Syötkö enemmän, jos valmistat isoja määriä ruokaa kerralla?
Minä syön, ja siksi en valmista ruokaa kuin yhden aterian verran kerrallaan.
Kommentit (29)
Teen tarkoituksella suuria annoksia sellaisia ruokia, joita voi laittaa valmiiksi annoksiksi pakastimeen. Ehkö juuri valmistettua voi syödä vähän enemmän kuin nuo paksteannokset varsinkin, jos on oikein hyvää.
"Minä syön, ja siksi en valmista ruokaa kuin yhden aterian verran kerrallaan." TÄMÄ! Opettwlwmalla opettelin tekemään vain yhden annoksen. Spagetista lähtien.
"Sinkkuna lähes aina kun teen ruokaa sitä tulee enemmän kuin yksi annos." EI TULE! OPETTELE: Jaat esim kuuden ihmisen annoksen yhdelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain. Ainoa tapa ehkäistä tämä, olisi pakastaa ruokaa annosrasioissa. Se taas tuntuu hölmöltä, varsinkin kun pakkanen on tähän aikaan täynnä marjoja ym. satoa. Eli Syön kahdessa päivässä reilun kaksi litraa sakeaa kalasoppaa, jos olen sellaista kokannut.
Muuten, jos menisin seisovaan pöytään eli buffettiin syömään, söisin myös niin että napa paukkuisi. Siksi en käykään sellaisissa. En tosin yleensä muissakaan ruokapaikoissa kuin matkoilla ollessa.
Siis eikö teidän vanhemmat opettaneet minkä verran ihminen vs esim. hevonen syövät?
Syön minkä syön. Kun on itse tehnyt hyvää ruokaa, kyllä se maistuu. Sinkkutaloudessa ei ole ruoan jakajaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä vain. Ainoa tapa ehkäistä tämä, olisi pakastaa ruokaa annosrasioissa. Se taas tuntuu hölmöltä, varsinkin kun pakkanen on tähän aikaan täynnä marjoja ym. satoa. Eli Syön kahdessa päivässä reilun kaksi litraa sakeaa kalasoppaa, jos olen sellaista kokannut.
Muuten, jos menisin seisovaan pöytään eli buffettiin syömään, söisin myös niin että napa paukkuisi. Siksi en käykään sellaisissa. En tosin yleensä muissakaan ruokapaikoissa kuin matkoilla ollessa.
Mä en taas pysty syömään paljon buffetissa, ja olenkin laskenut, ettei se ole minun kokoiselle kannattavaa.
Minä olen laskenut saman, kerran olen elämäni aikana buffetissa käynyt, työnantaja maksoi, söin kaksi annosta lasagnea ja jälkiruoan. Muuten en mene vahingossakaan kun en pysty syömään niin paljoa että kannattaa maksaa
Syön vain sen mitä nälkä vaatii, normiannoksen. Usein teen 2-3 ylimääräistä annosta ja pakastan kuten parhaillaan linssikeittia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis eikö teidän vanhemmat opettaneet minkä verran ihminen vs esim. hevonen syövät?
Eivät opettaneet. Toisin sanoen, pienestä pitäen sai annostella itse, syömisiin ei puututtu oikeastaan millään lailla, ei varsinkaan moittien. Sai myös olla syömättä, jos siltä tuntui, koska seuraavalla aterialla oli sitten jo nälkä. Eikä ollut pakko syödä lautasta tyhjäksi, jos olikin tehnyt virhearvion.
Buffetissa taas tulee käytyä niin aniharvoin, että niillä määrillä ei ole merkitystä.
Juuri tuo kauhisteleva ja arvosteleva tyyli jo lapsesta lähtien on oikotie syömishäiriöihin.
Optimoin aina ruoan määrän erittäin tarkasti. Ylleensä teen esim. neljä annosta, joista kaksi henkeä syö kahdella aterialla
En syö sen enempää, vaan jaan ruoan heti yhden annoksen pakastusrasioihin ja syön yhden annoksen heti ja muut annokset seuraavien viikkojen kuluessa.
En, syön sen verran että nälkä siirtyy ja kun teen aina parin päivän ruoat, niin ei ole ongelmaa