Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on sinun elämäsi biisi ja miksi?

Vierailija
14.09.2026 |

Heippa! Koska suurin osa meistä ei tule koskaan pääsemään ohjelman viralliseksi osallistujaksi niille vihreille sohville, ajattelin kysyä tätä täällä meidän kesken.

Mikä on sinun elämäsi biisi ja miksi?

Mikä kappale herättää suurimmat tunteet, liittyy elämäsi käännekohtaan, tuo mieleen nuoruuden, lapsen syntymän, suuren surun tai elämäsi parhaan kesän? Tarinat biisien takana ovat ohjelmassakin parasta antia, joten olisi ihana kuulla teidän tarinoita täällä anonyyminä.

Sana on vapaa! <3

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos aloittaisit itse? 

Vierailija
2/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaiselle joku on kai rakkain. Se kertoo kaiken oleellisen ns. elämästä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sana on vapaa!

Vierailija
4/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
5/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma elämäni biisi on Neil Youngin "Harvest Moon". Siinä kappaleessa ja sen tunnelmassa on jotain sellaista käsittämättömän levollista ja ajatonta melankoliaa, joka pysäyttää aina. Se tuo mieleen hämärtyvät, loppukesän ja syksyn taitteen illat, kun luonto hiljenee ja ilmassa on sellaista tiettyä haikeutta mutta samalla suurta rauhaa. Ja rakastan syksyä.

Ennen kaikkea tämä kappale liittyy elämäni tärkeimpään ihmiseen. Aina kun kuulen sen, mieleeni tulee meidän yhteiset hetkemme, ja biisi on ikään kuin taustamusiikki kaikelle sille, mitä olemme vuosikausia yhdessä jakaneet ja kokeneet, ja miten hyvältä sen muistaminen tuntuu.

Ap

Vierailija
6/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
7/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ehkä vois olla Christina Aguileran "Hurt", biisin kirjoittajahan oli juuri menettänyt isänsä, ja musavideossahan viitataan Aguileraan ja hänen isäänsä. 

Tää saa mulle aina kyyneleet silmiin, mun isä kuoli vähän tämän biisin ilmestymisen jälkeen ja mua jäi vaivaamaan meidän hankala isä-tytärsuhde. 

Vierailija
8/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
10/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
11/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenni Vartiainen Duran Duran 

Ehkä kaksi ihmistä tietää, miksi juuri tämä. 

Vierailija
12/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasevaa Tyhjää 

Tuota en sitten ole kuunnellut kuin yhtenä kesänä. 

Vierailija
13/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
14/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalan kunnailla. Minussa on karjalaista verta. Eräs mieskuorolainen lauloi sen upeasti isäni hautajaisissa. Sen jälkeen,aina kun kuulen sen,tulee kyyneleet silmiin.

Vierailija
15/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
17/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Modjon Lady (Hear Me Tonight). Se soi sattumoisen taustalla, kun olin vaimoni kanssa ensitreffreillä Lontoossa kesällä 2000. Harmillista asiassa on, etten ole koskaan edes pitänyt kyseisestä kappaleesta.

Vierailija
18/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juha Tapio, Sinun vuorosi loistaa. 

Voimabiisini, tullut yleensä elämäntilanteissa, kun olen saavuttanut itselleni tärkeää. Olen ollut koko lapsuuteni ja nuoruuteni koulukiusattu, mutta nyt aikuisena olen rohkeasti mennyt kohti unelmia ja saavuttanutkin niitä. 

Vierailija
19/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prince: Kiss. 
Katsoin Levyraatia ja kun tämä biisi tuli, oli kuin minua olisi lyöty pölkyllä päähän. Silloin minusta tuli fani, vaikka jo pidin Princestä. Little red corvette oli eka biisi, jonka kuulin ja pidin siitä. Princen musiikista ja koko Minneapolis soundista tuli se oma juttu, jota harva tajusi. Aloin myös kerätä Princen levyjä. Silloin oli vielä levykauppoja ja vinyylejä. Myöhemmin näin Princen livenä ja hänen kuoleman jälkeen olin muistelopippaloissa. Sheila E:n näin myöhemmin livenä. Pääsin soittamaan vinyyleitä keväällä pitkästä aikaa. Prince on ollut se oma juttu enkä teininä pikkukaupungissa asiaa peitellyt. Asia oli minulle äärimmäisen tärkeä ja se musiikki niin upeaa ja ihmeellistä!

Vierailija
20/26 |
14.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus miettinyt tätä. Tykkään musiikista monipuolisesti, mutta mikään esiintyjä tai biisi ei ole koskaan noussut selvästi yli muiden ainakaan pitkäksi aikaa. Hyviä biisejä on valtavasti ja niitä on vaikea laittaa paremmusjärjestykseen. Ei ole mitään biisiä, joka olisi tärkeä jonkin tapahtuman takia tai mikä olisi kulkenut mukana pitkän aikaa. Aika mahdotonta valita mitään. Olisi jokseenkin mahdotonta keksiä mitään tarinaa minkään biisin ympärille siten, että voisi hyvällä omallatunnolla sanoa sen olevan elämäni biisi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yhdeksän