Työkyvytön on järjettömän kallis yhteiskunnalle.
Olen ollut nyt lähes kymmenen vuotta työkyvytön. Minua ei ole tutkittu perusteellisesti eikä hoidettu oikein joten kipu on kroonistunut. Yhteiskunta eli veronmaksajat olisivat säästäneet satojatuhansia euroja rahaa jos olisi heti tutkittu ja hoidettu työkykyiseksi tapaturman jälkeen vaikka veroeuroilla, minulle maksuttomasti.
Sen sijaan on päätetty (joku jossain) että kannattaa maksaa asiantuntijan palkkaa ainakin viidelle työvoimavirkailijalle, kolmelle sosiaalityöntekijälle, noin 15 lääkärille, yhtä monelle hoitajalle, laborantille, muutamalle kelavirkailijalle, kuntoutuksessa viidelle eri asiantuntijalle.
Mikä on lopputulos: kasa lausuntoja, täysin toistensa kaltaisia raportteja ja yhteenvetoja, eri allekirjoituksella. Väärällä hoidolla aiheutettu lisää vahinkoa, lisää lääkityksiä, uusia sairauslomia, pitkittyneitä oireita ja totaalinen työkyvyttömyys ja loppuelämän taloudellinen ahdinko.
Sen sijaan jos olisi tutkittu perusteellisesti heti, hoidettu oikein, olisin todennäköisesti ollut työelämässä veronmaksajana jo 8 vuotta. Olen kyllä ollut työllistävä näille tahoille.
Miten.... kysyn vaan että MITEN meillä on varaa tällaiseen byrokratiaan?
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiva maksaa työkyvyttömien elämä🤷
Teepä sen eteen enemmän ylitöitä niin on vielä kivempaa.
Teepä lisää työkyvyttömiä nii sit vasta kivaa onkin
Ai, sun oikeutesi on tehdä ihmisistä työkyvyttömiä?
Olen pitkäaikaissairas ja viimeksi nähnyt lääkäriä vuosia sitten. Näillä käyntihinnoilla en todellakaan hae Panadol reseptiä terveyskeskukselta. Alkuun oli kaikkia kelakuvioita mutta mitäpä ne krooniselle sairaudelle voi ja paljonko keski-ikäiseen kannattaa resursseja satsata? Olen työttömänä tällä hetkellä, saan pelkän yleistuen.
Itse myös ollut 15 v työkyvyttömänä kipujen ja muiden sairauksien takia. Resursseja tuntuu kyllä löytyvän TE toimistossa ja muilla sosiaaliviranomaisilla, mutta varsinaista apua ei saa.
Hermopinteen korjausleikkaukseen minut pitäisi laittaa, turha se on polttaa tuhansia euroja te toimistolla jaaritteluihin ja suunnitelmien päivittämisiin. Ja jos ei kipuja saada kuntoon, joko elälkkeelle tai eutanasia/kierrätyslaitokselle .
Menee älyttömästi yhteiskunnan resursseja ihan turhaan höpöttelyyn eri viranomaisten kamssa