Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Kipuraja ylitetty" – Euroopan kalleimmalla dieselillä karuja seurauksia Suomessa

Vierailija
15.09.2026 |

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/kipuraja-ylitetty-euroopan-kalleimm…

Nyt viimeistään pitäisi hallituksen toimia. Kansalaisten kurittaminen kyllä onnistuu mutta kun pitäisi tehdä jotain positiivista niin ei onnistu millään. 

Kommentit (126)

Vierailija
101/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saamassa tarpeekseni. Jäin pikkupaikkakunnalle ikääntyneen äitini avuksi, koska kotihoidosta leikataan ja hallitus haluaa, että omaiset ottaa enemmän vastuuta. Tämän vuoksi minulla on 45km työmatka jonka ajan halvalla bensa-autolla, koska hoitajan palkalla muuhun ei ole varaa. Nyt sitten bensan hinta ja sähkö karkaavat sellaisiin lukemiin, että millähän minä nekin kustannan? Ja kun äidistä aika jättää, jää minulle perinnöksi sähkölämmitteinen omakotitalo. Hyvin menee! :D

Vierailija
102/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä viipyy kilometrivero? Tietullit? Sähkö on vielä aivan liian halpaa? Entäs mihin jäi ne okt talojen pakko-energiaremontit? Työsarkaa on vielä vaikka kuinka paljon!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä otin kolme viikkoa saikkua kunei o varaa mennä diisselillä duuniin. 

Minä lopetin jo Marinin hallituksen hinnoilla työssäkäynnin kannattamattomana.

Vierailija
104/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavinta on, että iranin ja ukrainan sodille ei ole mitään loppua näkyvillä.

Mitäs jos kohta ollaan jo 3€ tai 4€ tai 5€ hinnoissa.

Mun ajot on kuussa sellaiset 600 km. Kulutus 6 ltr/100km. Eli 36 litraa kuussa.

Nykyhinnoilla n. €70-80.

€5 litrahinnalla noin €180. 
Ei kaada mun taloutta eikä vähennä mun menoja.

Muilla sitten muiden ongelmat.

Mikä auto kuluttaa noin vähän? Vai uskotko valehtelevaa ajotietokonetta? Ne näyttävät aina liian vähän.

Aika monikin, kaikki ei aja ruosteisella avo-lava autolla

Nyt puhun todellisesta kulutuksesta normaaliajossa, en mainoskulutuksista. Oman auton luvattu kulutus 4,9l/100km, todellinen 8,5-9l/100km.

Autosi on siis rikki. Kannattaisiko viedä korjaamolle tai ostaa uusi.

Vierailija
105/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on puhtaasti lääkäreiden ja terveydenhuollon väärinkäyttöä. Ei töihin ole pakko mennä, mutta dieselin hinta ei ole syy sairauslomaan!

Vierailija
106/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä viipyy kilometrivero? Tietullit? Sähkö on vielä aivan liian halpaa? Entäs mihin jäi ne okt talojen pakko-energiaremontit? Työsarkaa on vielä vaikka kuinka paljon!

Ei tarvitse pakottaa remontteihin kun sähkön hinta nousee euroon.

Vierailija
107/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensin ihmiset muuttavat halpoihin ja suuriin omakotitaloihin kauas työpaikoista ja palveluista. Sitten naureskelevat ekologisten kaupunkilaisten ahtaalle "koppiasumiselle päällekäin ja vierekkäin".

Miksi tämä väljästiasuva kansanosa ei ole valmis maksamaan elämänlaadustaan edes polttoaineen muodossa?

Asumme väljästi ja oikeasti halvalla omakotitalossa ja tarvitsemme 2 autoa työssäkäyntiin. Autot liikkuvat sähköllä, ladataan pörssisähköllä. Tämän vuoden työmatka-ajoilla olisi tehty jo konkurssi jos pitäisi tankata bensaa tai dieseliä 

Töihin pääsee myös kävellen ja polkien.

Ei pääse kuin kauniissa mielikuvissa :D Meillä esim toinen kulkee tällä hetkellä eri paikkakunnalle töihin, siellä on halpa kimppakämppä josta siitäkin tunti autolla työmaalle. Toinen vuorotöissä, ei julkista liikennettä kuin koululaisten kulkuaikoina. Talvi kestää marras-huhtikuun, jolloin pyörällä ei pääse, lunta voi olla polviin asti, ei aurata minkään pikkulumien takia. Onneksi ei tarvi sitä dieseliä.

Niin, ja teillä on sellainen asumismuoto, ja sillä on hintansa. Ketä teillä on seinänaapureina, entä yläkerrassa. Säilyykö teillä autot ehjänä parkkiksella, onko lasten koulussa 80 % S2 oppilaita. 

Maalla asumisessakin on oma hintansa, turha sitten itkeä vauva-palstoilla kun on kallista bensaa ja sähköä, omia valintoja 

Vierailija
108/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavinta on, että iranin ja ukrainan sodille ei ole mitään loppua näkyvillä.

