Teettekö töitä etäpäivinä?
Itse ainakin otan rennosti. Meillä saa tehdä 2 päivää viikossa etänä ja loput toimistolla. Toimistolla on pakko tehdä töitä, kun avokonttori ja muut näkevät. Kotona sen sijaan saa ottaa rennommin, kun esihenkilöt eivät hengitä niskaan. On kätevää hoitaa kotityöt ja ruoanlaitot siinä samalla, niin työpäivän jälkeen jää aikaa tehdä oikeasti kivoja asioita. Miten muilla?
Kommentit (22)
Lisäyksenä vielä, että provisiopalkka ja eroa lähi- ja etätyössä ei tuloksesta huomaa millään tavalla.
Lähinnä nukun, 5 etätyöpäivää viikossa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen etäpäivinä työt 4 tunnissa. Työnantajaa ei kiinnosta, kunhan työt tulee tehdyksi.
Työnantaja voi muuttaa siis työsuhteesi 50%, kun ei kerran hommia riitä koko työpäivän ajalle. 🤔
Teen saman verran kuin muutkin. Olen vaan nopeampi.
Samoin olen nopeampi vaikka teen keskimäärin enemmän töitä tilastojen mukaan. Otan rennosti välillä etätöissä.
Kyllä teen. Olen etänä 2-3 päivää vko. Aloita työt klo 7 ja lopetan noin 16.
Jos en tekisi, niin se kyllä huomataan. On senverran hektistä. Puhelin soi ja sähköpostia tulee jatkuvasti. Niitä ei voi vaan jättää hoitamatta.
Toki voin pestä pyykkiä, tyhjentää astianpesukoneen tai käydä nopeasti kaupassa. Kokajan tavoitettavissa.
En pidä lounastaukoa etäpävinä. Syön samalla jotain kun teen töitä.
Konttorilla on heti aamusta rinki kahville ja höpötystä sen 30-40min. Lounaalle lähdetään ja menee 40-45min. Välissä porukat höpisee ihan omia juttujaan toisten huoneissa ja käytävillä. Pakkopalaverit venyy kun jaakataan ihan ihme juttuja vaikka kuinka pitkään. Kotona voi teamsista poistua kun oma osuus on selvä.
Toimistopäivät ovat työteon osalta paljon lunkempia mitä etä. On niissä hyvääkin ja tarpeellista. Mutta työ tehokkuuden kannalta ei mitään jakoa etään verrattuna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä teen etäpäivinä työt 4 tunnissa. Työnantajaa ei kiinnosta, kunhan työt tulee tehdyksi.
Työnantaja voi muuttaa siis työsuhteesi 50%, kun ei kerran hommia riitä koko työpäivän ajalle. 🤔
Eli tehokasta työntekijää rangaistaan, ja laiska ja hidas on se toivotuin työntekijä? Oikein suomalaista johtamista parhaimmillaan!
No kyllä on. Monessa työssä on tiettyjä järjestelmiä, joissa aktiivisuus näkyy automaattisesti.