Asut itä-suomessa ja työnantaja keksii että sinun pitää tulla toimistolle helsinkiin puolet viikosta.
Näissä tilanteissahan ihmiset ovat valittaneet, kun heidät on rekrytoitu toiselta puolen suomea etätöihin ja nyt vaaditaan tulemaan toimistolle, ymmärrän täysin ettei ole toteutettavissa.
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo perseestä, että annetaan lupa muuttaa etätöihin toiselle paikkakunnalle ja myöhemmin perutaan lupaukset.
Onko annettu lupa muuttaa, vai onko vain muutettu. Itse teen paljon etätöitä, mutta mulla on aina mahdollisuus tulla puolessa tunnissa työmaalle. Kerran on tarvinnut tulla, mutta aina se on mahdollista. Pidän ääliömäisenä asustella pelkän etäytön varassa satojen kilometrien päässä työpaikasta.
On annettu lupa.
Työnantaja voi antaa uuden luvan muutta lähemmäs työpaikkaa
En mene toimistolle vaan odotan rauhassa irtisanomista. Katotaan kauan siihen menee.
Asun Itä-Suomessa. Olen tehnyt paikkariippumatonta työtä viimeiset 10 vuotta (joillekin tulee yllätyksenä että etätöitä oli jo ennen koronaa). Nykyisessä työpaikassa olen ollut neljä vuotta ja sopimukseen on kirjattu työn sijaintipaikaksi koti. Minut on pyydetty nykyiseen työhöni, en ole paikkaa itse hakenut. En ole lähityötä vastaan, mutta myönnän että jos nyt tulisi yhtäkkiä mahtikäsky käydä toimistolla useampi päivä viikossa niin kieltämättä tuntuisi epäreilulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten varmaan kannattaa ottaa lopputili.
Se on koko kupletin juoni, kuulepas. Ei tarvitse pitää niin isoja muutosneuvotteluja, jos osa porukasta lähtee tällaisella pienellä järjestelyllä ihan itsenäisesti kälppimään.
Firman kannalta vaan harmillista että pääsee eroon lähinnä niistä parhaista työntekijöistä joita muutkin firmat mielellään palkkaa.
Voit mieltää itsesi parhaaksi työntekijäksi ja työnantaja saattaa sitten olla eri mieltä
Onko sinulla joku syy olettaa, että parhaimmat työntekijät haluavat olla toimistolla?
Pääsääntöisesti lähityötä tuntuu rummuttavat ihmiset jotka kuvittelee työnantajan maksavan siitä miten pitkään istuu toimistolla ja tuijottaa ruutua, eikä suinkaan siitä että oikeasti saisi työpäivän aikana tehtyä jotain. Siinä voi sitten työnantaja päättää kummat haluaa pitää töissä. Itse olisin toki valinnut toisin kuin OP.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikäs siinä, jos tarjotaan asunto ja matkat.
Miksi pitäisi?
Asuminen ja työmatkat ovat työntekijän vastuulla.
Raksalla on ihan normisettiä että tarjotaan kämppä, työskentelypaikkakunnalla työauto, kotimatkoja korvataan ja kaiken kukkuraksi saat vielä päivärahat. Ei kannata olla töissä jossain paska hommissa joissa mistään ei mitään makseta.
Jep, mun miehellä se ajomatka lasketaan vielä työajaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuo perseestä, että annetaan lupa muuttaa etätöihin toiselle paikkakunnalle ja myöhemmin perutaan lupaukset.
Se pitäisi kirjata sitten etätyösopimukseksi. Sitäkin on työnantajalla oikeus muuttaa. Yrittäkää nyt tollot ymmärtää, että ei se ole tylnantajan vastuulla, jos olette päättäneet muuttaa hornantuuttiin. Ei se ollut työnantajan päätös, vaan omanne.
Kyllä se nykyään useimmin on niinpäin, että työnantaja on palkannut sen hornantuutissa asuvan ja ilmoittanut, että meillä voi tehdä etätöitä ja kerran kuukaudessa toimistolle. ei se hornantuutissa asuva olisi edes hakenut paikkaa, jos etätyö ei olisi ollut mahdollista.
Et sinä siellä Ita-Suomessa mitään töitä tee, lusmuilet. Pomo on oikeassa. Haluaa nähdä sun työtahdin ihan "konttorilla".
Voi kauheata, pitää tehdä toitä ihan näkyvillä. Etätyöläisistä 90% tekee omia juttujaan päivän aikana. Mitä kauemmin etätyötä jatkunut, sitä enemmän työteho laskee. Alussa näytellään, että jotain tehdäänkin.
Samoin. Saunoin juuri omassa rantasaunassa ja pulahdin omasta rannassa järvessä. Eikä näköetäisyyttä naapuriin. Toki junamatka Hkiin kestää aika monta tuntia, mutta pakko ei ole kovin usein ollut käydä.