Nykyhinnoilla n. €70-80.

Mikä auto kuluttaa noin vähän? Vai uskotko valehtelevaa ajotietokonetta? Ne näyttävät aina liian vähän.

Nyt puhun todellisesta kulutuksesta normaaliajossa, en mainoskulutuksista. Oman auton luvattu kulutus 4,9l/100km, todellinen 8,5-9l/100km.

Sulla onkin paska auto, tiedän kyllä omien autojeni todelliset kulutukset, luuletko olevasi joku fiksu kun tiedät että mainoskulutukset ja todelliset kulutukset on eri asia, kaikki nyt tuon tietää.

Yhtä "paska" oli uutena, kuin nyt 5000km ajettunakin. 

Et ilmeisesti ymmärrä, että kulutukseen vaikuttaa olosuhteet, missä ajaa. Jos joudun ajamaan suuren osan matkoista keskustan tuntumassa, kulutus on kovempi. Vain pitkässä matka-ajossa voi päästä n. 5l/100 km kulutukseen ajotietokoneen mukaan. Todellinen on sitäkin n. 15% enemmän.

Vierailija
109/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyhinnoilla n. €70-80.

Ei mainoslauseet ole lupauksia :-)))))

Jos tuo 4,9 l/100 km on wltp-kulutus maantielle ja todellinen kulutus maantielle on 8,5-9 l/100 km, niin väitän, että autossa on jotain rikki! 

Vierailija
110/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyhinnoilla n. €70-80.

Autosi on siis rikki. Kannattaisiko viedä korjaamolle tai ostaa uusi.

Sinähän varsinainen asiantuntija olet. Miksi uuden auton vaihtaminen uuteen ratkaisisi mitään?

Vierailija
111/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyhinnoilla n. €70-80.

Sulla onkin paska auto, tiedän kyllä omien autojeni todelliset kulutukset, luuletko olevasi joku fiksu kun tiedät että mainoskulutukset ja todelliset kulutukset on eri asia, kaikki nyt tuon tietää.

Et ilmeisesti ymmärrä, että kulutukseen vaikuttaa olosuhteet, missä ajaa. Jos joudun ajamaan suuren osan matkoista keskustan tuntumassa, kulutus on kovempi. Vain pitkässä matka-ajossa voi päästä n. 5l/100 km kulutukseen ajotietokoneen mukaan. Todellinen on sitäkin n. 15% enemmän.

Ymmärrän kyllä hyvin, autosi kuluttaa aika paljon

Vierailija
112/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on puhtaasti lääkäreiden ja terveydenhuollon väärinkäyttöä. Ei töihin ole pakko mennä, mutta dieselin hinta ei ole syy sairauslomaan!

Ei ole saikuttaja penaalin terävin kynä. Minä olisin hankkinut työpaikan läheltä hoidon joka luona aina pari yötä. Polttoaineen kulutus olisi tipahtanut 40%.

Vierailija
113/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyhinnoilla n. €70-80.

Ei mainoslauseet ole lupauksia :-)))))

Jos tuo 4,9 l/100 km on wltp-kulutus maantielle ja todellinen kulutus maantielle on 8,5-9 l/100 km, niin väitän, että autossa on jotain rikki! 

"Nyt puhun todellisesta kulutuksesta normaaliajossa"

Tarvitseeko kertoa enempää, vai ymmärsitkö?

Vierailija
114/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riikka Purra ei ole koskaan autoa tankannut itse. Hänellä ei ole edes ajokorttia!

Vierailija
115/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyhinnoilla n. €70-80.

Ymmärrän kyllä hyvin, autosi kuluttaa aika paljon

Niin ne autot vaan tuppaa kuluttamaan. Bensa-auton kulutukseen vaikuttaa paljon millaista matkaa ajat.

Vierailija
116/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki turha ajelu saisi loppua muutenkin.

Vierailija
117/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin loppuukin minun osaltani, kun bensan hinnan vuoksi lopetan työt. Ei kannata enää käydä näillä bensan hinnoilla töissä.

Vierailija
118/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on vielä kaiken lisäksi sellainen outo yksityiskohta, että koska noita biopolttoaineita verotetaan kevyemmin, niin jakeluvelvoitteen laskeminen lisäisi valtion veroja polttoaineen hinnassa, joten on totaalisen ristiriitaista pitää kynsin hampain kiinni jakeluvelvoitteesta ja paskoa sen takia ihmisten elämä

Vierailija
119/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksat varmaan mieluusti omasta kukkarostasi, kun työläiset lakkaavat tekemästä turhaa ajelua työpaikoilleen 

Vierailija
120/126 |
15.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hätää ! Perussuomalaiset romauttavat tiisselin hinnan €uroon litralta :) Vaikka taivasosuutensa uhraten...mutta lupauksia EI petetä ! Se EI heille käy ;D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kahdeksan