Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syötkö enemmän, jos valmistat isoja määriä ruokaa kerralla?

Vierailija
15.09.2026 |

Minä syön, ja siksi en valmista ruokaa kuin yhden aterian verran kerrallaan.

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinkkuna lähes aina kun teen ruokaa sitä tulee enemmän kuin yksi annos. No problem.

Vierailija
2/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä usein jaan sen ruoan valmiiksi annoksiksi, juuri sen takia, että haluan pitää annoskoot kurissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty syömään samaa ruokaa isoja määriä tai montaa päivää, joten valmistan aina vain yhden aterian verran.

Vierailija
4/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö vaan sen verran kun nälkä on.

Vierailija
5/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit olla varma että syön. En ole koskaan ollut näin Hoikka 

Vierailija
6/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö yhtään enempää vaikka olisi iso annos valmistettu. Pakastimeen menee sinkkuna yhden annoksen kokoisiin lootiin. Joskus syön kahtena päivänä mutta ei yhtään enempää samaa ruokaa viitsi syödä.

Vierailija
7/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokaa kannattaa tehdä kerralla isompi määrä, en itse jaksaisi joka päivä.

Vierailija
8/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä vain. Ainoa tapa ehkäistä tämä, olisi pakastaa ruokaa annosrasioissa. Se taas tuntuu hölmöltä, varsinkin kun pakkanen on tähän aikaan täynnä marjoja ym. satoa. Eli Syön kahdessa päivässä reilun kaksi litraa sakeaa kalasoppaa, jos olen sellaista kokannut. 

Muuten, jos menisin seisovaan pöytään eli buffettiin syömään, söisin myös niin että napa paukkuisi. Siksi en käykään sellaisissa. En tosin yleensä muissakaan ruokapaikoissa kuin matkoilla ollessa.

Vierailija
9/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä vain. Ainoa tapa ehkäistä tämä, olisi pakastaa ruokaa annosrasioissa. Se taas tuntuu hölmöltä, varsinkin kun pakkanen on tähän aikaan täynnä marjoja ym. satoa. Eli Syön kahdessa päivässä reilun kaksi litraa sakeaa kalasoppaa, jos olen sellaista kokannut. 

Muuten, jos menisin seisovaan pöytään eli buffettiin syömään, söisin myös niin että napa paukkuisi. Siksi en käykään sellaisissa. En tosin yleensä muissakaan ruokapaikoissa kuin matkoilla ollessa.

Siis eikö teidän vanhemmat opettaneet minkä verran ihminen vs esim. hevonen syövät?

Vierailija
10/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, jaan osiin joista syön pari päivää ja loput pakkaseen.

Vierailija
11/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein tänään uunissa 6 isoa broilerin koipireittä ja keitin suunnilleen 4 hengen annoksen  jasmiiniriisiä herne-maissi-paprika sekoituksen kera. Yhden hengen taloudessa siinä on tiistain, keskiviikon ja torstain ateriat, jotka tarvitsee lämmittää vain lautasella mikroaaltouunissa kahtena muuna päivänä. Toimin tavallisesti samalla tavalla tehdessäni kotona spaghetti bolognesea kunnon aineksista, että siinä syntyy samalla riittävästi ruokaa kolmelle päivälle.

Vierailija
12/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Teen niin hyvää ruokaa. Valitettavasti.

Vierailija
13/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas pysty syömään paljon buffetissa, ja olenkin laskenut, ettei se ole minun kokoiselle kannattavaa.

Vierailija
14/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö suurempia annoksia, valmistan ruokaa 2-3 kertaa viikossa.

Vierailija
15/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin vatsa äkkiseltään venyisi, jos ruokaa on enemmän tarjolla. Lautaselle ruokaa on ihan helppo ottaa silmillä katsoen kutakuinkin sama määrä joka kerta riippumatta siitä paljonko siellä pannulla, pellillä tai kattilassa sitä ruokaa vielä on.

Vierailija
16/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Teen ruokaa 7 aterian verran. Siitä menee yhdellä aterialla 5 hengen tarpeisiin. Loput otetaan seuraavana päivän evääksi töihin.

Vierailija
17/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en taas pysty syömään paljon buffetissa, ja olenkin laskenut, ettei se ole minun kokoiselle kannattavaa.

Ei se buffet maksa yhtään enempää kuin muutkaan lounasravintolat.

Vierailija
18/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Syön sen mukaan kuinka nälkä minulla on ja kuinka hyvää ruoka on. 

Jos ruoka on erityisen hyvää, niin syön sitten loppupäivän vähemmän

Jälkiruokia en harrasta

Vierailija
19/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päinvastoin. Jos teen vain yhden annoksen, niin tulee syötyä se kokonaan, vaikkei olisi enää nälkä. Sen sijaan jos teen 5 hengelle annoksen, niin siitä on helppo ottaa juuri sopivasti, ja looulta siitä tulikin 6 annosta.

Vierailija
20/29 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Syön pari päivää samaa ruokaa ja loppu menee pakastimeen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi