapahvinen rullaverho joka kulki ikkunan kummallakin reunalla olevan pystysuoran "kehyksen" urassa mikä esti valon heijastumisen verhon sivusta.

Tuommoinen oli suvun vanhassa kotitalossa jota käytettiin mökkinä vielä kasarilla

Mahtava vinkki, eipä tullut mieleeni! Tosiaan joku kehys, joka ulottuu ikkunan reunojen ulkopuolelle voisi olla hyvä, laittaako siihen sitten tervapaperia vai pimennysverhokangasta. Täytyy perehtyä ja miettiä miten isoon askarteluprojektiin viitsii yhden mulkvistin takia ryhtyä. Mutta joo, sota-ajan pimennysratkaisut, miksi nämä eivät tulleet edes mieleeni! Kiitos!

Ap

Vierailija
15/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on makkarissa Ikean Tuplur-pimennysrullaverho. Ei näy valoa ulos. Tosin me ollaan laitettu se väärin, koska mies ei (tietenkään) viittinyt lukea asennusohjeita ja onnistui rikkomaan sen heti. Niinpä päädyttiin kätevinä naulaamaan se paikoilleen. 🤭 Eli en tiedä valon näkymisen estosta oikein asennettuna, mutta tällä lailla ainakin esto on varma.

Vierailija
16/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, tämä on kyllä varmasti juuri näin. Onneksi eksä tietää/todennäköisesti muistaa, että minulla on ikkunasta näkyvässä keittiössä taimivalo yrteille, tämä on päällä myös kun en ole kotona. Uskon, että pieni valon kajo voi mennä ihan tämänkin piikkiin.

Tämän halvan Jyskin rullaverhon pidike nostaa rullan viiden sentin päähän pinnasta joten ikkunan päällä olevaan seinään asennettuna reunoihin jää rako josta valo kajastaa mikäli ikkunan taakse pääsee kävelemään.

Mikäli ikkuna on 4. kerroksessa tms niin kajastusta on mahdoton nähdä kunhan ottaa riittävän leveän verhon.

Vierailija
17/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ois mustat jättijätesäkit teipattuina karmeihin? Kevyempi, jos pussin leikkaa auki.

T. Tuplur-tyyppi, joka hoksasi ettei kaikki halua välttämättä naulanreikiä.

Vierailija
18/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa on ostaa ikkunaa selvästi leveämpi rullaverho ja asentaa se niin, että se tulee joka reunalta kiinni ikkunanpieliin. Varmin tapa voisi olla tuo edellä mainittu urasysteemi, silloin verho ei pääse heilumaan.

Vierailija
19/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy itse pimeällä kurkkimassa miltä näyttää jos valot on päällä

Vierailija
20/22 |
31.03.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sälekaihtimista on apua, jos sellaiset on. Kaihtimet kiinni ja pimentävät verhot vielä eteen, niin ei näy valoa ulos.